Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra Survarium kritizuje společnost, je to příběh ekologické katastrofy

  13:30aktualizováno  13:30
Postapokalyptický titul Survarium upozorňuje na možnou ekologickou katastrofu. Vývojáři se snaží o zpracování realistického sci-fi, jehož scénář by prý skutečně mohl nastat. Již dnes údajně stojíme na hraně, a titul tak nabádá k včasné záchraně života na Zemi.

Svět v Survarium je na pokraji zkázy kvůli těžko zastavitelnému bujení flóry. To se totiž lidstvo pokusilo řešit prostřednictvím herbicidu, který společně s rostlinami vyhubil i značnou část společnosti.

"Vytváříme uvěřitelný příběh zelené apokalypsy," tvrdí hlavní návrhář Alexei Sytyanov. Na vývoji hry se ostatně podílí řada vývojářů, která pracovala na vývoji akce S.T.A.L.K.E.R. Tým má tedy s postapokalyptickými tématy letité zkušenosti.

"Charakteristickým prvkem našich her jsou jejich ekologické souvislosti," tvrdí Sytyanov. Jejich příběhy tak prozkoumávají způsoby, jakými společnost řeší mezní situace po katastrofě. A stejně jako ve S.T.A.L.K.E.R. i zde hráči navštíví některé části zóny v Černobylu. Vývojáři tak vzdávají hold předchozím projektům.

Survarium

Tým totiž původně pracoval i na druhém dílu hry S.T.A.L.K.E.R., který byl však v průběhu loňského roku zrušen. Survarium se od zrušeného projektu liší zejména v zaměření na síťovou hru. Vývojáři takové pojetí vnímají jako lepší ochranu proti softwarovým pirátům a umožňuje jim též hru rozvíjet i po vydání.

"On-line projekty s vydáním hry jen vykročí na cestu, na které hráčům neustále otevírají nové možnosti a průběžně vylepšují grafiku i hratelnost," myslí si hlavní návrhář.

Příběh herního světa prý půjde ovlivnit. Hráči se totiž v titulu přirozeně rozdělí na frakce, a pokud se jedna rozhodne zlikvidovat příběhový objekt a druhá ho bránit, výsledek se do podoby prostředí promítne.

Survarium

Množství hráčů na serveru však bude záviset na herním módu, který si uživatelé zvolí. Příliš veliký počet hráčů v jedné oblasti by údajně zlikvidoval atmosféru i vyvážení hry. Veškeré herní módy nicméně bude propojovat jednotný svět určený k výměně předmětů a komunikaci.

Fotogalerie

Na výběr budou týmové souboje, kooperativní dobrodružství a volná hra. Návrh titulu se navíc točí okolo jednotlivých seancí, které zaberou mezi patnácti minutami až jednou hodinou.

Zvolený herní mód též ovlivní výskyt monster. V týmových soubojích na žádné mutanty nenarazíte, v kooperaci a volné hře se však pohybovat budou.

Hra bude využívat platební model k hraní zdarma. Za peníze tak půjde zrychlit třeba vývoj postavy. Zakoupit bude možné i vizuální vylepšení a dodatečné herní možnosti. Ty však podle vývojářů neovlivní vyváženost hry. Autoři se tedy dušují, že nebudou prodávat například jinak nedostupné zbraně.

Výsledek ostatně bude možné posoudit již v průběhu letošního roku, kdy hra vyjde pro PC.

Autor:


Témata: katastrofy


Nejčtenější

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Další z rubriky

Endciv
Budovatelská strategie Endciv zní jako hra snů, pokud splní všechny sliby

Při budování měst jsme v rámci počítačových her navštívili nejen různé epochy lidské historie, ale i jiné planety. V Endciv si vyzkoušíme, jak přežít v pustině...  celý článek

Battlefield 1
Battlefield 1 lidi rozdělí na dva tábory. První světová hru zachraňuje

Úspěšná série Battlefield letos poprvé zavítá na bojiště první světové války. Realistický simulátor a plížení v zákopech však nečekejte, pro hru je prvořadá...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.