Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra Survarium kritizuje společnost, je to příběh ekologické katastrofy

  13:30aktualizováno  13:30
Postapokalyptický titul Survarium upozorňuje na možnou ekologickou katastrofu. Vývojáři se snaží o zpracování realistického sci-fi, jehož scénář by prý skutečně mohl nastat. Již dnes údajně stojíme na hraně, a titul tak nabádá k včasné záchraně života na Zemi.

Svět v Survarium je na pokraji zkázy kvůli těžko zastavitelnému bujení flóry. To se totiž lidstvo pokusilo řešit prostřednictvím herbicidu, který společně s rostlinami vyhubil i značnou část společnosti.

"Vytváříme uvěřitelný příběh zelené apokalypsy," tvrdí hlavní návrhář Alexei Sytyanov. Na vývoji hry se ostatně podílí řada vývojářů, která pracovala na vývoji akce S.T.A.L.K.E.R. Tým má tedy s postapokalyptickými tématy letité zkušenosti.

"Charakteristickým prvkem našich her jsou jejich ekologické souvislosti," tvrdí Sytyanov. Jejich příběhy tak prozkoumávají způsoby, jakými společnost řeší mezní situace po katastrofě. A stejně jako ve S.T.A.L.K.E.R. i zde hráči navštíví některé části zóny v Černobylu. Vývojáři tak vzdávají hold předchozím projektům.

Survarium

Tým totiž původně pracoval i na druhém dílu hry S.T.A.L.K.E.R., který byl však v průběhu loňského roku zrušen. Survarium se od zrušeného projektu liší zejména v zaměření na síťovou hru. Vývojáři takové pojetí vnímají jako lepší ochranu proti softwarovým pirátům a umožňuje jim též hru rozvíjet i po vydání.

"On-line projekty s vydáním hry jen vykročí na cestu, na které hráčům neustále otevírají nové možnosti a průběžně vylepšují grafiku i hratelnost," myslí si hlavní návrhář.

Příběh herního světa prý půjde ovlivnit. Hráči se totiž v titulu přirozeně rozdělí na frakce, a pokud se jedna rozhodne zlikvidovat příběhový objekt a druhá ho bránit, výsledek se do podoby prostředí promítne.

Survarium

Množství hráčů na serveru však bude záviset na herním módu, který si uživatelé zvolí. Příliš veliký počet hráčů v jedné oblasti by údajně zlikvidoval atmosféru i vyvážení hry. Veškeré herní módy nicméně bude propojovat jednotný svět určený k výměně předmětů a komunikaci.

Fotogalerie

Na výběr budou týmové souboje, kooperativní dobrodružství a volná hra. Návrh titulu se navíc točí okolo jednotlivých seancí, které zaberou mezi patnácti minutami až jednou hodinou.

Zvolený herní mód též ovlivní výskyt monster. V týmových soubojích na žádné mutanty nenarazíte, v kooperaci a volné hře se však pohybovat budou.

Hra bude využívat platební model k hraní zdarma. Za peníze tak půjde zrychlit třeba vývoj postavy. Zakoupit bude možné i vizuální vylepšení a dodatečné herní možnosti. Ty však podle vývojářů neovlivní vyváženost hry. Autoři se tedy dušují, že nebudou prodávat například jinak nedostupné zbraně.

Výsledek ostatně bude možné posoudit již v průběhu letošního roku, kdy hra vyjde pro PC.

Autor:


Témata: katastrofy


Nejčtenější

Black Mesa
Předělávka legendárního Half-Life bude hotová do konce roku

Black Mesa, restaurovaná verze geniálního Half-Life, se sice o půl roku odkládá, první screenshoty z mimozemské části hry však vypadají skvěle.   celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Letošní ročník Gamescomu osobně zahájí Angela Merkelová

Německá kancléřka poprvé v historii zahájí největší herní výstavu na světě. Je to důležitý krok nejen pro samotný Gamescom, ale i pro herní průmysl jako takový.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to, že...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.