Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra Survarium kritizuje společnost, je to příběh ekologické katastrofy

  13:30aktualizováno  13:30
Postapokalyptický titul Survarium upozorňuje na možnou ekologickou katastrofu. Vývojáři se snaží o zpracování realistického sci-fi, jehož scénář by prý skutečně mohl nastat. Již dnes údajně stojíme na hraně, a titul tak nabádá k včasné záchraně života na Zemi.

Svět v Survarium je na pokraji zkázy kvůli těžko zastavitelnému bujení flóry. To se totiž lidstvo pokusilo řešit prostřednictvím herbicidu, který společně s rostlinami vyhubil i značnou část společnosti.

"Vytváříme uvěřitelný příběh zelené apokalypsy," tvrdí hlavní návrhář Alexei Sytyanov. Na vývoji hry se ostatně podílí řada vývojářů, která pracovala na vývoji akce S.T.A.L.K.E.R. Tým má tedy s postapokalyptickými tématy letité zkušenosti.

"Charakteristickým prvkem našich her jsou jejich ekologické souvislosti," tvrdí Sytyanov. Jejich příběhy tak prozkoumávají způsoby, jakými společnost řeší mezní situace po katastrofě. A stejně jako ve S.T.A.L.K.E.R. i zde hráči navštíví některé části zóny v Černobylu. Vývojáři tak vzdávají hold předchozím projektům.

Survarium

Tým totiž původně pracoval i na druhém dílu hry S.T.A.L.K.E.R., který byl však v průběhu loňského roku zrušen. Survarium se od zrušeného projektu liší zejména v zaměření na síťovou hru. Vývojáři takové pojetí vnímají jako lepší ochranu proti softwarovým pirátům a umožňuje jim též hru rozvíjet i po vydání.

"On-line projekty s vydáním hry jen vykročí na cestu, na které hráčům neustále otevírají nové možnosti a průběžně vylepšují grafiku i hratelnost," myslí si hlavní návrhář.

Příběh herního světa prý půjde ovlivnit. Hráči se totiž v titulu přirozeně rozdělí na frakce, a pokud se jedna rozhodne zlikvidovat příběhový objekt a druhá ho bránit, výsledek se do podoby prostředí promítne.

Survarium

Množství hráčů na serveru však bude záviset na herním módu, který si uživatelé zvolí. Příliš veliký počet hráčů v jedné oblasti by údajně zlikvidoval atmosféru i vyvážení hry. Veškeré herní módy nicméně bude propojovat jednotný svět určený k výměně předmětů a komunikaci.

Fotogalerie

Na výběr budou týmové souboje, kooperativní dobrodružství a volná hra. Návrh titulu se navíc točí okolo jednotlivých seancí, které zaberou mezi patnácti minutami až jednou hodinou.

Zvolený herní mód též ovlivní výskyt monster. V týmových soubojích na žádné mutanty nenarazíte, v kooperaci a volné hře se však pohybovat budou.

Hra bude využívat platební model k hraní zdarma. Za peníze tak půjde zrychlit třeba vývoj postavy. Zakoupit bude možné i vizuální vylepšení a dodatečné herní možnosti. Ty však podle vývojářů neovlivní vyváženost hry. Autoři se tedy dušují, že nebudou prodávat například jinak nedostupné zbraně.

Výsledek ostatně bude možné posoudit již v průběhu letošního roku, kdy hra vyjde pro PC.

Autor:


Témata: katastrofy


Nejčtenější

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.