Svět v Survarium je na pokraji zkázy kvůli těžko zastavitelnému bujení flóry. To se totiž lidstvo pokusilo řešit prostřednictvím herbicidu, který společně s rostlinami vyhubil i značnou část společnosti.
"Vytváříme uvěřitelný příběh zelené apokalypsy," tvrdí hlavní návrhář Alexei Sytyanov. Na vývoji hry se ostatně podílí řada vývojářů, která pracovala na vývoji akce S.T.A.L.K.E.R. Tým má tedy s postapokalyptickými tématy letité zkušenosti.
"Charakteristickým prvkem našich her jsou jejich ekologické souvislosti," tvrdí Sytyanov. Jejich příběhy tak prozkoumávají způsoby, jakými společnost řeší mezní situace po katastrofě. A stejně jako ve S.T.A.L.K.E.R. i zde hráči navštíví některé části zóny v Černobylu. Vývojáři tak vzdávají hold předchozím projektům.
Tým totiž původně pracoval i na druhém dílu hry S.T.A.L.K.E.R., který byl však v průběhu loňského roku zrušen. Survarium se od zrušeného projektu liší zejména v zaměření na síťovou hru. Vývojáři takové pojetí vnímají jako lepší ochranu proti softwarovým pirátům a umožňuje jim též hru rozvíjet i po vydání.
"On-line projekty s vydáním hry jen vykročí na cestu, na které hráčům neustále otevírají nové možnosti a průběžně vylepšují grafiku i hratelnost," myslí si hlavní návrhář.
Příběh herního světa prý půjde ovlivnit. Hráči se totiž v titulu přirozeně rozdělí na frakce, a pokud se jedna rozhodne zlikvidovat příběhový objekt a druhá ho bránit, výsledek se do podoby prostředí promítne.
Množství hráčů na serveru však bude záviset na herním módu, který si uživatelé zvolí. Příliš veliký počet hráčů v jedné oblasti by údajně zlikvidoval atmosféru i vyvážení hry. Veškeré herní módy nicméně bude propojovat jednotný svět určený k výměně předmětů a komunikaci.
Na výběr budou týmové souboje, kooperativní dobrodružství a volná hra. Návrh titulu se navíc točí okolo jednotlivých seancí, které zaberou mezi patnácti minutami až jednou hodinou.
Zvolený herní mód též ovlivní výskyt monster. V týmových soubojích na žádné mutanty nenarazíte, v kooperaci a volné hře se však pohybovat budou.
Hra bude využívat platební model k hraní zdarma. Za peníze tak půjde zrychlit třeba vývoj postavy. Zakoupit bude možné i vizuální vylepšení a dodatečné herní možnosti. Ty však podle vývojářů neovlivní vyváženost hry. Autoři se tedy dušují, že nebudou prodávat například jinak nedostupné zbraně.
Výsledek ostatně bude možné posoudit již v průběhu letošního roku, kdy hra vyjde pro PC.