Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prey 2 nás přenese na cizí planetu a přidá volnost pohybu

aktualizováno 
První díl Prey byl hodně netradiční střílečkou. Bude to případ i dílu druhého, který toho ale docílí výrazně odlišným způsobem. Měl by to být velmi zajímavý mix herních prvků.

První díl střílečky Prey málem potkal stejný osud jako Duke Nukem Forever. Kořeny projektu sahaly do roku 1995 a stáli za ním stejní tvůrci. Dokonce i zápletka nesla stejné rysy: indiánský lovec se nechá unést mimozemšťany, aby se následně spolu s dalšími osvobodil. Vývoj se neúnosně protahoval a dokončit se ho podařilo až v roce 2006 s pomocí dalšího studia. Druhý díl takové problémy nejspíš nezažije.

Prey byl střílečkou s řadou nedostatků (například trochu ujetý příběh), ale zároveň s nebývalým množstvím fantastických myšlenek. Například portály, které vás přenesly na jiné místo v úrovni nebo hotový gravitační labyrint, kdy často nebylo jasné, kde je nahoře a kde dole. Právě design levelů byl jasně největší předností hry, protože byl sám o sobě hrou.

Pakliže čekáte na dodatek, že Prey 2 se ponese přesně v duchu svého předchůdce, vypiluje nedostatky a zdůrazní přednosti, jste na omylu. Prey 2 má totiž být zcela jiný než originál. Začíná to už tím, že nebudete hrát za Indiána.

Zhostíte se totiž role šerifa Killiana Samuelse. Ten zrovna letecky převáží jakéhosi zločince do vězení, když tu je letadlo uneseno mimozemšťany. Styčný bod s předchůdcem tu tedy je: Indián Tommy byl minule unesen i s celým barem.

Jenže na rozdíl od Tommyho, který i s barem přistál na obří vesmírné lodi mimozemšťanů, dostává se Killian na planetu Exodus. Zde na něj čeká dobrodružství plné kobek, osad i pouštního terénu. Jediným cílem tak je dostat se z planety pryč.

Proč vlastně měnit vesmírnou loď za planetu? Kromě snahy o variabilnější prostředí je tu jeden hlavní důvod. Přestože si autoři s designem úrovní v minulém dílu opravdu vyhráli, stále šlo o vysoce lineární akci. A přesně tou Prey 2 nebude.

Koncept hry trochu připomíná chystané Rage, za kterým shodou okolností stojí také vydavatel Bethesda. To znamená, že na planetě Exodus se budete moci pohybovat s velkou mírou volnosti.

Jistě, hlavní dějové linii se nevyhnete, ale vedle ní si budete moct nabrat lukrativní nepovinné úkoly. Za vydělané peníze si nakoupíte lepší zbraně, rozdílné typy munice, brnění nebo součástky, kterými můžete jednotlivé předměty doplňovat, a tím vylepšovat.

Postupně si ale zpřístupníte také speciální schopnosti, například schopnost vynést nepřítele do vzduchu bez fyzického kontaktu. Tyto schopnosti mají za úkol zpestřit průběh velmi akčních přestřelek.

Tvůrci tvrdí, že se nechali inspirovat pestrou směsicí her jako Mirror's Edge, Blade Runner, Mass Effect či Chronicles of Riddick. Například z Mirror's Edge si vypůjčili parkurové prvky. To znamená, že si s hlavním hrdinou čas od času střihnete hodně svižný a akrobatický úsek.

Ve hře sice zůstaly portály, ale na planetě budou plnit trochu jiný účel – pomohou se rychle přemisťovat (cíleně) z jednoho místa na jiné. Zatím není jasné, zda se v Prey 2 objeví také vozidla či exotická zvířata, na kterých by se dalo jezdit.

Co už ale jasné je, to je skutečnost, že se autoři rozhodli zcela rezignovat na hru více hráčů. Chtějí se soustředit pouze na rozsáhlou kampaň pro jednoho hráče.

Prey 2 vypadá každopádně slibně, i když se z různých důvodů odchyluje od odkazu svého předchůdce. Pravděpodobně hlavně proto, že první Prey byl v určitých ohledech přeci jen příliš překombinovaný a složitý, což dnešním, zhýčkaným hráčům zrovna nevoní.

Autor:




Nejčtenější

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Battlefield 1
Battlefield 1 lidi rozdělí na dva tábory. První světová hru zachraňuje

Úspěšná série Battlefield letos poprvé zavítá na bojiště první světové války. Realistický simulátor a plížení v zákopech však nečekejte, pro hru je prvořadá...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.