Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prey se bude odehrávat ve světě, kde John F. Kennedy přežil atentát

  15:36aktualizováno  15:36
Restart série Prey s původní hrou nemá příliš společného. Vzniká v odlišném studiu a se zcela odlišnou koncepcí. Tentokrát na něm pracuje společnost Arcane Studios, která se proslavila například značkou Dishonored.

Snímek z filmové ukázky k Prey (2017). | foto: Arkane Studios

Hra je téměř hotová a vývojáři již odstraňují pouze chyby technického rázu. Projekt vzniká přes tři roky a na pultech obchodů se objeví 5. května.

Nabídnout má otevřené prostředí, po kterém se lze neustále pohybovat tam a zpět. Příběh se sice neustále vyvíjí, hráč má však značnou svobodu v procházení titulem. A konkrétní místa se přitom mezi některými návštěvami proměňují.

Prey se drží návrhářských principů, ze kterých vychází i ostatní hry od Arkane. Tedy důraz na propracovaný návrh světa a příběhového pozadí. Tvůrci tentokrát spekulují, jak by svět vypadal, kdyby americký prezident John F. Kennedy přežil atentát v roce 1963.

Hráč má kromě toho k dispozici řadu nápaditých dovedností, díky kterým lze situace řešit kreativně. Například možnost proměňovat se do předmětů a získat tím jejich vlastnosti. Může se třeba změnit na kovový objekt, který se může pohybovat ohněm. Nebo na hrníček, se kterým se protáhnete i malou skulinou.

Oproti Dishonored však Prey není primárně plíživou hrou. Tuto možnost skutečně nabízí, je to však pouze jedna z variant a vývojáři na ni kladou menší důraz.

Konkrétní herní styl lze i zde podporovat volbou dovedností. Pokud chcete tišší kroky, máte takovou možnost. Pokud naopak preferujete větší výdrž pro přímou konfrontaci nepřátel, i to hra umožňuje.

Vývojáři se přitom snaží příliš neomezovat kreativitu lidí. Mnohdy tak lze vymyslet bláznivé triky. Například proměnit se v kovovou židli, pod tou odpálit speciální dovednost a vymrštit se tím přes celou úroveň.

Titul má zahrnovat i hororové prvky. Hlavní návrhář Ricardo Bare však v rozhovoru pro server PC Games N připustil, že jejich využití není jednoduché. Komplikuje to právě svoboda hráčova pohybu, díky které je obtížnější načasovat situace tak, aby hráče děsily.

Prey vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Autor:




Nejčtenější

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Syberia 3
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek




GTA 5GTA 5

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.