Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scénáristka Tomb Raideru vysvětluje, proč hry často mají bídný příběh

  16:00aktualizováno  16:00
Loňský titul Rise of the Tomb Raider posbíral rozličné herní ceny za děj. Mezi jeho autory patří i spisovatelka Rihanna Pratchettová, která je dcerou Terryho Pratchetta, autora knižní série Zeměplocha. A ta poodhalila, jak vznik scénářů ve videoherním průmyslu funguje.

Rise of the Tomb Raider | foto: Microsoft

„Když jsem začínala, příběhové hry existovaly. Ale za poslední dekádu a půl se toho strašně moc změnilo,“ řekla Pratchettová v rozhovoru pro server Gamasutra.

„Vydavatelé, vývojáři i novináři se nyní mnohem více soustředí na děj. Každý si nějakou hru zamiloval kvůli příběhu. Během mých začátků to tak nebývalo.“

Tvůrci her prý v minulosti k ději chovali mnohem menší respekt. Scénáře proto často byly, a u leckterých her dodnes i jsou, dodatkem, jenž vzniká na poslední chvíli. A výsledek tím trpí. Podle Pratchettové je pak vytváření scénáře často jako lékařská práce, při které opečováváte krvácejícího.

„Když jsem začínala, lidé z odvětví často přemítali nad tím, jestli spisovatele vůbec potřebují. Ale využívali přitom zkušené grafiky. Proč byste pro tvorbu své hry na něco nechtěli využít profesionála?“ podivuje se Pratchettová.

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider - Xbox One
Rise of the Tomb Raider - Xbox One

Situace se údajně lepší a děj čím dál tím častěji vzniká od úvodních fází projektu, bývá tak výsledkem kreativní spolupráce vývojářů a spisovatelů. Přesto však řada studií scénáristy najímá na poslední chvíli a to je práce, kterou Pratchettová v posledních letech začala odmítat.

„Některé nabídky práce naznačují, že vývojáři nemají žádnou úctu k psaní a ani vědomosti o oboru. Když někomu dáte dva týdny na sepsání sta tisíc slov, nepovede to k dobrému výsledku,“ říká Pratchettová.

Jedním z důvodů, proč bývá příběh titulu Rise of the Tomb Raider vyzdvihovaný, je opatrnější přístup ke vzniku děje. Podíleli se na něm hned čtyři scénáristé, kteří se také účastnili testování hry, byli v kontaktu s herci a příběh intenzivně diskutovali s vývojáři.

Autor:




Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech slibuje, populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Další z rubriky

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Postava Hanza v Overwatch
Blizzard změnil názor, v Overwatchi bude režim deathmatch

Ještě loni na akci Blizzcon se tvůrci týmové střílečky Overwatch bránili přidání režimu deathmatch, v němž zápasí všichni proti všem. Po uvedení sekce Arcade...  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.