Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scénáristka Tomb Raideru vysvětluje, proč hry často mají bídný příběh

  16:00aktualizováno  16:00
Loňský titul Rise of the Tomb Raider posbíral rozličné herní ceny za děj. Mezi jeho autory patří i spisovatelka Rihanna Pratchettová, která je dcerou Terryho Pratchetta, autora knižní série Zeměplocha. A ta poodhalila, jak vznik scénářů ve videoherním průmyslu funguje.

Rise of the Tomb Raider | foto: Microsoft

„Když jsem začínala, příběhové hry existovaly. Ale za poslední dekádu a půl se toho strašně moc změnilo,“ řekla Pratchettová v rozhovoru pro server Gamasutra.

„Vydavatelé, vývojáři i novináři se nyní mnohem více soustředí na děj. Každý si nějakou hru zamiloval kvůli příběhu. Během mých začátků to tak nebývalo.“

Tvůrci her prý v minulosti k ději chovali mnohem menší respekt. Scénáře proto často byly, a u leckterých her dodnes i jsou, dodatkem, jenž vzniká na poslední chvíli. A výsledek tím trpí. Podle Pratchettové je pak vytváření scénáře často jako lékařská práce, při které opečováváte krvácejícího.

„Když jsem začínala, lidé z odvětví často přemítali nad tím, jestli spisovatele vůbec potřebují. Ale využívali přitom zkušené grafiky. Proč byste pro tvorbu své hry na něco nechtěli využít profesionála?“ podivuje se Pratchettová.

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider - Xbox One
Rise of the Tomb Raider - Xbox One

Situace se údajně lepší a děj čím dál tím častěji vzniká od úvodních fází projektu, bývá tak výsledkem kreativní spolupráce vývojářů a spisovatelů. Přesto však řada studií scénáristy najímá na poslední chvíli a to je práce, kterou Pratchettová v posledních letech začala odmítat.

„Některé nabídky práce naznačují, že vývojáři nemají žádnou úctu k psaní a ani vědomosti o oboru. Když někomu dáte dva týdny na sepsání sta tisíc slov, nepovede to k dobrému výsledku,“ říká Pratchettová.

Jedním z důvodů, proč bývá příběh titulu Rise of the Tomb Raider vyzdvihovaný, je opatrnější přístup ke vzniku děje. Podíleli se na něm hned čtyři scénáristé, kteří se také účastnili testování hry, byli v kontaktu s herci a příběh intenzivně diskutovali s vývojáři.

Autor:




Nejčtenější

Need for Speed Payback
VIDEO: Need for Speed Payback fanoušky tunningu určitě nezklame

Nově zveřejněný trailer pro Need for Speed Payback ukazuje široké možnosti úprav automobilů. Největší novinkou oproti předešlým dílům bude možnost kompletně...  celý článek

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Postava Oduly z Shadow of War
Co by na to řekl Tolkien? Shadow of War udělá z obludy sexy krásku

Postava pavoučí Oduly v chystané fantasy rubačce Shadow of War bude mít na rozdíl od knihy humanoidní postavu. Hodně sexy humanoidní postavu nutno říct.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Mass Effect Andromeda s odstupem a slevou, má to smysl? Pohled čtenáře

Rozporuplné reakce na sci-fi Mass Effect Andromeda řadu lidí odradily od koupě. Patřil mezi ně i čtenář Michal Dvořák, který si hru nakonec pořídil později a...  celý článek

Konspirace
Tajný vládní experiment maskovaný jako videohra? Příběh hry Polybius

Muži v černém hlídající před vchody do heren, umírající děti a zneužívání drog. Je videoherní automat Polybius jen městská legenda, nebo skutečný vládou...  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

CIty of Brass
Herní adaptace Pohádek tisíce a jedné noci nebude pro děti

Lidé, kteří se podíleli na výrobě kultovního Bioshocku, chystají zajímavě vypadající akci z prostředí Pohádek tisíce a jedné noci. Místo příběhu se však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.