Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přídavek Retribution dobře rozšiřuje původní hru ze světa Warhammer 40k

aktualizováno 
Druhé rozšíření k Dawn of War II přináší hráčům přinejmenším stejně zábavy jako některé plnohodnotné tituly a rozhodně nedělá sérii ostudu. Navíc je kampaň variabilnější než kdykoliv předtím.
85

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Platforma: PC
Výrobce: Relic Entertainment

  • Na datadisk obrovské množství nového obsahu
  • Variabilita hratelnosti
  • Dlouhá herní doba
  • Kampaně mohly být výrazněji odlišené
  • Skillů a předmětů by mohlo být o něco víc

Vynikající rozšíření, které přináší mnoho hodin zábavy. Kdyby navíc byly jednotlivé kampaně více rozlišené, bylo by to téměř dokonalé.

Herní karta

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Série strategií v reálném čase Dawn of War z univerza Warhammeru 40.000 patří rozhodně k tomu lepšímu, co se urodilo na videoherním poli v posledních letech. Vývojáři z Relicu koneckonců nejsou žádná ořezávátka a tituly jako Company of Heroes nebo Homeworld to jasně ukazují.

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

A ukazuje se i to, že když mají za zády silnou licenci, dokážou přinést silný zážitek, který se dobře hraje a také se na něj hezky dívá. Dokázali to už první Dawn of War a druhý díl i se svými datadisky nezůstává pozadu.

Auroři z Relicu se navíc tentokrát velmi široce rozkročili a nabízejí hráčům rovnou šest kampaní místo jedné jediné. Respektive kampaň je víceméně jen jedna, ale zatímco doteď bylo zvykem, že hlavní tažení hráči vždycky absolvovali v kůži hrdinných vesmírných mariňáků z kapituly Blood Ravens, tentokrát si mohou subsektorem Aurelia projít i v kůži Orků, Imperiální gardy nebo Eldarů.

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Každá frakce má svůj vlastní příběh a i když tak pokaždé procházíte po stejných mapách, úkoly se mohou lišit, stejně jako motivace jednotlivých postav. To má samozřejmě i nevýhody. Zatímco v původním Dawn of War II a prvním datadisku Chaos Rising jste měli na povel pořád stejnou partičku hrdinů, kteří postupně sbírali lepší předměty i zkušenosti, tentokrát je ansámbl mnohem širší a hrdinové vám tolik nepřirostou k srdci.

Zato se ale rozšířila škála herních stylů. Zatímco Imperiální garda spoléhá na velké davy pěchoty a silné tanky, to všechno pokud možno s dostatečným odstupem od nepřátelských hord, Orkové jsou podle očekávání spíš na intimnější setkání ve stylu sekyrou do rozkroku. Hráčům tak nic nebrání hrát za frakci, která odpovídá jejich gustu a navíc si ji ještě pěkně vybrousit.

Hrdinové totiž opět sbírají zkušenosti a odemykají si tak nové schopnosti. Systém se ale od minule dočkal zjednodušení. Zatímco dřív byla mezi jednotlivými schopnostmi hluchá místa, která bylo nutné nakrmit získanými bodíky, tentokrát je rovnice podstatně jednodušší: jeden bodík se rovná jedné nové schopnosti.

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Schopnosti jsou aktivní a pasivní a odemykají se postupně, takže je třeba plánovat, protože levelů je deset a schopností má každý hrdina patnáct. Když se k tomu přidají předměty, které hráč postupem kampaní získává, vznikne chutný koktejl, který si každý může namíchat podle chuti. Chcete kouzelníka s ohnivým mečem? Prosím. Nebo raději někoho úplně jiného? Není to žádný problém.

Studio Relic navíc tentokrát ordinuje i odklon od žánru akční hry na hrdiny, které Dawn of War II v sérii nastolil. Můžete si tak vybrat, jestli do akce půjdete jen se čtveřicí po zuby ozbrojených hrdinů a projdete mapou ve stylu Diabla, nebo jestli necháte udatné reky takříkajíc v garáži a do bitvy raději pošlete jejich čestnou gardu a s ní spoustu bezejmenných panáků, kteří se s radostí nechají zmasakrovat pro slávu Chaosu/Impéria.

A navíc si na sci-fi písečku můžete hrát pořádně dlouho. Každá singleplayerová kampaň totiž zabere tak 8 až 10 hodin času a pokud byste se je i navzdory stejným mapám rozhodli odehrát všechny, dostanete porci, kterou se může pochlubit jen nízké procento her.

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

A to samozřejmě ještě nemluvíme ani o hře pro více hráčů, které se můžete věnovat až do nekonečna. Multiplayer nabízí kromě mimo jiné i mód Last Stand, kde se trojice hráčů brání donekonečna nabíhajícím vlnám stále silnějších nepřátel. Ty můžete v kůži jediného hrdiny kosit buď s automaticky vybranými spoluhráči, nebo si můžete na pořádný masakr pozvat kamarády.

Po grafické stránce není Retribution moc co vytknout. Engine, na němž hra běží sice už není nejmladší, ale to neznamená, že by musel nutně kdovíjak ztrácet dech. Celé to krvavé běsnění totiž pořád vypadá dobře a navíc ke spuštění nepotřebujete herní počítač s nejnovějším hardwarem za desítky tisíc korun.

Vynikající je i namluvení postav a hudba, které dokážou atmosféru nikdy nekončící války také dost zvednout. Jedinou výtkou tak může být to, že ač je kampaní na první pohled šest, ve skutečnosti je vlastně jen jedna.

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution

Jsme si vědomi, že na poměry klasických rozšíření je Retribution nabouchané novým obsahem až na půdu, ale autoři z Relicu mohli aspoň obměnit některé vedlejší mise, nebo mapy pro jednotlivé rasy trošku zpřeházet, aby vytrvalci mezi hráči neměli tak silný pocit déjà vu.

Ale to je jen drobná výčitka směrem k jinak skvělému titulu. Potěší znalce série i úplné nováčky, kteří z nějakého důvodu tento mezihvězdný masakr zatím míjeli.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

85 %

Čtenáři

81 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 132 čtenářů

Témata: koktejl


Nejčtenější

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Další z rubriky

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.