Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nabídněte hráčům stupidní možnosti, doporučuje herní návrhář

aktualizováno 
Hry většinou nabízejí volby, které jsou už na první pohled zásadní. Herní návrhář Sergio Rosa však říká, že by náplň mohly obohatit i zdánlivě nevýznamná rozhodnutí.

U rozhodnutí například v sérii Mass Effect je předem zjevné, že jde o významná rozhodnutí. | foto: BioWare

„Ve hrách vám volby většinou předloží jako něco důležitého. Řeknou vám, že je to významné a vám je hned jasné, že rozhodnutí bude mít smysl. Ale ve skutečném světě řada maličkostí může mít zásadní dopad,“ píše Rosa v textu na serveru Gamastura.

„Uvažoval jsem proto nad tím, co by se stalo, kdybyste měli volit odpověď na stupidní otázky. Například jestli se chcete vydat sem, nebo tam. Nebo jestli chcete nosit ten, či onen oblek. A ta volba by později měla dopad na příběh nebo na herní prvek.“

Výsledek by podle návrháře měl být nejasný a konkrétní dopad by objevili jen hráči, kteří si titul zahrají znovu a napodruhé zvolí alternativní možnost. Jako příklad uvádí volbu mezi nošením červených šatů, nebo modrých džínů. Případně výběr mezi navštívením nové lokace a počkáním na identickém místě.

V reakci na to byste pak mohli narazit na postavu, která vám pomůže, nebo uškodí, nebo nepotkali vůbec nikoho. Hrdinka v červených šatech by tak třeba od fousatého staříka obdržela speciální předmět se slovy: „Řekli mi, že tuhle lahvičku mám dát ženě v červených šatech. Tak si ji vezměte.“

Rosa svůj nápad označuje za přihlouplý, ale rád by s ním experimentoval.

Autor:




Nejčtenější

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Tomb Raider 1
Zahrajte si prvního Tomb Raidera v internetovém prohlížeči

Hra, která kdysi mačkala z počítačů naprosté maximum, je nyní bez problémů hratelná přímo ve vašem internetovém prohlížeči. A zdarma.  celý článek

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Další z rubriky

Uživatelské rozhraní konzole Xbox One
Xbox umožní vracet digitálně zakoupené hry

Microsoft začal u vybraných uživatelů testovat novou funkcionalitu, která umožní nespokojeným zákazníkům vracet digitálně zakoupený obsah. Pravidla jsou...  celý článek

NieR: Automata
Co budete hrát o Velikonocích?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System
Nintendo přestalo vyrábět navzdory poptávce retro konzoli NES Mini

Hit loňských Vánoc, retro konzole Nintendo Classic Mini: NES se třiceti hrami se přestala vyrábět.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.