Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nabídněte hráčům stupidní možnosti, doporučuje herní návrhář

aktualizováno 
Hry většinou nabízejí volby, které jsou už na první pohled zásadní. Herní návrhář Sergio Rosa však říká, že by náplň mohly obohatit i zdánlivě nevýznamná rozhodnutí.

U rozhodnutí například v sérii Mass Effect je předem zjevné, že jde o významná rozhodnutí. | foto: BioWare

„Ve hrách vám volby většinou předloží jako něco důležitého. Řeknou vám, že je to významné a vám je hned jasné, že rozhodnutí bude mít smysl. Ale ve skutečném světě řada maličkostí může mít zásadní dopad,“ píše Rosa v textu na serveru Gamastura.

„Uvažoval jsem proto nad tím, co by se stalo, kdybyste měli volit odpověď na stupidní otázky. Například jestli se chcete vydat sem, nebo tam. Nebo jestli chcete nosit ten, či onen oblek. A ta volba by později měla dopad na příběh nebo na herní prvek.“

Výsledek by podle návrháře měl být nejasný a konkrétní dopad by objevili jen hráči, kteří si titul zahrají znovu a napodruhé zvolí alternativní možnost. Jako příklad uvádí volbu mezi nošením červených šatů, nebo modrých džínů. Případně výběr mezi navštívením nové lokace a počkáním na identickém místě.

V reakci na to byste pak mohli narazit na postavu, která vám pomůže, nebo uškodí, nebo nepotkali vůbec nikoho. Hrdinka v červených šatech by tak třeba od fousatého staříka obdržela speciální předmět se slovy: „Řekli mi, že tuhle lahvičku mám dát ženě v červených šatech. Tak si ji vezměte.“

Rosa svůj nápad označuje za přihlouplý, ale rád by s ním experimentoval.

Autor:




Nejčtenější

Vanquish (PC)
Kvůli chybě je hra Vanquish tím těžší, čím rychlejší máte počítač

Akce Vanquish vyšla po sedmi letech na PC a zatím sklízí samou chválu. Obsahuje však zrádnou chybu, díky níž hráč dostává více zranění, pokud mu hra jede...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.