Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nabídněte hráčům stupidní možnosti, doporučuje herní návrhář

aktualizováno 
Hry většinou nabízejí volby, které jsou už na první pohled zásadní. Herní návrhář Sergio Rosa však říká, že by náplň mohly obohatit i zdánlivě nevýznamná rozhodnutí.

U rozhodnutí například v sérii Mass Effect je předem zjevné, že jde o významná rozhodnutí. | foto: BioWare

„Ve hrách vám volby většinou předloží jako něco důležitého. Řeknou vám, že je to významné a vám je hned jasné, že rozhodnutí bude mít smysl. Ale ve skutečném světě řada maličkostí může mít zásadní dopad,“ píše Rosa v textu na serveru Gamastura.

„Uvažoval jsem proto nad tím, co by se stalo, kdybyste měli volit odpověď na stupidní otázky. Například jestli se chcete vydat sem, nebo tam. Nebo jestli chcete nosit ten, či onen oblek. A ta volba by později měla dopad na příběh nebo na herní prvek.“

Výsledek by podle návrháře měl být nejasný a konkrétní dopad by objevili jen hráči, kteří si titul zahrají znovu a napodruhé zvolí alternativní možnost. Jako příklad uvádí volbu mezi nošením červených šatů, nebo modrých džínů. Případně výběr mezi navštívením nové lokace a počkáním na identickém místě.

V reakci na to byste pak mohli narazit na postavu, která vám pomůže, nebo uškodí, nebo nepotkali vůbec nikoho. Hrdinka v červených šatech by tak třeba od fousatého staříka obdržela speciální předmět se slovy: „Řekli mi, že tuhle lahvičku mám dát ženě v červených šatech. Tak si ji vezměte.“

Rosa svůj nápad označuje za přihlouplý, ale rád by s ním experimentoval.

Autor:




Nejčtenější

Propagační kufřík od Blizzardu
VIDEO: Rozbalujeme propagační kufřík od Blizzardu

Do redakce nám dorazil balíček, který se týká karetní hry Hearthstone. Podívejte se, jakými předměty Blizzard propaguje nejnovější rozšíření Mean Streets of...  celý článek

Battlefield 1
Nejsledovanější herní trailer má 50 milionů přehrání. A ty další?

Z letošních ukázek hráče zaujala první světová válka, fotbal, ale i hackování. Seznam nejpopulárnějších YouTube trailerů k titulům vydaným nejpozději v roce...  celý článek

Arcade Saga
HTC vyvíjí vlastní hry pro virtuální realitu, první vydá v prosinci

Vive Studios v následujícím roce uvede na trh okolo dvanácti titulů určených pro přilbu HTC Vive. Vive Studios poslouží jako vydavatelská značka, se kterou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.