U rozhodnutí například v sérii Mass Effect je předem zjevné, že jde o významná rozhodnutí.

U rozhodnutí například v sérii Mass Effect je předem zjevné, že jde o významná rozhodnutí. | foto: BioWare

Nabídněte hráčům stupidní možnosti, doporučuje herní návrhář

  • 12
Hry většinou nabízejí volby, které jsou už na první pohled zásadní. Herní návrhář Sergio Rosa však říká, že by náplň mohly obohatit i zdánlivě nevýznamná rozhodnutí.

„Ve hrách vám volby většinou předloží jako něco důležitého. Řeknou vám, že je to významné a vám je hned jasné, že rozhodnutí bude mít smysl. Ale ve skutečném světě řada maličkostí může mít zásadní dopad,“ píše Rosa v textu na serveru Gamastura.

„Uvažoval jsem proto nad tím, co by se stalo, kdybyste měli volit odpověď na stupidní otázky. Například jestli se chcete vydat sem, nebo tam. Nebo jestli chcete nosit ten, či onen oblek. A ta volba by později měla dopad na příběh nebo na herní prvek.“

Výsledek by podle návrháře měl být nejasný a konkrétní dopad by objevili jen hráči, kteří si titul zahrají znovu a napodruhé zvolí alternativní možnost. Jako příklad uvádí volbu mezi nošením červených šatů, nebo modrých džínů. Případně výběr mezi navštívením nové lokace a počkáním na identickém místě.

V reakci na to byste pak mohli narazit na postavu, která vám pomůže, nebo uškodí, nebo nepotkali vůbec nikoho. Hrdinka v červených šatech by tak třeba od fousatého staříka obdržela speciální předmět se slovy: „Řekli mi, že tuhle lahvičku mám dát ženě v červených šatech. Tak si ji vezměte.“

Rosa svůj nápad označuje za přihlouplý, ale rád by s ním experimentoval.