Primal - anděl s démonem v těle

  • 21
Mladá dívka Jen a oživlý chrlič Scree – tak to je dvojice, která má v akční adventuře Primal za úkol zachránit jedno fantastické království. Na rozdíl od jiných obdobných titulů však Primal bude temně laděným příběhem, ve kterém se asi moc nenasmějete. Spíš budete valit oči – v dobrém slova smyslu.
Primal

Vývojáře ze společnosti Studio Cambridge pravděpodobně znáte – stojí za takovými tituly, jako je třeba MediEvil. V současné době připravují ve spolupráci s evropskou pobočkou Sony akční adventuru Primal, která by měla na pulty obchodů dorazit již na podzim tohoto roku. A zatím vše nasvědčuje tomu, že by nás tento titul, cílený na konzoli PS2, mohl velice mile překvapit.

Děj bude zasazen do říše Primal, která dala název celé hře. Na mapě byste tuto krajinu hledali marně – je umístěna na pomezí mezi světem živých a krajem duchů. Až donedávna zdejší život-neživot běžel jako na drátkách. Zástupci Řádu a Chaosu proti sobě vedli svůj odvěký boj, ve kterém nemohlo být ani vítěze, ani poraženého, a všichni byli svým způsobem spokojeni. Abaddonovi, knížeti Chaosu, ale jednoho dne došla trpělivost, přestal brát ohledy na daná pravidla a uvolnil ze zajetí démony temnot. Tím porušil nezbytnou rovnováhu, ohrozil samotnou existenci celého Primalu a vůbec natropil pěknou neplechu. Někdo to bude muset dát do pořádku a tím někým budete pochopitelně vy. Do koho se tentokrát vtělíte? Do mladé lidské dívky Jen a jejího oddaného pomocníka – mírně pomuchlaného oživlého chrliče Screeho.

Primal

Mezi oběma postavami se budete moci v průběhu hry libovolně přepínat a spojenými silami překonávat rozličné překážky. Jak Jen, tak Scree mají různé speciální schopnosti, které vám pomohou v zapeklitých situacích – Scree například umí šplhat po zdech a Jen je zase napůl démonka. Nepočítejte ale s tím, že vás čeká nějaká roztomilá humorná hříčka jako nebo Ratchet and Clank. Primal je laděný spíš hororově, což lze tvůrcům připočíst jen a jen k dobru. V herním konceptu je toho ale víc, co si zaslouží pozornost. „Při psaní příběhu a celého herního systému jsme se snažili vystříhat všeho klišé a zavedených konvencí, na něž v žánru third-person adventur můžete narazit,“ prohlásil Chris Sorrell, výkonný ředitel projektu. „Nechtěli jsme vytvořit další z řady her, kde se to hemží ‚vznášejícími se‘ power-upy, kde ve výhledu překáží ukazatel zdraví a jeden protivník je v podstatě stejný jako druhý.“ Inu, to zní hezky. Ještě aby to tak bylo i ve skutečnosti.

I když vás v Primalu čeká množství originálních puzzlů, těžiště hry spočívá především v boji. Designér hry Alex Sulman dokonce říká, že bitvy by měly zabrat více než polovinu herního času. To ale znamená, že akční část musí být řádně propracovaná, protože jinak by se brzo dostavila únavná repetetivnost a veškerá zábava by byla ta tam. V tomto ohledu nás chtějí tvůrci překvapit soubojovým systémem, který je jakýmsi křížencem mezi klasickými bojovkami ve stylu Tekkena a automatovými scrollujícími 2D arkádami. Sličná Jen (Scree je pacifista, bojů se neúčastní) bude mít k dispozici několik různých úderů, které může libovolně skládat do ničivých komb. V každém ze čtyř prostředí, do nichž zavítá, bude mít navíc k dispozici jednu speciální zbraň.

Primal

Podíváme-li se na Primal z technického hlediska, je na první pohled jasné, že pracovníci SCEE Studio Cambridge chtějí z hardwaru PS2 vymáčknout co nejvíce. Celý svět, ve kterém se příběh odehrává, je bezešvý, takže by vás neměla čekat jediná nahrávací prodleva (kromě té úvodní, pochopitelně). Díky implementaci podpory LOD (proměnlivá detailnost objektu v závislosti na vzdálenosti od kamery) a dalších technologií může vypadat prostředí velice realisticky a nemusíme se tedy bát oné sterilnosti, která byla typická pro tolik her na PSOne a jiných starších platformách. Připočtěte si k tomu motion-capturing, synchronizaci rtů s mluveným slovem, propracovanou umělou inteligenci a další lahůdky – a máte zde titul, na který se opravdu můžete těšit. Ještě ale záleží na tom, zda se všechny tyto přísliby zakládají na pravdě, nebo zda se jedná o plané reklamní bláboly… Inu, již za pár měsíců se budeme moci přesvědčit na vlastní oči.

P.S. A máte-li chuť, nabízíme tímto malou galerii screenshotů.