Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prince of Persia: Rival Swords

  12:04aktualizováno  3:34
Čas neúprosně plyne pro většinu z nás. Princovi z Persie však plyne dvojnásobně rychle a mnohdy je i on na něj krátký. I když on už si s časem poradil několikrát.

Prince of Persia: Rival Swords Šestý či chcete-li závěrečný třetí díl novodobé trilogie o Princi Perském máme již za sebou, ale jak se zdá, tak Ubisoft neřekl se svojí oblíbenou herní postavou poslední slovo. Stejně jako se Warrior Within dočkal nepříliš povedené konverze na PSP v podobě Revelations, tak stejnému osudu neunikl ani Two Thrones, který se nyní pod názvem Rival Swords objevil kromě PSP i Wii. Jak si ale poslední jmenovaná verze nakonec vede? Dokáže pohybové ovládání naroubované na téměř dva roky starou hru vynahradit fakt, že dalších novinek jsme se nedočkali?

Příběh Rival Swords navazuje na předchozí Warrior Within/Revelations s tím, že se perfektně vypořádává s faktem, že minulý díl měl i alternativní závěr. Prostě byl zmatek s písky času a dopadlo to tak, že Kaileenu nakonec Princ nezabil, ale odplul s ní do svého rodného Babylonu. Jenže co čert nechtěl, Babylon se ocitá v plamenech a všude kolem pobíhají nepřátelští vojáci. Navíc Princovu loď zasáhl projektil z katapultu a Kaileenu mu unesli padouši a situace se ne a ne zlepšit. Je Prince of Persia: Rival Swords na čase zasáhnout, a to rychle! Díky časovým posunům a změnám je příběh Rival Swords opět řádně zamotaný, tak jak jsme si u Prince již zvykli. Kromě Kaileeny, zde potkáte i princeznu Farah ze Sands of Time a velkého zlého Vezíra.

U mnoha konverzí nejrůznějších her pro Wii nebylo ovládání implementováno příliš dobře.

Pokud jste měli co do činění s jakýmkoliv dílem z novodobé série, tak jistě víte, co vás přibližně v Rival Swords čeká. Opět zde naleznete obligátní kombinaci bojů s meči, řešení hlavolamů a skákání. Tato formule si získala mnoho příznivců a i zde funguje na jedničku. Fanoušci tak budou v sedmém nebi, zatímco odpůrci Prince odpůrci zůstanou. Je pravdou, že ne každému postup přeskočit propast, zachytit se za římsu, přeběhnout po zdi a vyskákat mezi sochou a zdí musí sednout. My ho máme však velmi rádi a i zde je tato stylová a specifická hratelnost perfektní a to především díky famóznímu designu levelů. Ten si zaslouží opravdu velkou pochvalu a je jedním z nejlepších prvků celé hry. Jedním slovem nádhera.

Prince of Persia: Rival Swords Všechny pohyby, které se Perský Princ naučil v předchozích dílech, samozřejmě umí nadále a vězte, že i zde je při mnoha příležitostech využijete. Samozřejmě naleznete i několik nových, takže vám nebude dělat problém vzepřít se nohama mezi zdmi nebo zabíjet nepřátele pomocí speedkillu, při němž budete plenit rychlým škubáním wiimotu dle instrukcí na obrazovce.

Prostě dva roky stará hra určená pro předchozí generaci konzolí.

A tady se dostáváme pomalu k ovládací metodě. My jsme se jí zpočátku dosti obávali a i po několika minutách hraní nás jímaly jisté pochyby. Jakmile jsme si však na ni zvykli, tak jsme si ji nemohli vynachválit. U mnoha konverzí nejrůznějších her pro Wii nebylo ovládání implementováno příliš dobře, ale Rival Swords rozhodně není tento případ. Jediné, co vás na chvíli zarazí, je ovládání kamery, se kterou se manipuluje nakláněním wiimotu. Ale i na tuto funkci si po chvíli zvyknete. Jinak je vše, Prince of Persia: Rival Swords jak byste u hry typu Rival Words očekávali. Analogovou páčkou ovládáte postavu, mácháním wiimotu útočíte a tlačítky zastáváte zbytek funkci jako skok apod. Například takové zasekávání dýkou do otvorů ve zdech je pomocí krátkého škubnutí wiimotem daleko zábavnější než mačkání tlačítek na klasickém gamepadu. Ovládání se opravdu podařilo skvěle.

Dobře se nám ovládal i temný Princ. Pokud jste nehráli Two Thrones, tak vězte, že Prince potkala nepříjemná nehoda a čas od času se ve hře bude měnit ve svoje temné já. To je daleko silnější a umí spoustu nových pohybů, včetně zachytávání lamp se svojí speciální zbraní – Daggertailem. Tu lze nazvat jakousi kombinací dýky a biče. Díky němu se s ním můžete ohánět kolem sebe jako s lasem a zlikvidovat tak několik nepřátel najednou. Další plus pro Wii verzi. Ohánět se kolem sebe Daggertailem pomocí nunchuku má něco do sebe! Jediná nevýhoda temného Prince je ta, že jakmile se v něj proměníte, tak čekejte pomalé ubývání zdraví.

Další novinkou oproti předchozím dílům jsou sekvence, ve kterých nasednete do vozu taženém koňským spřežením. Tyto pasáže zde jsou pouze kvůli rozptýlení a Prince of Persia: Rival Swords hlubší smysl nemají. Svůj účel však plní na jedničku. Vyřádíte se u nich a občas si i zanadáváte.

Jak už bylo řečeno, vše z předchozích dílů je na svém místě. Vracení a zastavování času, souboje s gigantickými bossy, prostě vše. Celkově však lze hře vyčíst, že oproti Warrior Within se příliš nezměnilo, případně nejsou změny a novinky vůbec razantní. Na jednu stranu je to dobře, ale nějaké větší inovace by neuškodily. Temný Princ je sice fajn, ale hraje se za něj skoro stejně a část s koňským spřežením to také nezachrání. O to více tak zamrzí, že jedinou změnou v rámci Rival Swords pro Wii oproti Two Thrones je nová ovládací metoda. Jinak nic. Ano, pořád je to dobrá hra, ale Two Thrones si můžete na PS2 i Xboxu pořídit za zhruba šest set korun, zatímco Rival Swords je prodáván za cenu regulérní novinky.

Yuri Lowenthal ...

... je jméno, které vám možná nebude nic říkat, ale vězte, že není ve videoherním byznysu žádným nováčkem. Jde totiž o amerického herce, který často dabuje herní postavy. Ano, v Rival Swords i Sands of Time ho můžete slyšet jako Prince, ale svůj hlas propůjčil i spoustě jiných postav v mnoha rozličných hrách. Namátkou Halo 2, Ghost Recon Advanced Warfighter, SSX 3 nebo Full Spectrum Warrior: Ten Hammers. Jeho specializací je i dabování sérií Dynasty Warriors a jeho hlas uslyšíte i v další řežbě za stáje Koei jménem BladeStorm: Hundred Years War.

Klady a zápory

Plus Boje, skákání a hlavolamy – super kombinace
Plus Implementace nového ovládání proběhla dobře
Plus Pokud jste nehráli Two Thrones, tak spousta dalších +

Mínus Pouze Two Thrones v novém balení

Navíc dnes už z grafické stránky na zadek rozhodně nikdo nepadne, i když jsme na druhou stranu viděli na Wii již větší hrůzy. Prostě dva roky stará hra určená pro předchozí generaci konzolí. Zvuk i hudba jsou na skvělé úrovni, tedy pokud vám nevypadnou (jeden z bugů ve hře). Vynikající je i dabing, který je opravdu profesionální a je vidět, že mu bylo věnováno hodně péče.

Co říci o Rival Swords závěrem? Když jsme hru hráli, tak nás opravdu bavila, ale zpětně to zas taková bomba není. Do jisté míry je to dáno tím, že se jedná prostě pouze o konverzi Two Thrones a též i tím, že se nám zpětně líbil více Warrior Within, který přinesl do série více inovací. Navíc je Rival Swords o mnoho kratší než předchozí jmenovaný a též i méně obtížný. Celkově se však pořád jedná o velmi vydařenou hru, hodnou vašeho času a zájmu.

Pro nehráče - Co je PoP a Wii?

Fenomén Wii
Japonská společnost Nintendo se zabývá výrobou videoherních konzolí již od osmdesátých let a je tak jednou z nejdéle působících firem v oboru. Její nejnovější konzole Wii se vyznačuje několika specifickými prvky, které ji odlišují od konkurenčních platforem. Kromě unikátního minimalistického designu jde především o revoluční ovládací metodu, která využívá pohybových senzorů obou ovladačů přístroje. Hry pro Wii tak doslova ovládáte pohyby vlastních rukou. V případě Prince of Persia: Rival Swords využije hráč tuto ovládací možnost přímo exemplárně. Navíc v tomto díle nechybí klasické postavy jako tajuplná Kaileena, viz. recenze.

Prince of Persia
První hra s Perským Princem v hlavní roli se objevila již v roce 1989 na spousty tehdy aktuálních platforem. Kombinace akce, adventurních prvků a klasické hopsačky zaujala hráčskou obec natolik, že se ze hry stala doslova kultovní záležitost. Poté následovala dvě pokračování, kterým se však na úspěch původního titulu nepovedlo navázat. Až první díl novodobé trilogie s podtitulem Sands of Time vynesl opět sérii Prince of Persia zpět na výsluní. Atraktivní exotické prostředí, hrátky s časem a orientální atmosféra opět hráčům očarovala jako před lety.

Prince of Persia: Rival Swords
Výrobce/Vydavatel Ubisoft/Ubisoft
Platforma Wii, PSP
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 2 bloky
Verdikt: Two Thrones se zábavným ovládáním. Nic víc, nic méně. Někteří budou jásat, některé to nebude zajímat. My se řadíme k první skupině, protože jsme se opravdu bavili.
Hodnocení: 80% (info)





Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Další z rubriky

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.