Prince of Persia: Prodigy

Prince of Persia: Prodigy

Prince of Persia se vrací a musí zatočit s temnotou

  • 5
Nový Prince of Persia slibuje revoluční zpracování, bojový systém a značnou porci nelinearity. No neberte to!

Prince of Persia: ProdigyKdyž Jordan Mechner koncem osmdesátých let minulého století dodělával prvního Prince a primitivní technikou, jakýmsi předchůdcem motion-capturingu, snímal pohyby svého bratra a pak je převáděl na obrazovku, jistě ani ve snu nedoufal, že o dvacet let později budou hráči po dalších dobrodružstvích prince lační jako nikdy.

A nejen hráči – filmový svět napjatě očekává trilogii Jerryho Bruckheimera, která by mohla navázat na úspěch Pritátů z Karibiku a konečně se postarat o průlom her v Hollywoodu.
 
Když Ubisoft zakončil novodobou trilogii točící se kolem Písků času, měli všichni zato, že si dá perský princ na nějakou dobu pauzu, aby chytil případný druhý dech. Ta pauza byla ale hodně krátká, jelikož už na konec tohoto roku je plánována zcela nová inkarnace. A když píšeme nová, myslíme tím bezmála revoluční.
 
Prince of Persia: ProdigyJe třeba se smířit s tím, že vše z minulých dílů je pryč. Písky času jsou zapomenuty, stejně jako princ Dastan či jeho múza Farah. A autoři na čistý stůl servírují hodně zajímavé ingredience. Zejména nového prince. Ten se zdaleka nechová jako někdo, komu v žilách koluje modrá krev. Naopak se toulá svou zemí, kašle na povinnosti a dá se říci, že občas koketuje s gaunerstvím. Zkrátka hledá jakékoliv vzrušení.
 
Jednou je ale jeho oslík v písečné bouři zahnán kdovíkam a princ se ho vydá hledat. Jenže se dostane do rajské zahrady, která má ale k ideálu daleko. Vypadá to totiž, že zlo uvězněné ve stromu životu, se znovu chystá ovládnout celou zemi. Před dávnými časy proběhl epický boj mezi dvěma bohy – bratry. Ormazdem, bohem světla a Ahrimanem, bohem temnoty.
 
Prince of Persia: ProdigyZvítězil dobrák a svého nepovedeného sourozence uvěznil právě do Stromu života. Jenže temnota začíná znovu nabývat na síle a ze stromu se dostávat. Zamořuje okolí a princ tak dostane svůj první ušlechtilý úkol. Musí tomu zabránit a zkaženost symbolizovanou Ahrimanem a jeho démony zlikvidovat.
 
Princ dostane tentokrát k ruce přímou pomocnici jménem Elika. Ta ho bude doprovázet v některých částech jeho cesty, přičemž by měla fungovat jako bojová podpora. Jakmile půjde do tuhého, může jí princ stisknutím speciálního tlačítka přivolat na pomoc a ona okamžitě přiběhne. Zřejmě se také zapojí do řešení nějakých těch puzzlů, které by tak mohly mít o dost zajímavější charakter.
 
Prince of Persia ProdigyAutoři slibují, že se dočkáme poprvé v historii perského prince nelineárního dobrodružství. Výchozím bodem pro hráče bude rajská zahrada, kam se bude neustále vracet a znovu se vydávat na nejrůznější světové strany plnit další a další úkoly v podobě likvidace zkaženosti, kterou Ahriman do světa vypouští. Znamená to, že si můžete sami vybrat, kam se příště vhrnete.
 
Přemýšlivější hráči jistě namítnou, že s takovou nebude jednoduché vyvážit obtížnost. Jenže tvůrci na to mají svůj recept. Je jím právě ona zkaženost, jež je ve své základní podobě dosti abstraktní. Může na sebe brát ale podoby prakticky jakýchkoliv nepřátel a co více – také pastí. Představte si tak prázdné úrovně, ve kterých rozvine zkaženost svá tenata podle toho, jak bude zrovna potřebovat. Tedy podle toho, jakou obtížnost bude zrovna potřeba nastavit. Velmi chytré!
 
Prince of Persia ProdigyPrinc bude většinou vstupovat do zkažeností zamořených úrovní, jež budou přímo přetékat ponurostí a temnotou. Jednou z odměn za hráčovo snažení by přitom měla být odměna v podobě vyčištění, které se projeví i vizuálně. Najednou se dříve zamořené prostředí promění v překrásné areály. Některá místa přitom bude zapotřebí navštívit několikrát. Nemusíte se ale bát, že byste museli čelit stejným výzvám.
 
Ale i linearita má v Prince of Persia pouze omezené pole působnosti. Bude fungovat pouze na jakési vrchní úrovni, tedy ve výběru misí, které si chcete střihnout. Jakmile se do nich vrhnete, narazíte na poměrně lineární level design. Autoři to ospravedlňují slovy o tom, že jinak by nebylo možné zachovat úžasnou dynamiku hratelnosti, na jakou jsou hráči z minulých dílů zvyklí.
 
Prince of Persia ProdigyTo znamená, že se opět budou střídat bojové a akrobatické pasáže. Sem tam se objeví problém provětrávající mozkové závity. Ovšem budete se muset obejít bez písků času. Naštěstí má princ jinou vychytávku, na níž hratelnost staví. Je jí speciální železná rukavice. Díky ní dokáže hrdina sjíždět kolmé zdi či útesy. Do hry se tak v mnohem větší míře dostane vertikální prvek a úrovně tak mohou být o poznání komplexnější a zajímavější.
 
Železná rukavice pomůže samozřejmě také při boji. Také v této oblasti chystají autoři menší revoluci. Zapomeňte tak na zástupy nepřátel, kteří vás prakticky vždy přečíslili. Ubisoft tvrdí, že v novém Prince of Persia nikdy nebudete bojovat s přesilou. To ale neznamená, že budou bitky jednodušší. Naopak – stanou proti vám o poznání silnější nepřátele, s nimiž se budete prát delší dobu.
 
Prince of Persia: Prodigy (PC)Bitky mají být pilířem celé hry a neměly by sklouznout do stereotypu. Tvůrci jednak chtějí, aby byly vizuálně fantastické, jednak musí být i variabilní. To znamená kompletní překopání kombo systému. Ten už není postaven na vymačkávání předdefinovaných sérií kláves, ale hráč se může chovat zcela autonomně a vytvářet si vlastní komba. Žádný boj by tak neměl být stejný.
 
Při pohledu na obrázky nelze pominout několik slov ke grafickému zpracování. Jak vidno, Ubisoft ho zcela změnil a vydal se cestou větší fantasknosti. Prvotní ohlasy se nesly spíše v negativním rázu, ovšem s každým dalším materiálem je stále jasnější, že tohle bude něco výjimečného. Grafika s pomocí cel-shade technologie vypadá náramně, a pokud se to celé bude plynule hýbat, může to být bomba.
 
Z výše uvedeného je snad naprosto jasné, že další Prince of Persia, který mimochodem ještě ani nemá žádný oficiální podtitul (chvíli se mu říkalo Prodigy), není nastavovanou kaší či snad nějakým přílepkem původní trilogie. Naopak, začíná zcela novou éru prince, který má před sebou zjevně dlouhý a bohatý život.