Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Prince of Persia: The Sands of Time

  12:00
Otestovali jsme očekávané 3D pokračování hry, jejíž první díl se stal kultem. Jak se Písky času hrají, co nového přinášejí a především jak se nám líbí se dozvíte v našich dojmech z betaverze. Recenzi finální verze přineseme brzy.

Prince of Persia: The Sands of Time Zejména první díl Prince of Persia, kterého jsme tehdy proháněli na dnes již obstarožních 286 a obdivovali se nádherné grafice a animaci (na tu dobu opravdu povedené), se zapsal do podvědomí hráčů nejvíce. Druhý díl ve vylepšené grafice už takového úspěchu nedosáhl a přerod do 3D dopadl přímo katastrofálně. Kde kdo by si pomyslel, že tak smutně skončila další z legend. Ale chyba lávky – Princ z Persie se ještě jednou vrací, aby napravil svoji pošramocenou pověst a návrat vypadá vskutku velkolepě. Pokud toužíte po obecném povídání o příběhu a plánech jako takových, přečtěte si nejdříve toto preview. Pokud vás zajímá, jak se poslední Princ hraje, pokračujte dále ve čtení...

Nástup na scénu pojali autoři ve velkolepém duchu. Ocitáme se totiž v klasickém perském paláci během obléhání, to znamená kolem létají šípy, vybuchující projektily ničí pevnou půdu pod nohama – zkrátka, skripty se starají o celkem hutnou atmosféru, během čehož nám hra postupně vysvětluje ovládání. Mladý princ toho dovede několikanásobně více než kdykoliv předtím. Již o začátku se jako užitečná klávesa jeví ta, která nám Prince of Persia: The Sands of Time nabídne oddálený pohled z jiného úhlu na scénu. Lépe si tak uděláme představu o kompozici jednotlivých předmětů, výčnělků, kamenů a dalších objektů, díky nimž se pohneme dále. První finta spočívá v tom, že mrštný hrdina dokáže chvilku běžet po zdi. Jednak tím překonává propasti, které nepřeskočí, za druhé dokáže zdolat i poměrně vysoké zdi. Akrobatické kousky, kdy běžíme po zdi, ze které se odrazíme na protější stranu a zdoláme tak propast nejsou žádnou výjimkou.

Fantastickou záležitostí se potom stávají boje, které předčily mé očekávání. Máme výpad, kryt a přiskakování, které se v případě volného prostoru promění třeba v přemet, v případě nepřítele si po něm vystoupáme výš, přeskočíme jej, za letu zasadíme úder a při dopadu doděláme špinavou práci. Kamera v těchto chvílích mění úhel a po provedení komba zase efektně a s filmovým rozmáznutím vrací na své místo. Výsledek je více než působivý – skvěle se to ovládá, skvěle to vypadá (viz. obrázky kolem – všechny jsou in-game!) a není to pouze o mačkání jednoho tlačítka. Pokud bychom totiž útočili pouze výpady, brzy by se tato strategie nevyplatila, Prince of Persia: The Sands of Time poněvadž nepřátelé dobře blokují. Příjemně překvapila i inteligence nepřátel, kteří se hráče vždy snaží obestoupit. Pokud ale s Princem rozehrajeme rychlý tanec smrti za používání úskoků, přeskoků, kopů a zasazování úderů v letu, i po větším počtu nepřátel nezůstane víc než nehybná těla v kalužích krve.

Boj, ačkoli představuje podstatnou a nedílnou část hry, však není jedinou náplní a podle našich odhadů bude hráče trápit asi nejméně. Charakter hry totiž mnohem více odpovídá tomu, že buď řešíme akrobatický problém v jednom velkém komplexu, nebo běháme – po předem naplánovaných cestách – z místnosti do místnosti a řešíme, ano, také akrobatický problém. Některé prvky, pokud se nebudou opakovat pořád dokola, vypadají vcelku nápaditě. Například vyšplháme na sloup, přeskočíme na jiný (na který se ze země normálně dostat nedalo), pak na další, až se ocitáme ve vrchním patře. Někdy se více trápíme s tím, jak situaci vyřešit, jindy zase se samotným provedením. Pověstná ostří ze všech dílů nechybí, zde na sebe vzala podobu obřích válců pohybujících se po své dané dráze na zemi. Stejně tak se dočkáme Prince of Persia: The Sands of Time propadající se podlahy, plošinek, po kterých ručkujeme, plížení se podél venkovních zdí paláce, lezení po žebřících, odrážení se zdi od zdi, až si doskáčeme na vyvýšené místo... a další zběsilé kousky.

Pořádný kus cesty urazila hra po stránce grafického zpracování, které se lépe hýbe, než vypadá. Tvůrci vsadili na filmovou atmosféru a prostřihy, zkrátka na pozlátko – jenže to zde svůj účel plní a utváří velmi zajímavou atmosféru, kterou podbarvují příjemné hudební motivy. Napadají mě pouze dvě věci, které by mohly Princův slavný návrat zarazit a našeho hlavního hrdinu srazit na kolena. Jednak nudná a opakující se architektura úrovní, tomu ale zatím nic nenasvědčuje. Druhý problém by mohl být v kameře, poněvadž princ provádí složité akce a my si je z tohoto důvodu potřebujeme nastavovat mnohem pečlivěji než v jiných hrách. Tvůrci si proto nemohou dovolit různé záseky kamery, koukání za zdi a podobné neduhy neoptimalizovaných či uspěchaných her. Jinak ale Sands of Time vypadají na první pohled báječně a stejně takový z nich mám i první dojem.

Index očekávání: 9/10

Prince of Persia: The Sands of Time Prince of Persia: The Sands of Time

Autor:
Témata: Prince of Persia
  • Nejčtenější

Co dělají simíci, když se nikdo nedívá? Pořádají sexuální orgie i fetují

Kdo nikdy v prvních simících neodstranil žebřík z bazénu, nechť první hodí kuličkou z myši. Moc...

Vývojářům nešlo opravit chybu, tak z procházení zdmi udělali součást příběhu

Skoro třicet let stará střílečka The Terminator: Future Shock vstoupila do historie jako vůbec...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavný streamer byl šokován, když zjistil, kolik utratil za hry na Steamu

Populární streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, prozradil, kolik už utratil...

Černoch samuraj budí vášně

Ubisoft oficiálně potvrdil nový díl ze série Assassin’s Creed, který se bude odehrávat v Japonsku....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hraní přeruší reklama na hamburger. Hráči si utahují z nenasytnosti EA

Zvýšení ceny velkých her je pořád málo. Vydavatelství Electronic Arts nyní zkouší přijít na to, jak...

Chceme víc menších oceňovaných her, řekli a zavřeli dvě malá oceňovaná studia

Rozpuštění respektovaných studií Tango Gameworks a Arkane Austin sice mateřskému Microsoftu nejspíš...

Co dělají simíci, když se nikdo nedívá? Pořádají sexuální orgie i fetují

Kdo nikdy v prvních simících neodstranil žebřík z bazénu, nechť první hodí kuličkou z myši. Moc...

Hráči se smějí novému portrétu Karla III., vypadá prý jak videoherní boss

Nový portrét krále Karla III., který namaloval namaloval britský portrétista Jonathan Yeo, se kvůli...

Nevíte, co s volným časem? Stáhněte si zdarma skvělý Dragon Age: Inquisition

Digitální obchod s hrami Epic Store si tento týden pro hráče připravil opravdu hodnotný dárek....

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Plné divadlo i bazilika. Nad rakví Postlerové mluvila dcera, Töpfer i Šťastný

S herečkou Simonou Postlerovou se v prostorách Divadla na Vinohradech rozloučili kolegové i veřejnost. Nad rakví...