Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prisoner of War - vězeňské blues

  12:00aktualizováno  12:09
Dalším titulem z řady těch, jež se nechají inspirovat v období druhé světové války, je Prisoner of War. To, že si Válečný zajatec dělá nároky být jednou z nejnadějnějších her, které mají příští rok vyjít, by měla způsobovat symbióza hned několika příznivých okolností - skvělá grafika, promakaná AI a inovativní herní systém.

Prisoner of War

Dalším titulem z řady těch, jež se nechají inspirovat v období druhé světové války, je společné dílo Wide Games a Codemasters - titul jménem Prisoner of War. To, že si Válečný zajatec dělá nároky být jednou z nejnadějnějších her, které mají příští rok vyjít, by měla způsobovat symbióza hned několika příznivých okolností - skvělá grafika, promakaná AI a inovativní herní systém. Co se za těmito proklamovanými vlastnostmi skutečně skrývá, na to se teď pojďme podívat trochu blíž.

Předně by asi stálo za to si vyjasnit, pro jaký žánr se autoři rozhodli. Rozhodování zřejmě nebylo jednoduché, takže z toho vykrystalizovalo cosi hybridního - směs akce a akční adventure, v níž ovšem jednu z nejdůležitějších úloh bude hrát plížení a schovávání se, a tedy přesný opak toho, co po nás vyžadují klasické akční hry. Vy budete posazeni do role špióna, jehož úkolem je infiltrace do zajateckých táborů a po splnění příslušných úkolů i jejich opuštění. Pokud byste rádi znali i důvod, pro který budete tyto životu nebezpečné činnosti absolvovat, pak vězte, že jím není nic jiného než tajné zprávy o Němcích, které hovoří o tom, že se v zajateckých táborech ukrývají tajné zbraně a technologie, či alespoň dokumenty o nich. Připadá-li vám to jako poněkud divné místo k tomu, aby se tam schovávaly Prisoner of War tak důležité věci, existuje pro to poměrně jednoduché vysvětlení - zajatecké tábory jsou plné uvězněných spojenců, a tak kdosi učinil závěr, že není bezpečnějšího místa na výzkum tajných technologií, než právě zajateckých táborů, které se nikdo neodváží vybombardovat. Z těchto důvodů je pro misi vybrán jeden z nejlepších spojeneckých špiónů - kapitán Louis Smith, jehož cíl je jasný: dostat se do tábora, zjistit vše potřebné, provést nějakou tu sabotáž a zase tábor opustit, pokud možno v jednom kuse a živý.

Připravte se na to, že to rozhodně nebude nic snadného. Například za celou dobu nedostanete do ruky ani jedinou zbraň. Kde byste ji taky sebrali, že? Jak sami autoři tvrdí, připadalo jim to jako dobrá výzva - samotný neozbrojený špión proti hromadě ozbrojených stráží, to už vyžaduje poměrně solidní dávku taktického plánování. Navíc budete muset každý den svého pobytu v táboře absolvovat ty samé procedury - ranní vstávání, pak nástup, jídlo, pak práce a až večer je volný čas. Abyste nebudili nežádoucí pozornost, musíte tohle všechno dělat spolu s ostatními spoluzajatci a mezi tím si ještě najít čas na výzvědnou a podvratnou činnost. Například je vhodné sem tam poklábosit s nějakými těmi NPC, abyste se dopídili informací, které vás později dovedou k potřebným materiálům. Taktéž je vhodné vyčíhat si, kdy je která část tábora prázdná, abyste ji mohli v klidu prohledat, a tak podobně.

Prisoner of War

Náplň misí by měla být různá - od zmíněné sabotáže, až po prosté získání německé uniformy, které slouží jako výborné mimikry. Můžete si přitom vybrat, zda na to všechno stačíte sami, nebo zda byste spíš uživili nějakou tu pomoc. Tu lze očekávat jak od ostatních vězňů, tak i od stráží, nicméně zadarmo ani kuře nehrabe, a tak budete muset za všechno zaplatit. Tu nějakým tím jídlem, tu cigaretou nebo jiným drobným dárkem, Věci, které během svého pobytu v táboře nakřečkujete, je výhodnější schovávat v tajných skrýších, protože v okamžiku, kdy budete lapeni, vám všechny zůstanou.

Bohužel se finální verze hry nedočkáme dříve než v polovině roku 2002, zato hned na několika platformách - PC, PS2 a Xbox.

Autor:


Témata: Vězni, Xbox


Nejčtenější

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Další z rubriky

Fallout: The Board Game
Fallout jako deskovka? Díky mnoha volbám bude hra pokaždé jiná

Fantasy Flight Games připravují deskovou hru Fallout, která čerpá ze třetího a čtvrtého dílu slavné postapokalyptické série. Určena je až pro čtyři lidi, ale...  celý článek

Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Dílo šílence, nebo génia? Přes 20 let vyvíjená hra je konečně hotová

Krokovací dungeon Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar byl poprvé oznámen v roce 1997. Po více než dvaceti letech je konečně venku. Jeho přijetí je však...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.