Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příští generace her může vyžadovat desetkrát výkonnější konzoli

aktualizováno 
Technologické demo Samaritan od společnosti Epic Games opěvuje herní komunita pro grafické zpracování. Jeho autoři nyní přiblížili potřebný výkon pro jeho spuštění, který je ve srovnání s dnešními konzolemi desetinásobný.

Současná generace konzolí má totiž výkon 0,25 teraFLOP neboli čtvrt bilionu operací za vteřinu. Samaritan oproti tomu vyžaduje výkon 2,5 teraFLOP.

Loňské technologické demo Samaritana však ještě využívalo Unreal Engine současné generace, tedy číslo tři, a nároky se tak ještě mohou změnit. Vývojáři o něm nicméně mluví jako o verzi blízké Unreal Engine 4 a požadavky her příští generace tak může docela dobře naznačit.


Podle zakladatele firmy Epic Games, kterým je Tim Sweeney, bude velmi realistická grafika vyžadovat ještě dvakrát větší výpočetní výkon než Samaritan.

Vskutku "dokonalou" grafiku je však v dnešní době podle Sweeneyho možné generovat jen jako animaci. Nároky pro její přehrávání v reálném čase odhaduje jako dvatisícekrát větší než možnosti současného hardwaru.

Epic Games novou generaci Unreal Engine odhalí letos. "Až lidé v průběhu roku uvidí Unreal Engine 4 a o kolik je jeho efekt pronikavější, budou šokováni," řekl viceprezident Epic Games Mark Rein.

Ačkoliv zmínka o plánovaném datu ukázky nepadla, kandidátem je letošní ročník herního veletrhu E3, který proběhne v červnu.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.