Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Problém pro menší firmy: prodejci preferují silné tituly a bazar

aktualizováno 
Méně známé hry mají delší prodejní cyklus, ale prodejce to nezajímá. Řešením je prodej přes internet přímo od výrobce. Seženete tak i starší tituly.

Prodejci diskriminují malé firmy

Velcí prodejci her v současnosti vyznávají novou strategii. Zaměřují se v prvé řadě na prodej silných titulů, případně bazarových her, a tím odstrkují menší tvůrce a vydavatele do ústraní. Dá se dokonce říci, že je ignorují.

Tvrdí to přinejmenším JD McNeil z britského nezávislého studia Siltherine, které vytváří především strategické hry. Asi nejznámějšími značkami z jeho portfolia jsou série History a The History Channel. Aktuálně tato firma ohlásila spojení se studiem Matrix Games.

Z produkce Siltherine: The History Channel Great Battles of RomePodle McNeila má jeho firma stále zájem spolupracovat s velkými prodejci her. Za současného stavu se mu ale jako lepší volba jeví digitální distribuce, kdy si hráči mohou požadovanou hru za poplatek stáhnout z internetu prostřednictvím nějaké služby nebo přímo od výrobce.

"Podmínky k uvedení méně ambiciózního produktu na trh jsou čím dál složitější," říká McNeil. Naše tituly se mohou prodávat roky a zpětný katalog her je v tomto ohledu pro obě společnosti (Siltherine i Matrix) extrémně důležitý. To ale není model, který by v současnosti v běžném prodeji dobře fungoval."

"Prodejci se podle našeho názoru zaměřují špatným směrem," dodává McNeil s tím, že filosofií herních obchodů je momentálně kombinovat nabídku těch nejznámějších a největších her s prodejem bazarových kousků.

"Kdyby prostor věnovaný bazarovým hrám věnovali menším vydavatelům, určitě by to osvěžilo a rozšířilo celý herní trh." Recyklování produktů z druhé ruky je podle něj pouze strategie, jak dostat malé vydavatele na okraj trhu a představuje to pouze další hřebík do rakví malých firem.

Z produkce Matrix Games: Birth of AmericaMcNeil je ale přesvědčen, že možnosti digitální distribuce nabídnou jeho firmě nové příležitosti pro úspěch na herním trhu. "Krása byznysu v digitální rovině spočívá v tom, že nemusíte s nikým válčit o místo v regálech prodejen a ani nemusíte nikoho přesvědčovat k větším odběrům. V současnosti se nám dostává pouze skrovného místa na pultech a pokud nemáte vyloženě štěstí, tak tomu budou odpovídat i nízké prodeje."

Další nespornou výhodou digitální distribuce je podle McNeila i to, že firma pracuje pouze se svými vlastními produkty a může si určovat prodejní strategii, když není nucena prodávat své hry prostřednictvím nějakého dalšího subjektu.

"Naše produkty tak můžete získat pouze od nás. Naši zákazníci si to budou čím dál více uvědomovat a budou vědět, kam si mají zajít pro ty typy her, jaké máme v našem portfoliu. Jistě, budeme mít hodně práce, abychom pokryli celý svět, ale na tuhle výzvu jsme připraveni," uzavírá McNeil optimistickým výhledem do budoucna.

Autor:




Nejčtenější

Neberte videohry moc vážně.
Mladí muži pracují stále méně. Podle vědců za to mohou lepší videohry

Podle amerických výzkumníků klesá průměrná doba strávená v práci u mladých mužů daleko významněji než u těch starších. Většinu tohoto času navíc pak tito lidé...  celý článek

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

The Wolf Among Us (PS3)
Telltale připravují pokračování Wolf Among Us, Walking Dead a Batmana

Během letošního ročníku Comics Conu v San Diegu oznámila firma Telltale pokračování rovnou tří oblíbených titulů najednou. Radovat se mohou fanoušci Wolf Among...  celý článek

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

Odhalení sochy na počest videoherní série Dragon Quest v japonském Sumotu.
V Japonsku postavili sochu slizu na počest oblíbené hry

Hra Dragon Quest zaznamenala miliony prodaných kopií, teď se jí však dostalo další cti, když jí v japonském městě Sumoto nechali vztyčit sochu.  celý článek

Další z rubriky

Bojovnice Cammy ze Street Fightera 5
Až příliš sexy kostým. Soutěžící musel změnit své bojovnici oblečení

Postava Cammy ze série Street Fighter je na televizní vysílání zřejmě až příliš sexy. Na turnaji vysílaném stanicí ESPN proto musel jeden ze soutěžících změnit...  celý článek

Videohra Alice: Madness Returns
S žádostmi o pokračování už mě neotravujte, vzkazuje vývojář fanouškům

Slavný vývojář American McGee apeluje na fanoušky her vzniklých na motivy Alenky v říši divů, aby ho již nadále nebombardovali žádostmi o další pokračování....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Hackeři znechutili nezávislé vývojáře, svoji hru raději opustili

Více než čtyři roky fungovala unikátní nezávislá hra Moirai, než ji autoři letos kvůli hackerským útokům uzavřeli. Titul přitom vytvářeli amatérští nadšenci a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.