Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Problém pro menší firmy: prodejci preferují silné tituly a bazar

aktualizováno 
Méně známé hry mají delší prodejní cyklus, ale prodejce to nezajímá. Řešením je prodej přes internet přímo od výrobce. Seženete tak i starší tituly.

Prodejci diskriminují malé firmy

Velcí prodejci her v současnosti vyznávají novou strategii. Zaměřují se v prvé řadě na prodej silných titulů, případně bazarových her, a tím odstrkují menší tvůrce a vydavatele do ústraní. Dá se dokonce říci, že je ignorují.

Tvrdí to přinejmenším JD McNeil z britského nezávislého studia Siltherine, které vytváří především strategické hry. Asi nejznámějšími značkami z jeho portfolia jsou série History a The History Channel. Aktuálně tato firma ohlásila spojení se studiem Matrix Games.

Z produkce Siltherine: The History Channel Great Battles of RomePodle McNeila má jeho firma stále zájem spolupracovat s velkými prodejci her. Za současného stavu se mu ale jako lepší volba jeví digitální distribuce, kdy si hráči mohou požadovanou hru za poplatek stáhnout z internetu prostřednictvím nějaké služby nebo přímo od výrobce.

"Podmínky k uvedení méně ambiciózního produktu na trh jsou čím dál složitější," říká McNeil. Naše tituly se mohou prodávat roky a zpětný katalog her je v tomto ohledu pro obě společnosti (Siltherine i Matrix) extrémně důležitý. To ale není model, který by v současnosti v běžném prodeji dobře fungoval."

"Prodejci se podle našeho názoru zaměřují špatným směrem," dodává McNeil s tím, že filosofií herních obchodů je momentálně kombinovat nabídku těch nejznámějších a největších her s prodejem bazarových kousků.

"Kdyby prostor věnovaný bazarovým hrám věnovali menším vydavatelům, určitě by to osvěžilo a rozšířilo celý herní trh." Recyklování produktů z druhé ruky je podle něj pouze strategie, jak dostat malé vydavatele na okraj trhu a představuje to pouze další hřebík do rakví malých firem.

Z produkce Matrix Games: Birth of AmericaMcNeil je ale přesvědčen, že možnosti digitální distribuce nabídnou jeho firmě nové příležitosti pro úspěch na herním trhu. "Krása byznysu v digitální rovině spočívá v tom, že nemusíte s nikým válčit o místo v regálech prodejen a ani nemusíte nikoho přesvědčovat k větším odběrům. V současnosti se nám dostává pouze skrovného místa na pultech a pokud nemáte vyloženě štěstí, tak tomu budou odpovídat i nízké prodeje."

Další nespornou výhodou digitální distribuce je podle McNeila i to, že firma pracuje pouze se svými vlastními produkty a může si určovat prodejní strategii, když není nucena prodávat své hry prostřednictvím nějakého dalšího subjektu.

"Naše produkty tak můžete získat pouze od nás. Naši zákazníci si to budou čím dál více uvědomovat a budou vědět, kam si mají zajít pro ty typy her, jaké máme v našem portfoliu. Jistě, budeme mít hodně práce, abychom pokryli celý svět, ale na tuhle výzvu jsme připraveni," uzavírá McNeil optimistickým výhledem do budoucna.

Autor:




Nejčtenější

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.