Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Problém pro menší firmy: prodejci preferují silné tituly a bazar

aktualizováno 
Méně známé hry mají delší prodejní cyklus, ale prodejce to nezajímá. Řešením je prodej přes internet přímo od výrobce. Seženete tak i starší tituly.

Prodejci diskriminují malé firmy

Velcí prodejci her v současnosti vyznávají novou strategii. Zaměřují se v prvé řadě na prodej silných titulů, případně bazarových her, a tím odstrkují menší tvůrce a vydavatele do ústraní. Dá se dokonce říci, že je ignorují.

Tvrdí to přinejmenším JD McNeil z britského nezávislého studia Siltherine, které vytváří především strategické hry. Asi nejznámějšími značkami z jeho portfolia jsou série History a The History Channel. Aktuálně tato firma ohlásila spojení se studiem Matrix Games.

Z produkce Siltherine: The History Channel Great Battles of RomePodle McNeila má jeho firma stále zájem spolupracovat s velkými prodejci her. Za současného stavu se mu ale jako lepší volba jeví digitální distribuce, kdy si hráči mohou požadovanou hru za poplatek stáhnout z internetu prostřednictvím nějaké služby nebo přímo od výrobce.

"Podmínky k uvedení méně ambiciózního produktu na trh jsou čím dál složitější," říká McNeil. Naše tituly se mohou prodávat roky a zpětný katalog her je v tomto ohledu pro obě společnosti (Siltherine i Matrix) extrémně důležitý. To ale není model, který by v současnosti v běžném prodeji dobře fungoval."

"Prodejci se podle našeho názoru zaměřují špatným směrem," dodává McNeil s tím, že filosofií herních obchodů je momentálně kombinovat nabídku těch nejznámějších a největších her s prodejem bazarových kousků.

"Kdyby prostor věnovaný bazarovým hrám věnovali menším vydavatelům, určitě by to osvěžilo a rozšířilo celý herní trh." Recyklování produktů z druhé ruky je podle něj pouze strategie, jak dostat malé vydavatele na okraj trhu a představuje to pouze další hřebík do rakví malých firem.

Z produkce Matrix Games: Birth of AmericaMcNeil je ale přesvědčen, že možnosti digitální distribuce nabídnou jeho firmě nové příležitosti pro úspěch na herním trhu. "Krása byznysu v digitální rovině spočívá v tom, že nemusíte s nikým válčit o místo v regálech prodejen a ani nemusíte nikoho přesvědčovat k větším odběrům. V současnosti se nám dostává pouze skrovného místa na pultech a pokud nemáte vyloženě štěstí, tak tomu budou odpovídat i nízké prodeje."

Další nespornou výhodou digitální distribuce je podle McNeila i to, že firma pracuje pouze se svými vlastními produkty a může si určovat prodejní strategii, když není nucena prodávat své hry prostřednictvím nějakého dalšího subjektu.

"Naše produkty tak můžete získat pouze od nás. Naši zákazníci si to budou čím dál více uvědomovat a budou vědět, kam si mají zajít pro ty typy her, jaké máme v našem portfoliu. Jistě, budeme mít hodně práce, abychom pokryli celý svět, ale na tuhle výzvu jsme připraveni," uzavírá McNeil optimistickým výhledem do budoucna.

Autor:






Nejčtenější

DOOM
Majitel DOOMu bojuje s hrou zdarma, autor natruc vydal zdrojový kód

Ačkoliv tvůrci hry DOOM měli ve zvyku zveřejňovat zdrojové kódy svých technologií, nový majitel značky fandovské projekty potírá. Programátor John Carmack...  celý článek

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.