Částečně je to problém herního návrhu, což si uvědomuje i Todd Howard, ředitel vývoje her jako The Elder Scrolls: Skyrim či Fallout 4. V rozhovoru pro server Glixel přiznává, že jeho tvůrčí tým zatím tápe.
K hráčům je třeba dopravit informaci, že právě to je vhodný moment na použití výjimečného předmětu, který však kvůli tomu zmizí. A právě to se tvůrcům nedaří.
„Upřímně s tím bojujeme. Mluvíme o tom. Ale nikdy jsme nepřišli na to, jak otázku řešit. Je totiž vzácné, aby hráč ze situace vycouval a přestal se pokoušet ji překonat. Můžete kdykoliv změnit obtížnost, ale většina lidí to nechce dělat. Nechtějí mít pocit, že jsou slaboši,“ prohlásil Howard.
Vývojáři se přitom situace pokouší ošetřit právě mocnými předměty, kterými hráče před obtížnými souboji vybaví. „Ve hrách na hrdiny je to v podstatě vtip. Každý skončí s něčím jako s lahvičkou ultimátní síly, kterou nikdy nevypil. Vždycky totiž čeká, že bude za rohem ještě něco horšího,“ objasňuje Howard.
Jeho tým se však otázkou chce zabývat i nadále a pokusí se odpověď přinést s další hrou. V současné době však není zřejmé, co to bude. Studio Bethesda například odmítá spekulace, že by vytvářelo šestý díl The Elder Scrolls.