Mortal Kombat

Mortal Kombat

Prodeje her vyrostly o pětinu díky brutální mlátičce

  • 43
Pravidelné měsíční statistky výzkumné agentury NPD přinesly překvapení. Téměř milion prodaných kopií krvavé hry Mortal Kombat zachránilo americký trh s videohrami. Krvácí i Nintendo, má za sebou nejhorší měsíc historie.

Duben byl měsíc plný překvapení, alespoň v Americe, která udává tón celému hernímu světu. Výsledky prodejů videoher a herních konzolí musely překvapit každého. Poprvé v letošním roce hlásí kamenné obchody meziroční zvýšení prodejů na 961 milionů dolarů. Na růstu se nejvýrazněji podílela bojová hra Mortal Kombat s 900 tisíci prodaných kopií.

Aby se nejprodávanější hrou měsíce stal archaický titul plný krve, násilí a velkých ňader, to už chce v USA malý zázrak. Zvláště, když ve stejný okamžik jde do prodeje Portal 2, jedna z nejlepších a nejinteligentnějších her tohoto roku. V USA skončil na druhé příčce.

O čtvrtinu více her

Duben byl obzvlášť příznivý k výrobcům videoher, a to hlavně k Warner Bros. Interactive a k Valve. Warneři vydali novou verzi mlátičky Mortal Kombat, která se vrátila ke kořenům série, jen místo zdigitalizovaných lidských postav používá 3D modely, které vynikají obrovskými ňadry u bojovnic (recenze).

Portal 2 (PC)

Druhý nejprodávanější Portal 2, u kterého NPD neuvedlo počet prodaných kopií, vznikl jako plnohodnotná hra po úspěchu hříčky Portal, která byla součástí balíčku Half-Life Orange Box. Hlavním principem hry je řešit logické problémy za použití portálové pistole (recenze).

Popsat herní princip není tak jednoduché, proto vlastně není divu, že byl Mortal Kombat v prodejích o něco úspěšnější. Ale hlavně: Portal 2 nemohl prodat tolik kopií v obchodech, protože se ho stovky tisíc kopií prodaly prostřednictvím distribuční sítě Steam, a ta konkrétní obchodní výsledky nezveřejňuje.

Lákadlem pro návštěvu obchodu byla PlayStation 3 verze, která v sobě obsahuje i kód pro stažení Steam verze pro PC nebo Mac. V britských obchodech vytřela Mortal Kombatu i Portalu zrak hra Zumba Fitness pro Kinect, PlayStation Move a Wii. Až poté následoval Portal 2 a za ním Mortal Kombat.

Na třetím místě byl už třetí díl Hvězdných válek z Lego kostek a na čtvrté příčce se stále drží válečná akce Call of Duty: Black Ops. I na žebříčku nejprodávanějších her je vidět ochlazení zákazníků vůči Nintendu Wii. Just Dance 2 pro Wii je na 7. místě, na osmém jsou Pokémoni pro NDS.

Nintendo odpočívá u kávy

Kromě úspěchu Mortal Kombatu a Portalu se poslední týdny nesou ve znamení Nintenda. Už je v podstatě jasné, že Wii pomalu končí. Spekulace o projektu Café, tedy nástupci Wii s vysokým rozlišením a očekávaným přílivem přepracovaných her z Xboxu 360 se tvrdě podepsaly na prodejích Wii i her pro tuto konzoli.

Nintendo našlo v dubnu 2011 o 38 procent méně zákazníků než v loňském dubnu a o tři čtvrtiny méně než v nejlepším dubnu Nintenda, kdy firma za jediný měsíc prodala 714 tisíc krabic s bílou konzolí.

SOCOM: Special Forces

Nedařilo se ani kapesnímu Nintendu 3DS. Hračka, která dokáže vyvolat dojem trojrozměrného prostoru i bez speciálních brýlí, našla v dubnu 194 tisíc zákazníků, to je sotva polovina počtu, který se prodal během prvního týdne prodeje Nintenda 3DS na konci března. Menší zájem o Nintendo 3DS je znát i v domovském Japonsku nebo Velké Británii. V Česku na Nintendo 3DS nestály fronty ani v den zahájen prodeje.

Paradoxně se výpadek sítě PlayStation Network, způsobený útokem hackerů, nedotkl prodejů PlayStation 3 a her pro tuto platformu. PlayStation 3 i kapesní PlayStation Portable zaznamenala meziroční nárůst prodejů, stejně jako Xbox 360. Ten byl nejprodávanější konzolí měsíce. Microsoft uvedl, že se prodalo 279 tisíc kusů, PlayStation 3 se podle odhadů v USA prodalo 200 tisíc krabic.

Velice dobře se podle NPD prodávalo také speciální balení hry SOCOM 4 (Special Forces) s ovladačem Move a plastovou puškou Sharpshooter. Kdyby se tato "hardwarová" balení započítala do celkového prodeje her, dostal by se prý SOCOM (recenze) mezi 10 nejprodávanějších her měsíce.