Virtually Dead a HTC Vive

Virtually Dead a HTC Vive | foto: HTC

První čísla naznačila, jak se prodává virtuální realita

  • 0
Pro oznamování statistik veřejnosti existuje jednoduché pravidlo: pokud je čím se chlubit, tak se firmy chlubí. Výrobci přileb pro virtuální realitu však zatím povětšinou mlčí, a proto nebylo možné očekávat nějak obdivuhodná čísla.

Čínští zástupci společnosti HTC ovšem v září poodhalili první informace. Regionální ředitel Alvin Grayling tehdy pro web 87870 prohlásil, že se helmy Vive prodalo 100 tisíc kusů. Číslo však upřesnila Chen Wangová, spoluzakladatelka HTC. Podle ní již počet kusů přesáhl 140 tisíc.

Na informaci upozornil web Tech Crunch a čísla odpovídají i neurčitému prohlášení vývojářů ze studia Survios. Ti totiž tvrdí, že jejich akci Raw Data vlastní nejméně 20 % majitelů HTC Vive. A ze serveru Steam Spy lze vyčíst, že se počet aktivovaných klíčů hry pohybuje okolo 33 tisíc.

Společnost Sony ostatně tvrdí, že si její helmu PlayStation VR předobjednaly stovky tisíc lidí. Ta je však oproti konkurenčním přilbám o poznání levnější. V Česku ji koupíte za 10 990 korun, HTC Vive oproti tomu vyjde na 25 990 korun a Oculus Rift stojí 19 999 korun.

HTC Vive se na trhu objevilo v dubnu, v tuzemsku je však přilba dostupná teprve od července. Podle odhadů navíc příjmy HTC od srpna do září stouply o 40 %, což analytici přičítají především prodejům přilby Vive.