Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příběh fiaska za miliardu se pomalu uzavírá. K porušení zákona nedošlo

  14:04aktualizováno  14:04
Project Copernicus byl ve videoherním průmyslu jedním z nejkolosálnějších selhání posledních pěti let. Titul měl být on-line hrou na hrdiny ve stylu World of Warcraft a na jeho vývoj autorské společnosti 38 Studios půjčil peníze americký stát Rhode Island.

Projekt Copernicus | foto: 38 Studios

Když však firma nebyla schopná peníze splácet, skončil i přísun financí a studio v roce 2012 zkrachovalo. Zůstal tak dluh ve výši 75 milionů dolarů, tedy zhruba 1,8 miliardy korun.

Případ pak začal vyšetřovat státní zástupce, který o čtyři roky později dospěl k závěru, že v souvislosti s půjčkou k nelegální aktivitě nedošlo.

„Ve spojení s financováním 38 Studios a rozdělováním peněz se nepodařilo prokázat žádné porušení zákonů státu Rhode Island,“ píše se v osmistránkovém spisu.

Dokument uvádí, že se nelegální aktivitu nepodařilo prokázat, a je proto třeba vycházet z presumpce neviny. Soud však nevylučuje, že k nelegálním krokům mohlo dojít. Pokud by tedy na povrch vypluly nové informace, k žalobě firmy může dojít.

Kromě toho navíc probíhá ještě další vyšetřování. To stávající se soustředilo výhradně na prokázání, či popření kriminálních aktivit. Veřejný soud se však bude zabývat tím, kdo za situaci může, a v souvislosti s tímto šetřením mohou padnout nová obvinění.

Project Copernicus
Projekt Copernicus
Projekt Copernicus
Autor:




Nejčtenější

Gabe Newell
Šéf Valve odpovídal na dotazy fanoušků. Vybíráme to nejzajímavější

Vyjde někdy Half-Life 3? Nejčastější dotaz fanoušků Valve je zároveň otázkou, která i po internetové diskusi s ředitelem společnosti Gabem Newellem zůstala...  celý článek

Pillars Of Eternity
Dočkají se Pillars of Eternity druhého dílu? Tvůrci provokují

Project Louisana by mohla být příští hra ze světa Falloutu, ale stejně tak i jakýkoliv jiný titul od Obsidian Entertainment. Název amerického státu odkazuje na...  celý článek

Diablo
GLOSA: Dvacet let s Diablem. Proč soupeři nikdy neměli šanci?

Kultovní hra Diablo oslavila dvacáté narozeniny. Inspirovala řadu napodobitelů, kteří však její masivní úspěch nikdy nedokázali napodobit. Co dělá temnou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.