Stávající vývoj na serveru Kickstarter popsal Rob Nesler, který vede návrh vizuální stránky. "Mým současným cílem je v rychlosti přiblížit, na čem jsme posledních pár týdnů pracovali. Říká se tomu stavění základů," píše Nesler.
Jak Nesler upozorňuje, hra působí jako krok zpět v čase. Titul se totiž hraje z izometrického pohledu, který byl populární zejména v devadesátých letech. A takové rozhodnutí ovlivňuje i technické zpracování titulu.
Většinu prostředí totiž vývojáři předem vykreslí jako obrázky, které zkombinují s animovanými postavami a různými pohyblivými prvky. Výsledná směs pak musí působit přirozeně.
Postup vývojářům umožňuje mnohem detailnější zpracování prostředí. U předem vykreslených obrázků to totiž nijak neovlivní nároky na výkon počítače.
Vývojáři rozličné postavy a modely testují nejprve jen v šedé barvě. Vybarvování přijde na řadu teprve v pozdějších fázích vývoje.
"Pokud jste četli Joshovy příspěvky, musíte vědět, že vytváříme zcela novou a zároveň značně povědomou hru na hrdiny," tvrdí Nesler.
Project Eternity je hrou na hrdiny, která odkazuje na klasické tituly jako Baldur's Gate, Icewind Dale či Planescape: Torment. Titul ostatně vyvíjí společnost Obsidian Entertainment, která stojí například za vývojem Fallout: New Vegas (čtěte recenzi).
Hra má vyjít v roce 2014 (více o titulu).