Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spoluatorům BioShocku se v komunitním financování nedaří

  12:54aktualizováno  12:54
Ačkoliv jejich titul vizuálně a občas i koncepčně odkazuje na sérii BioShock, v komunitním financování zatím selhává. Je to projekt některých z vývojářů BioShocku, kteří se po zrušení společnosti Irrational Games rozhodli vytvořit vlastní titul.

The Black Glove

Hra se jmenuje The Black Glove a graficky kráčí v obdobných šlépějích jako BioShock. Autoři slibují snový zážitek hraný z vlastního pohledu a pro jeho tvorbu požadují 550 tisíc dolarů. Tedy zhruba 11 milionů korun.

Na serveru Kickstarter se jim však téměř za tři týdny podařilo vybrat pouze pětinu peněz. Do konce financování tedy zbývá jen 11 dní, během kterých by tvůrci museli získat zhruba 433 tisíc dolarů. Většina Kickstarter projektů přitom za takový čas získá buďto většinu zdrojů, nebo selže.

Titul přitom vypadá působivě. Jeho problém však může spočívat v tom, že neuspokojuje nedostatek. Většina komunitně financovaných projektů většinou využívá nostalgie a téměř vymřelých žánrů. The Black Glove je oproti tomu experimentální hra, o jejímž zábavním potenciálu ještě lidé nemají tušení.

Autoři titulu přitom před kampaní provedli důkladnou analýzu předchozích Kickstarter projektů a analyzovali prvky, které hrám pomohly k dosažení předem určené částky. Podobný rozbor později nechyběl ani pro jejich vlastní kampaň, která se k cíli zatím příliš neblíží.

Jedním z řešení je například motivace lidí pro zvýšení jejich příspěvků. Tedy návrh nových finančních úrovní, které v sobě skrývají dostatečná lákadla. Příkladem je Lifetime Member za dvě stě dolarů (zhruba čtyři tisíce korun), za které kromě kopie hry získáte všechny budoucí hry společnosti.

Taková nabídka však u nového studia působí pofidérně. Jeho životnost může být krátká, případně vývojáři mohou produkovat tituly nevalné kvality.

Tvůrci však zároveň naznačují skromnost. Spoluzakladatel studia, kterým je Joe Fielder, pro server Wired prohlásil: „Zkoumáme data a nasloucháme zpětné vazbě.“ Cílem je pochopit, co lidi zaujalo, a v čem naopak prezentace konceptu pochybila.

Financování však končí 7. listopadu a vývojářům tak příliš času pro změnu situace nezbývá.

Autor:




Nejčtenější

Syberia 3
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Druidstone: The Secret of Menhir Forest
Chystá se nová hra od autorů Legend of Grimrock

Pod názvem Druidstone se skrývá retro hra na hrdiny s tahovými souboji na čtverečkové mapě připravovaná autory, kteří stojí za dvěma díly populární...  celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.