Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spoluatorům BioShocku se v komunitním financování nedaří

  12:54aktualizováno  12:54
Ačkoliv jejich titul vizuálně a občas i koncepčně odkazuje na sérii BioShock, v komunitním financování zatím selhává. Je to projekt některých z vývojářů BioShocku, kteří se po zrušení společnosti Irrational Games rozhodli vytvořit vlastní titul.

The Black Glove

Hra se jmenuje The Black Glove a graficky kráčí v obdobných šlépějích jako BioShock. Autoři slibují snový zážitek hraný z vlastního pohledu a pro jeho tvorbu požadují 550 tisíc dolarů. Tedy zhruba 11 milionů korun.

Na serveru Kickstarter se jim však téměř za tři týdny podařilo vybrat pouze pětinu peněz. Do konce financování tedy zbývá jen 11 dní, během kterých by tvůrci museli získat zhruba 433 tisíc dolarů. Většina Kickstarter projektů přitom za takový čas získá buďto většinu zdrojů, nebo selže.

Titul přitom vypadá působivě. Jeho problém však může spočívat v tom, že neuspokojuje nedostatek. Většina komunitně financovaných projektů většinou využívá nostalgie a téměř vymřelých žánrů. The Black Glove je oproti tomu experimentální hra, o jejímž zábavním potenciálu ještě lidé nemají tušení.

Autoři titulu přitom před kampaní provedli důkladnou analýzu předchozích Kickstarter projektů a analyzovali prvky, které hrám pomohly k dosažení předem určené částky. Podobný rozbor později nechyběl ani pro jejich vlastní kampaň, která se k cíli zatím příliš neblíží.

Jedním z řešení je například motivace lidí pro zvýšení jejich příspěvků. Tedy návrh nových finančních úrovní, které v sobě skrývají dostatečná lákadla. Příkladem je Lifetime Member za dvě stě dolarů (zhruba čtyři tisíce korun), za které kromě kopie hry získáte všechny budoucí hry společnosti.

Taková nabídka však u nového studia působí pofidérně. Jeho životnost může být krátká, případně vývojáři mohou produkovat tituly nevalné kvality.

Tvůrci však zároveň naznačují skromnost. Spoluzakladatel studia, kterým je Joe Fielder, pro server Wired prohlásil: „Zkoumáme data a nasloucháme zpětné vazbě.“ Cílem je pochopit, co lidi zaujalo, a v čem naopak prezentace konceptu pochybila.

Financování však končí 7. listopadu a vývojářům tak příliš času pro změnu situace nezbývá.

Autor:




Nejčtenější

Propagační kufřík od Blizzardu
VIDEO: Rozbalujeme propagační kufřík od Blizzardu

Do redakce nám dorazil balíček, který se týká karetní hry Hearthstone. Podívejte se, jakými předměty Blizzard propaguje nejnovější rozšíření Mean Streets of...  celý článek

Pokémon Sun / Moon
RECENZE: Pokémon Sun & Moon je ideální startovní hra pro nové hráče

Možná vás letos na čas okouzlila mobilní hra Pokémon Go. Pokud si ovšem chcete zahrát regulérní plnohodnotný díl a s předchozími hrami nemáte žádné zkušenosti,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.