Ilustrační obrázek ze hry Metro: Last Light, která nakonec vyšla pod křídly vydavatelství Deep Silver.

Ilustrační obrázek ze hry Metro: Last Light, která nakonec vyšla pod křídly vydavatelství Deep Silver.

Manažer zkrachovalého vydavatelství THQ promluvil o nedokončených hrách

  • 3
Ačkoliv společnost THQ vydávala řadu silných značek, v lednu 2013 vyhlásila bankrot. Její portfolium přitom čítalo tituly jako Saints Row, Metro či Company of Heroes a ve vývoji bylo mnoho dalších her.

O situaci před zánikem nyní pohovořil bývalý šéf značek v THQ, kterým byl Danny Bilson. Ten například přiblížil možné příčiny neshod mezi vydavatelstvím Ubisoft a herním návrhářem Patricem Desiletsem, jenž pracoval na titulu s pracovním označením 1666. Ten totiž Ubisoft po krachu THQ odkoupil.

Bilson v rozhovoru pro server VG24/7 prohlásil: "Pro nás to byl typ smlouvy, kterou nabídnete autorovi značek jako Assasin's Creed a zaslouží si šanci ovlivnit svůj osud. S čím měl (Ubisoft) pravděpodobně značný problém, byla míra svobody, kterou Patrice měl. A také jeho možnost pokračovat s týmem podle vlastního uvážení."

Bilson upozorňuje, že podmínky mohly být na poměry Ubisoftu příliš ve prospěch tvůrce. "Jde o to, že měl hodně svobody a kontrolu. To je způsob, jakým úspěšní umělci uzavírají dohody, například Respawn s jejich Titanfallem," vysvětluje bývalý manažer.

"Když se umělci osvědčí, jsou velmi úspěšní a vydělají společnosti ohromné peníze, zaslouží si jejich podmínky určitou úctu.  A já s tím byl v pohodě." Mezi Ubisoftem a Desilétsem však nejspíše došlo k rozepři a projekt skončil u ledu (čtěte více). Vydavatelství prohlásilo, že to bylo výsledkem vzájemné dohody. To však návrhář hry popřel.

Warhammer, který nikdy nebyl

Bilson nicméně pohovořil i o přepracovávaném projektu Dark Millenium Online ze světa Warhammeru 40 000. Hru společnost ohlásila již v roce 2007, nakonec však nikdy nevyšla. Důvodem prý bylo nedosažení kvalitativních standardů, pro které vývojáři titul přepracovávali.

"Myslím, že jsme tomu říkali Inquisitor, nejsem si tím ale jistý. Původně (ve Vigil Games) navrhovali titul, který bude k dispozici buďto jako ke hraní zdarma, nebo s nízkou úvodní cenou. Měla to být hra jen pro PC s velkým množstvím dodatečného obsahu," vzpomíná Bilson.

"Chtěli jsme využít některé skvělé prvky a navrhnout to znova. Ve výsledku se to mělo blížit spíše střílečce Bordelands. Titul měl být kooperativní akcí pro čtyři hráče a datum vydání bylo plánované na loňské léto.

Vznikal též akční titul Devils Third, o kterém Bilson prý nemůže příliš hovořit. Značku nyní vlastní někdo jiný a chystá se opětovné odhalení hry. "Vím o tom dost. Je to vtipné, protože brzy dojde k oznámení," říká Bilson.


Témata: Ubisoft, Umělec