Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prototype 2 chce být brutální a rychlou akcí bez zábran

aktualizováno 
Zničené budovy, infikovaní obyvatelé, pochybná vojenská jednotka a uvnitř toho supermutant, který to vše patřičně rozpumpuje.

Prototype 2 se odehrává 14 měsíců po prvním dílu, ve kterém geneticky zmutovaný hlavní hrdina Alex Mercer svými superschopnostmi proměnil město New York v krizovou oblast. A navíc uvolnil nebezpečný virus.

Nyní původce všeho zla Mercer kamsi zmizel a speciální jednotka armády, takzvaná Blackwatch, rozdělila město do tří zón: bezpečné zelené zóny, uprchlíky přeplněné žluté zóny a nakonec silně infikované rudé zóny, ve které se odehrává hotový chaos.

Jelikož se z bývalého hlavního hrdiny stal arcipadouch, je třeba nové ústřední figury. Tou se stává bývalý voják James Heller, který kvůli viru ztratil svou rodinu. Aby toho nebylo málo, Mercer ho navíc nakazil virem, a tak sám zmutoval. Je tedy pochopitelné, že Heller baží po pomstě.

Prototype 2

Jenže jeho mutace mu znemožňuje spojit se s Blackwatch. Naopak tato jednotka mu jde, jako jednomu ze zmutovaných, po krku. James se tak musí vypořádávat také s nimi, sleduje však svůj hlavní cíl: likvidaci Mercera.

Zdá se to být nadlidsky těžký úkol, a také je. Jenže James Heller se může díky mutaci spolehnout na superschopnosti. Není jen abnormálně silný a agilní, ale navíc absorbuje jiné lidi a dokáže na sebe vzít jejich podobu.

Společnost Activision prezentovala zajímavý úsek hry ze žluté zóny. Je to oblast plně kontrolovaná vojáky Blackwatch, ve které jsou nahromaděni ti, kteří přežili virovou epidemii. Karanténní zóna silně připomíná uprchlické tábory a slumy. Vojáci zde se zbědovanými lidmi nezacházejí zrovna v rukavičkách a panují tu tvrdá pravidla.

Prototype 2

James Heller se tímto ponurým prostředím obezřetně plíží a snaží se být nepřátelskými vojáky neviděn. Při tom mu pomáhá zvláštní pozorovací schopnost, která následně hráči prostřednictvím barevných ukazatelů naznačí, kteří nepřátelé jsou nestřežení a kteří jsou naopak v zorném poli jiných vojáků.

S těmito informacemi je výrazně snazší zlikvidovat jednoho protivníka po druhém, aniž by si toho kdokoliv všiml. V sérii rychlých akcí na sebe Heller bere podobu posledního vojáka. Ale nejen podobu. Stejně jako v prvním dílu, také v Prototype 2 spolu se zevnějškem absorbujete také část vzpomínek dotyčného. Díky tomu se postupně dozvíte o motivaci rozporuplné organizace Blackwatch.

Prototype 2

James se s novou tváří a uniformou pohodlně prochází ulicemi a místní obyvatelé mu okamžitě vyjadřují respekt, někteří před ním dokonce uhýbají. Strach z autority domnělého strážce pořádku je jasně patrný.

V jedné z prvních misí musí James osvobodit takzvaného Brawlera, tedy v obří monstrum zmutovaného člověka, kterého zadržuje právě Blackwatch. Bez váhání se tedy vypravuje do základny uprostřed města. Zde až na výjimky nelze postupovat potichu, a tak si to hlavní hrdina musí napřímo rozdat s velkým počtem protivníků.

Prototype 2

Kvantitu však vyvažuje kvalita Hellerových schopností. Základem jsou mocné a rychlé útoky na blízko, ale velkým pomocníkem je také ruka zmutovaná v chapadlo. Jím je možné uchopit okolostojící objekty a zneužít je coby zbraně. V jednom okamžiku tak James bere střílnu a mocně ji vrhá proti přijíždějícímu tanku, který záhy přestává být hrozbou.

Schopnosti dobře slouží také obraně. Jedna kolem hrdiny vykouzlí štít z ostnů, které odrážejí kulometné salvy přímo na ty, kdo je vysílají. Stačí tedy trocha obratnosti, Brawler je osvobozen a ničí zbylé osazenstvo základny.

Po trošce té legrace je ale potřeba zlikvidovat také Brawlera, který by jinak vyrazil na hrátky s civilním obyvatelstvem. Je to jeden z tužších soubojů, ale ještě nikoliv vrchol mise. Ten přichází záhy.

Prototype 2

Vojsko k základě vysílá těžké stroje, mezi kterými jsou tanky a vrtulníky. S nimi bude evidentně velká zábava. James se mohutným skokem dostává k jedné z helikoptér a drtivou ranou ji posílá k zemi. V jednom tahu si přivlastňuje také raketomet, kterým vyřazuje z provozu další vrtulníky a dělá pořádek i na zemi.

Z prezentace je jasné, že Prototype 2 bude velmi akční titul, který vám poskytne volnost zejména ve způsobu likvidace protivníků. Pokud se podaří vypilovat také příběhovou linii, mohl by to být velký hit.

Autor:


Témata: Vrtulník, Virus


Nejčtenější

Horizon Zero Dawn
VIDEO: Pravěk budoucnosti na poutavém časosběrném videu ve 4K

Podívejte se na časosběrné video z akce Horizon Zero Dawn. K vidění je příroda, robotická monstra i pozůstatky původní civilizace.  celý článek

Sniper Elite 4
Trefit na dva kilometry je v Sniper Elite 4 jednodušší než si uvařit kafe

Téměř tři roky jsme museli čekat na to, než studio Rebellion opráší zanesenou hlaveň a vyčistí špinavý okulár odstřelovací pušky tak, abychom si z ní zase...  celý článek

Hidden & Dangerous
Klasická česká série Hidden & Dangerous je poprvé dostupná i digitálně

Taktická série Hidden & Dangerous patří do zlatého fondu českých her. Oba díly však vyšly na přelomu milénia a doposud je nebylo možné koupit digitálně. To...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 2 - 21
Krvavý, krátký a předražený. Recenze přídavku k Resident Evil 7

Druhý stahovatelný přídavek k sedmému Resident Evil na sebe nenechal dlouho čekat. Tento prohnilý zákusek je rozříznut na tři kousky a každý chutná úplně jinak.  celý článek

Pillars of Eternity II: Deadfire
Spanilá jízda Pillars of Eternity 2 pokračuje. Hra vybrala 110 milionů

Ačkoliv Pillars of Eternity patřilo mezi nejúspěšnější hry na Kickstarteru, druhý díl v komunitním financování vybral ještě více. Číslovka na serveru Fig se...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
INŽENÝR KVALITY (Plzeň)

Grafton Recruitment Praha
Plzeňský kraj
nabízený plat: 40 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.