Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prototype 2 ukazuje New York zamořený mutagenním virem

aktualizováno 
Hlavní hrdina Alex Mercer nepatří zrovna mezi typické dobráky. Vypustil totiž v New York City supervirus, který z něj sice udělal nadpřirozeně silného mutanta, ale většinu obyvatel proměnil v infikovaná monstra. Ze světové metropole se tak stala válečná zóna, ve které se armáda snaží získat kontrolu.

Prototype 2

Alex Mercer se ztratil čtrnáct měsíců poté, co v New Yorku propukly boje. Armáda se pokouší obnovit pořádek a rozdělila město do tří bezpečnostních zón podle míry infikace. Červená zóna je nejhorší, zde stále panuje nezvladatelný chaos a virus má navrch. 

James Heller je rodilý Newyorčan a sloužil jako voják v Afghánistánu či Iráku. Při propuknutí viru ztratil dceru a ženu, takže je plný zloby a touhy po pomstě. Dobrovolně se přihlásí ke službě v červené zóně. Chce zemřít a chce s sebou vzít co možná nejvíc mutantů.

Heller má ale víc štěstí, než by mohl očekávat. Uprostřed červené zóny totiž naráží na samotného Alexe Mercera, monstrum, které zničilo jeho rodinu a shodou okolností postavu, za níž jste hráli v prvním dílu hry. V souboji vítězí pochopitelně Mercer a infikuje Hellera virem. Brzy se dozví, že si tak stvořil největšího nepřítele.

Autoři odvracejí námitky k faktu, že z hrdiny prvního dílu udělali hlavního záporáka. Podle vývojáře Matta Armstronga je hlavním hrdinou hry virus, nikoliv určitá postava. "Je to jako když naplníte pipetu viry a pak sledujete, co se bude dít," vysvětluje Armstrong.

Hlavní mutační schopnost Jamese Hellera je založena na zvláštních masitých šlahounech, které vystřeluje a zachytává jimi jakékoliv objekty, ať už jsou to auta či nepřátelé. Ti jsou pak dosti brutálně roztrháni zvláštní silou. Další schopnosti má mít nový hrdina podobné jako ten starý.

Jednou z nich jsou třeba "kladivové pěsti", kterými se můžete pustit třeba proti tankům. Na rozdíl od předchůdce mají nyní veškeré stroje autentický model poškození, takže si s jejich destrukcí můžete vyhrát. K dispozici je dokonce řada "závěrečných úderů". James Heller tak například tanku utrhne střílnu a plnou silou s ní udeří do ostatků pancéřového stroje.

Mocné schopnosti využijete i proti organickým, rovněž zmutovaným nepřátelům, mezi nimiž vynikne zejména řada vizuálně zajímavých bossů. Poněkud rozporuplnou informací je to, že se autoři chystají zjednodušit bitky. Řada hráčů si prý stěžovala na příliš vysokou obtížnost. Doufáme jen, že hra nebude jednoduchá až moc, protože pak by se zase vytratila motivace.

Autoři slibují různorodější boje. Pomocí kontextového menu půjdou rychle kombinovat různé mutace, jež dají ve výsledku mocná komba. Prototype 2 by se ale nemělo objevit před zraky dětí. Součástí vizuálních orgií totiž bude i oddělování jednotlivých částí těl. To sice nebude povinné, ale kromě toho, že to dobře vypadá, to může přinést i bojovou výhodu. Například příliš rychlého protivníka se vyplatí nejprve zpomalit apod.

První díl nabízel zdánlivě atraktivní příběh, ovšem hráčům příliš neulehčoval orientaci v něm. Ti se tak poměrně brzy ztratili. Důvodem byla špatná kombinace vyprávění děje a herního obsahu. To se má ve dvojce změnit. Těšit se můžete na jasnou strukturu příběhu. Ústřední dějová linka sleduje vztah mezi Hellerem a jeho úhlavním nepřítelem Mercerem. V rámci této linky hráči i uvidí, jak moc se New York změnil.

Vedlejší linie příběhu se věnuje roli jednotlivých frakcí. Například jakou úlohu v tom všem má korporace Gentech nebo co sleduje vládní agentura Blackwatch. S těmito frakcemi přijdete do kontaktu a v rámci otevřené struktury města pro ně budete (podle vlastního uvážení) plnit úkoly.

Hlavní hrdina od svého soka odkoukal také asi nejzajímavější schopnost, kterou je absorbování lidských protějšků a přebírání jejich zevnějšků. Autoři slibují mise, které budou této schopnosti ušity doslova na míru, ale zároveň nabídnou větší množství různých řešení.

První díl Prototype byl povedenou a v mnohém novátorskou hrou. Pokračování by se mělo nést v podobném duchu, a nabídne tak snad ještě vybroušenější zábavu.

Autor:


Témata: bitka, Virus


Nejčtenější

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to, že...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.