Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prototype - všemocným mutantem v New Yorku

aktualizováno 
Prototype je jednou z nejnadějnějších akcí, které se chystají. Freeformový New York, superschopnosti, převtělování, parádní zpracování...

Prototype (PC)

Prototype (PC)Sloučení dvou vydavatelských obrů Activision a Vivendi přineslo nemilé vystavení stopky několika zajímavým, ale z hlediska strategie nového podniku neperspektivním titulům. Odborníci se obávali, aby to neodneslo také Prototype od studia Radical Entertainment. Jde sice o skutečně lákavou hru, ale tak nějak všichni cítí, že je možná až moc revoluční, až moc jiná a ambiciózní. V minulosti už se několikrát ukázalo, že to může být recept na vysoká hodnocení, ale zdaleka ne adekvátní prodeje. Vývoj Prototype ale nakonec zastaven nebyl. Jede dál a výsledkem se chystá ohromit.

Prototype je umístěno do současného New Yorku. Hráč se chopí (anti) hrdiny jménem Alex Mercer, který trpí pořádnou amnézií.Prototype (PC) Nepřekvapí, že neví, co se kolem něj děje. A že se toho začne dít spousta! Hra se tak nese v duchu hledání odpovědí na celou řadu otázek. Co je dosud známo: Alex je zapleten do vládních konspirací a machinací, které s velkou pravděpodobností souvisí s jistým biologickým výzkumem. Díky tomu je Alex jakýmsi supervojákem budoucnosti, jenž ale s velkou pravděpodobností bude bojovat proti svým někdejším mecenášům a tvůrcům. Prototype tak slibuje být opředeno zajímavým příběhem, který rozhodně nemusí být škatulkovitý.

V New Yorku se každopádně něco šeredně pokazí a další účastníci biologického výzkumu se promění v monstra. Na něj vytáhne armáda se vším, co má k dispozici. No a Alex se bude pohybovat uprostřed toho všeho, aniž by sympatizoval s jakoukoliv z obou znesvářených strachPrototype (PC). Naopak, oběma je nenáviděn a rovněž pronásledován. Prototype bude do značné míry freeroamingovým herním zážitkem. Možná by se dal přirovnat ke Spider-Manovi 3. Hráč může chodit po libovolných místech New Yorku, pouštět se do náhodných bitek, ať už s mutanty či armádou, nebo se odvážně vrhat na plnění úkolů.

Autoři již několikrát Prototype prezentovali odborné veřejnosti, takže aspoň částečně víme, na co se těšit. Hodně strhující je například scéna, kdy Alex sprintuje ulicemi, občas si pomůže dalekonosným skokem, ovšem v jednu chvíli mu zahradí cestu skupina zombíků. Místo toho, aby se na ní hrdina hned vrhnul, tak jí prorazí a rázem se ocitne na druhé straně. Tam má k dispozici auto. Nehodlá do něj ale nasednout, nýbrž ho uchopit nad hlavu a mrštit jím po dotírajících neřádech. Většina zombíků je napadrť. Alex na celou scénu jen nezúčastněně mrkne, vyskočí na první budovu a v parkourovém stylu zmizí na střechách.

Prototype (PC)Jinde budete pro změnu konfrontováni s armádou. Dostanete za úkol vplížit se do vojenského centra a získat tu důležité dokumenty. Byť je Alex superhrdinou, nemůže si přinejmenším zpočátku dovolit spustit poplach. Nepřátele totiž mnohem lépe vyřídí potichu. Dělá to ale velmi nehumánně. Prostě je zkonzumuje. Jednak tím získá cennou biomasu, jež je nutná pro aktivaci speciálních schopností, jednak se tak ladně postará o „odklizení zbytků“, které by mohly být nalezeny ostatními. Případný poplach je hodně nepříjemný. V přímém boji proti střílejícím vojákům totiž Alex nemá vůbec snadnou úlohu a obvykle musí utíkat či najít nějakou šikovnou taktiku, jak se přesily zbavit.

Podobně jako v Assasins Creed či Grand Theft Auto také na obrazovce Prototype vidíte metrPrototype (PC) agrese a pronásledování. Pokud je v bílých barvách, můžete být v klidu, žlutá už je potenciálním rizikem, oranžová potom docela akutní situací v určitém okruhu, která může být vyřešena tak, že pozabíjíte všechny svědky neblahého činu a pochopitelně si tím nevytvoříte další. A červená – to už je hotové, celoměstské peklo, ve kterém budete bojovat opravdu na ostří nože.

Konzumování lidských nepřátel však nepřispívá pouze k vyvolávání úžasných úderů a komb, nýbrž i k otevírání Alexovy minulosti. Ta se v podstatě objasňuje krádežemi myšlenek a vzpomínek ostatních. Nehledě na to, že biomasu potřebujete i k prostému přežití. Je to jakýsi další stupeň upírství.

Jednou ze zásadních schopností, která se vám otevře spolu s konzumací, je transformování do podob těch,Prototype (PC) kteří vaše konání nepříjemně odnesli. Pokud tak slupnete vojáka či důstojníka, můžete se do něj převtělit a užívat si různých stupňů přístupu k vojenským informacím a kontrole. V jedné z misí se například budete muset zhostit vrtulníku Black Hawk a splnit s ním úkol. Jinde se po vás zase bude chtít, abyste se dostali na vojenský brífink. Pokud pátráte v paměti, kde už jste něco podobného viděli, pomůžeme vám – v pozapomenuté, ale skvělé akci Messiah. Jistě ne náhodou se některá jména v obou vývojářských týmech kryjí.

Autoři popisují svět Prototype jako kvazi perzistentní. To znamená, že boje mezi mutanty a lidmi se odehrávají i ve chvílích, kdy se jich zrovna neúčastníte. Leckdy tak náhodou můžete přijít k hořící bitvě, kde si vás nikdo příliš nevšímá, jelikož každý má dost své práce.Prototype (PC) Pokud máte zrovna agresivní náladu, můžete se ale pustit do všech. Tehdy si vás už samozřejmě všimnou. Přestože je Alex sám o sobě nesmírně silný, občas se hodí možnost využít třeba tank či jiného bojového vybavení.

Prototype vypadá jako hra výborně. Jen doufáme, že to nebude příliš velký guláš a že bude mít jasně dané mantinely, uvnitř kterých se hráč bude posouvat kupředu zajímavým příběhem. Samozřejmě jen když bude chtít. Rozhodně kvitujeme příležitost účastnit se dynamické války v soudobém New Yorku v roli samojediné třetí strany.
Autor:




Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.