Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dojmy z akčního RPG Sacred 2

  0:06aktualizováno  0:06
Zahráli jsme si skvěle vypadající pokračování kvalitního akčního RPG Sacred a konstatujeme, že Diablo 3 má vážnou konkurenci!

Sacred 2Mít v současné době ve vývoji akční RPG není záviděníhodný úděl. Nedávno ohlášené Diablo 3 na sebe definitivně strhlo veškerou pozornost, kterou jsou fanoušci tohoto žánru schopni poskytnout a další tituly tak mohou jen paběrkovat. Nebo snad ne?

Německé studio Ascaron si takové problémy rozhodně nepřipouští a popravdě ani nemá proč. Jeho Sacred 2 na první pohled vypadá větší a hezčí než Diablo 3. Jenže bude také lepší? Aspoň trochu nám napověděl čas, který jsme měli možnost strávit s ranou verzí hry u českého distributora Cenegy.
 
Sacred 2 se odehrává dva tisíce let před událostmi jedničky. Oproti předchůdci se nyní scénáristé pod vedením legendy Boba Batese (např. Shannara) činili. Ancaria je na pokraji občanské války, protože mezi vládnoucí elfy je vražen klín v podobě rozdílných názorů na úlohu prapůvodní energie.
 
Sacred 2Zda ji využívat jako surovinu k rozvoji, magickým hrátkám či s její pomocí vyhladit všechny ostatní rasy. Konflikt eskaluje a divili bychom se, kdyby se do něj hráč za jednu ze šestice postav (dryáda, seraphimka, strážce chrámu, stínový válečník, inkvizitor a vznešená elfka) nepřimíchal hodně natěsno.
 
Už na začátku vás čeká první z oněch zásadních rozhodnutí. Budete se muset přidat k jedné z frakcí – světlé či stínové. Od výběru se pak odvíjí motivy, cíle, úkoly a samozřejmě i závěr. Již v prvním questu narazíte na rozdíly. Premisa, tedy nalezení výzkumné skupiny, která se vydala nalézt zdroj energie, je stejná.
 
Zatímco kladný hrdina poté přiloží ruku k dílu a pomůže se ziskem vzácné esence, bude se padouch snažit celou operaci sabotovat. Pravda, je to docela průhledné a třeba v Jade Empire byly jednotlivé cesty ducha mnohem více zastřené, v ryze akčních RPG jde ale přeci jen o osvěžující novum.

Video

Sacred 2První, co vás po spuštění hry trkne, je obrovská rozloha světa Arcanie. Ta se může směle rovnat takovým velikánům, jako je Gothic 3 či Oblivion a možná je ještě větší. Rozhodně jsme se ale necítili ztraceni. Ať už zvolíte jakoukoliv postavu, probudíte se a nedaleko vás stojí tajuplný mág, jenž vám oznámí pár nepříliš jasných slov v tom smyslu, že jste opět byli přivedeni k životu a čeká vás zásadní úkol. Příjemné je, že každý z charakterů začíná na zcela odlišném místě mapy a dostává se tak k událostem z poněkud odlišné strany.
 
Přestože je Arcanie obrovská, nemusíte se bát toho, že byste se cítili ztracení. Vůbec ne. Již v alfaverzi hra dokázala účinně vést za ruku. Za pár desítek minut nashromáždíte hned několik vedlejších úkolů a je jen na vás, zda se je vrhnete plnit po rozlehlém okolí, kam vás přehledně navádí šipky na minimapě, nebo dáte přednost postupu v hlavním questu.
 
Sacred 2Pokud se na veškerou vedlejší činnost vykašlete, počítejte s tím, že uvidíte pouze čtvrtinu toho, co si na vás autoři připravili. A to by byla škoda. Přeci nenecháte ležet ladem na osm stovek dalších questů, které navíc – aspoň podle našich drobných zkušeností – nejsou tak generické jako v jiných akčních RPG. Jistě, točí se kolem shánění předmětů, pobíjení nepřátel či eskortování důležitých osob, na druhou stranu jsou ale velmi dobře zakomponovány do běhu zdejšího fantasy světa.
 
Sacred 2 je v zásadě tradičním akčním RPG, kdy jde především o pobíjení nejrůznější havěti, sbírání kořisti a samozřejmě levelování. To bylo na prvních úrovních příjemně svižné a úrovně přibývaly přesně tak, abychom se toužili dostávat stále výš a výš. To je velmi důležité a zdá se, že s vyvážeností hra problémy mít nebude.
 
Sacred 2Postavy se od sebe diametrálně liší. Nejen bojovými styly a schopnostmi, jichž není na první pohled takové množství, ovšem takřka všechny jsou opravdu použitelné, ale také vlastními příběhy. Třeba stínového válečníka trápí bezmála hamletovské otázky: Kdo jsem? Odkud pocházím? A především: proč jsem mrtvý? Odpovědi naleznete v několika desítkách speciálně vytvořených questů a poté se buď vydáte za krvavou pomstou, nebo…ale to už se nechte překvapit.
 
Po Ancarii se lze vůbec pohybovat ještě dlouho poté, co si odškrtnete poslední povinný quest. A zdaleka nemusíte být sami – vedle spíše bezvýznamných AI poskoků si můžete přímo do své hry přizvat až patnáct dalších přátel, kteří se tu budou volně pohybovat. Se čtyřmi z nich se dá vytvořit parta, která se vydá na lov těch nejcennějších skalpů. Ty však lze získat i sólo – obtížnost se vždy přizpůsobí aktuálním poměrům. Pro zkrácení dlouhé chvíle pak dobře poslouží deathmatche.
 
Sacred 2Každý, kdo někdy hrál akční RPG, jistě bude souhlasit s tím, že pro úspěch takového titulu je zcela zásadní pocit z boje. Buď je záživný a bude vás jakýmsi nepopsatelným způsobem uspokojovat i po zabití tisícího monstra, nebo je plytký a bude vás od začátku nudit.
V případě Sacred 2 není proč se bát, vše funguje tak jak má a bitky, přestože vlastně probíhají jen pomocí klikání, respektive držení tlačítka myši, rychle utíkají a ani vám nepřijde, že stále opakujete tu samou činnost.
 
Nepřátelé navíc po finálním úderu fyzikálně trochu přestřeleně odlétávají, což uspokojení napomáhá ještě více. Nehledě na to, že se podařilo namíchat slušný mix v podobě řadových, trochu lepších, ještě lepších a vůdcovských nepřátel. Bossové jsou potom velcí jako barák.
 
Sacred 2Po grafické stránce má Sacred 2 rozhodně co nabídnout. Oproti svému předchůdci je plně 3D a je tak možné natáčet či přibližovat kameru. Pro postup hrou to možná není tak důležité, ale pro ten pocit uvěřitelného světa zcela určitě.
 
A vězte, že se z krásy prostředí budete těšit hodně dlouho. Stromy a tráva se hýbají ve větru. Samotný denní cyklus je potom zážitek, když se pomalu stmívá a pak zase rozednívá. Sacred 2 tak ani omylem není strnulým titulem, naopak se brzy pohroužíte do zdejšího světa, který žije a budete se snažit zbavit ho nepříjemné hrozby.
 
Z toho, co jsme si mohli vyzkoušet, nemůžeme dělat kdovíjaké závěry. Ty si schováme až na recenzi. Jednoznačně ale můžeme prohlásit, že Sacred 2 má pořádný potenciál a je na nejlepší cestě ho využít. Už první díl zaznamenal velký úspěch – nikoliv neoprávněně.
 
Ascaron tedy ví, jak se dělají akční RPG a své know-how chce nyní ukázat světu v plné kráse. Na tomhle projektu totiž ani trochu nešetří a jeho snažení místy hraničí až s megalomanstvím. Pokud se podaří udržet v jistých hranicích, je to pro hráče jen dobře.
Autor:


Témata: bitka, Diablo


Nejčtenější

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.