Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crysis 3 sužují neduhy současných her, přesto baví. První dojmy

aktualizováno 
Síťová hra v Crysis 3 téměř jako by trpěla schizofrenií. Akce nabízí alespoň částečný odklon od současných trendů, zároveň však odchylka není dostatečná a výsledek je rozporuplný. Souboje jsou svižné a futuristická kulisa atraktivní. Betaverze však dlouhou životnost hry více hráčů nenaznačuje.

Crysis 3 nabízí povedený mód Hunter, který sází na asymetrii týmů.

Největší problém představuje odemykání předmětů. Plnohodnotnou zábavu si tak nejprve musíte odpracovat a některá výbava nabízí citelné polepšení. Volit je navíc třeba mezi stereotypním hraním, při kterém využíváte jen jednu zbraň a rychle ji vylepšíte. A nebo lze hrát pestřeji a vylepšení i novou výbavu odemykat šnečím tempem.

Fotogalerie

Jistě, takové systémy mají prodloužit životnost síťové hry. Staly se však natolik běžnou součástí stávajících titulů, že již spíše obtěžují. Za předobjednání hry navíc vývojáři populisticky nabízejí okamžité zpřístupnění některých předmětů.

Samotná akce v Crysis 3 přitom působí vcelku obstojně. Výběr zbraní je uspokojivý a střelba z nich je majestátní. Hru navíc příjemně oživují klasické Crysis prvky, jako je neviditelnost, dočasné posílení štítu či termovize. Důležitá však bude výsledná nabídka herních módů.

V betaverzi lze hrát mód Crash Site, tedy jednoduchou variaci na zápolení dvou symetrických týmů. Objevují se v něm výsadkové kapsle, jejichž obsazení generuje skóre. Cílem je získat stanovený počet bodů či alespoň dosáhnout lepšího skóre v rámci časového limitu.

Koho má hra zaujmout?

Do boje se lze vrhnout jako jedno z několika povolání. Pochopitelně tak nechybí tradiční odstřelovač ani chlapík s brokovnicí. Obě mapy hratelné v betatestu jsou však na mnoha místech až příliš vertikální a otevřené. Souboje šestnácti hráčů tak působí spíše jako chaos a taktika hraje jen druhé housle.

Bonusweb

Na Facebooku

Situace je o něco lepší v módu Hunter, který silně připomíná film Predátor. Dva neviditelní lovci v něm mají popravit čtrnáct vojáků. Pokud se libovolnému počtu vojáků podaří evakuovat, stanou se vítězi daného kola. Jenže každý zabitý mariňák se do hry vrací jako lovec.

Koncept sice může působit bláznivě, výsledný mód však není nijak zásadně nevyvážený. Problém nicméně představuje zmiňované odemykání předmětů. S vyššími úrovněmi totiž vojáci získávají výbavu, s kterou lze neviditelné lovce odhalit snáze. A bez ní jsou naopak lovci ve značné výhodě.

Betatest síťové hry v Crysis 3

Mód využívá drobných synergií, které mají podpořit týmovou hru. Voják určený k boji na blízko tak lovcům ruší radar a odstřelovač má zase v pušce zabudovanou termovizi. Jenže takovou symbiózu zpravidla využijete pouze při hře s přáteli. Anonymní skupiny hráčů totiž obvykle spolupracují jen velmi málo.

Oba hratelné módy pobaví, ale nestrhnou. Pokud má tedy síťová hra zaujmout i při delších seancích, musí se plná verze ještě vytasit s novými trumfy. Je otázkou, kdo je vlastně cílová skupina hry více hráčů. Pro hardcore hráče může být akce až příliš obyčejná, pro občasné hráče zase příliš intenzivní.

Je to vlastně "jen další síťová hra" a těžko lze nákup Crysis 3 doporučit pouze kvůli ní. Pokud vás však zajímá příběhová část a rádi si zastřílíte i on-line, může Crysis 3 nabídnout příjemné rozptýlení. Hra více hráčů je zábavná, ničím však neohromí a k židli vás též nepřiková.

Autor:


Témata: Radar


Nejčtenější

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.