Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crysis 3 sužují neduhy současných her, přesto baví. První dojmy

aktualizováno 
Síťová hra v Crysis 3 téměř jako by trpěla schizofrenií. Akce nabízí alespoň částečný odklon od současných trendů, zároveň však odchylka není dostatečná a výsledek je rozporuplný. Souboje jsou svižné a futuristická kulisa atraktivní. Betaverze však dlouhou životnost hry více hráčů nenaznačuje.

Crysis 3 nabízí povedený mód Hunter, který sází na asymetrii týmů.

Největší problém představuje odemykání předmětů. Plnohodnotnou zábavu si tak nejprve musíte odpracovat a některá výbava nabízí citelné polepšení. Volit je navíc třeba mezi stereotypním hraním, při kterém využíváte jen jednu zbraň a rychle ji vylepšíte. A nebo lze hrát pestřeji a vylepšení i novou výbavu odemykat šnečím tempem.

Fotogalerie

Jistě, takové systémy mají prodloužit životnost síťové hry. Staly se však natolik běžnou součástí stávajících titulů, že již spíše obtěžují. Za předobjednání hry navíc vývojáři populisticky nabízejí okamžité zpřístupnění některých předmětů.

Samotná akce v Crysis 3 přitom působí vcelku obstojně. Výběr zbraní je uspokojivý a střelba z nich je majestátní. Hru navíc příjemně oživují klasické Crysis prvky, jako je neviditelnost, dočasné posílení štítu či termovize. Důležitá však bude výsledná nabídka herních módů.

V betaverzi lze hrát mód Crash Site, tedy jednoduchou variaci na zápolení dvou symetrických týmů. Objevují se v něm výsadkové kapsle, jejichž obsazení generuje skóre. Cílem je získat stanovený počet bodů či alespoň dosáhnout lepšího skóre v rámci časového limitu.

Koho má hra zaujmout?

Do boje se lze vrhnout jako jedno z několika povolání. Pochopitelně tak nechybí tradiční odstřelovač ani chlapík s brokovnicí. Obě mapy hratelné v betatestu jsou však na mnoha místech až příliš vertikální a otevřené. Souboje šestnácti hráčů tak působí spíše jako chaos a taktika hraje jen druhé housle.

Bonusweb

Na Facebooku

Situace je o něco lepší v módu Hunter, který silně připomíná film Predátor. Dva neviditelní lovci v něm mají popravit čtrnáct vojáků. Pokud se libovolnému počtu vojáků podaří evakuovat, stanou se vítězi daného kola. Jenže každý zabitý mariňák se do hry vrací jako lovec.

Koncept sice může působit bláznivě, výsledný mód však není nijak zásadně nevyvážený. Problém nicméně představuje zmiňované odemykání předmětů. S vyššími úrovněmi totiž vojáci získávají výbavu, s kterou lze neviditelné lovce odhalit snáze. A bez ní jsou naopak lovci ve značné výhodě.

Betatest síťové hry v Crysis 3

Mód využívá drobných synergií, které mají podpořit týmovou hru. Voják určený k boji na blízko tak lovcům ruší radar a odstřelovač má zase v pušce zabudovanou termovizi. Jenže takovou symbiózu zpravidla využijete pouze při hře s přáteli. Anonymní skupiny hráčů totiž obvykle spolupracují jen velmi málo.

Oba hratelné módy pobaví, ale nestrhnou. Pokud má tedy síťová hra zaujmout i při delších seancích, musí se plná verze ještě vytasit s novými trumfy. Je otázkou, kdo je vlastně cílová skupina hry více hráčů. Pro hardcore hráče může být akce až příliš obyčejná, pro občasné hráče zase příliš intenzivní.

Je to vlastně "jen další síťová hra" a těžko lze nákup Crysis 3 doporučit pouze kvůli ní. Pokud vás však zajímá příběhová část a rádi si zastřílíte i on-line, může Crysis 3 nabídnout příjemné rozptýlení. Hra více hráčů je zábavná, ničím však neohromí a k židli vás též nepřiková.

Autor:


Témata: Radar


Nejčtenější

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

SNES Mini - evropská verze
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Killing Room preview build
Český Killing Room zatím zabíjí jen nudou a rutinou

Podžánr roguelike poslední dobou zažívá mohutný rozmach. Her, které jsou záměrně těžké a smrt je v nich definitivní a znamená nutnost začít znovu, se poslední...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.