Crysis 3 nabízí povedený mód Hunter, který sází na asymetrii týmů.

Crysis 3 nabízí povedený mód Hunter, který sází na asymetrii týmů.

Crysis 3 sužují neduhy současných her, přesto baví. První dojmy

  • 15
Síťová hra v Crysis 3 téměř jako by trpěla schizofrenií. Akce nabízí alespoň částečný odklon od současných trendů, zároveň však odchylka není dostatečná a výsledek je rozporuplný. Souboje jsou svižné a futuristická kulisa atraktivní. Betaverze však dlouhou životnost hry více hráčů nenaznačuje.

Největší problém představuje odemykání předmětů. Plnohodnotnou zábavu si tak nejprve musíte odpracovat a některá výbava nabízí citelné polepšení. Volit je navíc třeba mezi stereotypním hraním, při kterém využíváte jen jednu zbraň a rychle ji vylepšíte. A nebo lze hrát pestřeji a vylepšení i novou výbavu odemykat šnečím tempem.

Jistě, takové systémy mají prodloužit životnost síťové hry. Staly se však natolik běžnou součástí stávajících titulů, že již spíše obtěžují. Za předobjednání hry navíc vývojáři populisticky nabízejí okamžité zpřístupnění některých předmětů.

Samotná akce v Crysis 3 přitom působí vcelku obstojně. Výběr zbraní je uspokojivý a střelba z nich je majestátní. Hru navíc příjemně oživují klasické Crysis prvky, jako je neviditelnost, dočasné posílení štítu či termovize. Důležitá však bude výsledná nabídka herních módů.

V betaverzi lze hrát mód Crash Site, tedy jednoduchou variaci na zápolení dvou symetrických týmů. Objevují se v něm výsadkové kapsle, jejichž obsazení generuje skóre. Cílem je získat stanovený počet bodů či alespoň dosáhnout lepšího skóre v rámci časového limitu.

Koho má hra zaujmout?

Do boje se lze vrhnout jako jedno z několika povolání. Pochopitelně tak nechybí tradiční odstřelovač ani chlapík s brokovnicí. Obě mapy hratelné v betatestu jsou však na mnoha místech až příliš vertikální a otevřené. Souboje šestnácti hráčů tak působí spíše jako chaos a taktika hraje jen druhé housle.

Bonusweb

Na Facebooku

Situace je o něco lepší v módu Hunter, který silně připomíná film Predátor. Dva neviditelní lovci v něm mají popravit čtrnáct vojáků. Pokud se libovolnému počtu vojáků podaří evakuovat, stanou se vítězi daného kola. Jenže každý zabitý mariňák se do hry vrací jako lovec.

Koncept sice může působit bláznivě, výsledný mód však není nijak zásadně nevyvážený. Problém nicméně představuje zmiňované odemykání předmětů. S vyššími úrovněmi totiž vojáci získávají výbavu, s kterou lze neviditelné lovce odhalit snáze. A bez ní jsou naopak lovci ve značné výhodě.

Betatest síťové hry v Crysis 3

Mód využívá drobných synergií, které mají podpořit týmovou hru. Voják určený k boji na blízko tak lovcům ruší radar a odstřelovač má zase v pušce zabudovanou termovizi. Jenže takovou symbiózu zpravidla využijete pouze při hře s přáteli. Anonymní skupiny hráčů totiž obvykle spolupracují jen velmi málo.

Oba hratelné módy pobaví, ale nestrhnou. Pokud má tedy síťová hra zaujmout i při delších seancích, musí se plná verze ještě vytasit s novými trumfy. Je otázkou, kdo je vlastně cílová skupina hry více hráčů. Pro hardcore hráče může být akce až příliš obyčejná, pro občasné hráče zase příliš intenzivní.

Je to vlastně "jen další síťová hra" a těžko lze nákup Crysis 3 doporučit pouze kvůli ní. Pokud vás však zajímá příběhová část a rádi si zastřílíte i on-line, může Crysis 3 nabídnout příjemné rozptýlení. Hra více hráčů je zábavná, ničím však neohromí a k židli vás též nepřiková.


Témata: Radar