Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dojmy z návratu šílené Alenky do říše divů jsou pozitivní

aktualizováno 
Oprostit se od logiky a snahy o realistické zpracování hrám prospívá. Z Alice: Madness Returns je cítit čiré šílenství, které hráči ocení. Hra je pokračováním American’s McGee Alice a mísí opět dětskou fantazii s noční můrou. Kromě surrealistického prostředí slibuje osvěžující poměr akce, logických hádanek a hopsání.

Alice: Madness Returns

Děj se odehrává jedenáct let po první hře, ve které se holčička po tragické smrti své rodiny ocitla v ústavu pro duševně choré. V druhém dílu je Alice opět ve spárech své nemoci a pomoci se jí snaží londýnský psychiatr. Říše divů se kvůli Alenčině pohnuté mysli mění z útočiště na místo pekelných výjevů, může však nabídnout odpovědi na záhadnou smrt její rodiny.

Tajná část úrovní

V ukázkové verzi jsme vyzkoušeli úroveň z úvodní části hry. Alenka nejprve musí za pomoci pohyblivých ploch překonat hlubokou propast, aby pak čelila první vlně nepřátel. Plochy je však možné vidět jen při využití speciální dovednosti, která postavu zmenší, a ukazuje jinak neviditelné prvky úrovně či zpřístupňuje některá místa. Po deaktivaci dovednosti je ještě na moment vidět obrysy pohyblivých ploch, které se postupně rozplývají. Jako by byly z páry.

Plošin bylo celkem pět a při pádu bylo třeba opakovat celou sekci znovu. Prostředí testované úrovně je plné světla a nebýt děsivých příšer, noční můru bychom v tom viděli jen těžko. Vývojáři však tvrdí, že prostředí odráží Alenčino mentální rozpoložení a s postupující hrou se postava dostává do temnějších a děsivějších zákoutí svého já.

Alenka po překonání plošin čelí první skupině nepřátel, které může odstranit ze světa za pomoci pěti zbraní. Kuchyňský nůž je svižný a na malý počet slabých nepřátel i účinný. Alenka však bojovala s partou darebáků, a na ty se lépe osvědčilo kladivo ve tvaru šachového koně. Zdálo se, že zásahy palicí na moment omračují, její útoky však byly pomalé (ve srovnání s kuchyňským nožem).

Alice: Madness Returns

Pro boj na dálku jsou k dispozici dvě zbraně: kulomet zastupující pepřenka (pepper grinder) a čajová konvice s dynamikou granátometu. Obě měly časově omezené použití, které se však po chvíli doplňovalo. Pro boj bylo možné využít též bombu ve tvaru králíka, kterou Alenka mohla kdykoliv odpálit.

Akce nenudila

Boj samotný je svižný. Je třeba se vyhýbat nepřátelským útokům, k čemuž lze využít dvojitého skákání (druhý odraz proběhne ve vzduchu) či chvilkovou proměnu v hejno motýlů, která Alenku hbitě přesune o pár metrů dál.

Úvodní souboj zpestřoval obří černý blob, který na hlavní postavu metal ohnivé koule. Dokud se Alence nepodařilo obrátit letící projektil na nepřítele, nebylo možné ho běžnými útoky zranit. Takových triků by podle vývojářů měla být hra plná. V závislosti na typu nepřítele prý bude od hráčů vyžadovat rozličné taktiky boje.

Alice: Madness Returns

Po několika soubojích Alenka dorazila k zarostlé bráně, kterou za ní do úzké uličky přiskočilo obrovské monstrum s kosou. Nejlepší taktikou byl v daný moment útěk, který Alenku během krátké chvíle dovedl ke stolu s dortem. Dívka se s chutí zakousla do kulinářské pochoutky s nápisem "sněz mě" a několikanásobně se zvětšila. Monstrum pak jen s groteskním výrazem děsu stihlo upustit kosu, vzápětí ho totiž rozšlápla obrovská kozačka.

Slibné vyhlídky

Chvilka s druhým dílem Alenky zanechala pozitivní dojmy. Náplň hry byla pestrá a osobitá dávka absurdna i surrealismu hře svědčí. Úroveň grafiky není nijak nadstandardní, nezvyklé pojetí prostředí je však velikou devizou a nevídané scenérie zaujmou.

Z krátké ukázky můžeme jen těžko posoudit, jestli hra bude důstojným nástupcem prvního dílu. Má k tomu však skvěle nakročeno, a pokud se autoři vyhnou stereotypu, čeká hráče povedený titul.

Hra vyjde 14. června v Severní Americe a do evropských obchodů zavítá o dva dny později. K dispozici bude pro platformy PC, Xbox 360 a Playstation 3.

Autor:




Nejčtenější

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

GTA 5
Prestižní škola využívá Grand Theft Auto 5 jako učební pomůcku

Kanadská prestižní střední škola Royal St. George’s College využívá Grand Theft Auto 5 jako učební prostředek, na kterém studentům ukazuje zakořeněné...  celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Další z rubriky

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.