Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dojmy z návratu šílené Alenky do říše divů jsou pozitivní

aktualizováno 
Oprostit se od logiky a snahy o realistické zpracování hrám prospívá. Z Alice: Madness Returns je cítit čiré šílenství, které hráči ocení. Hra je pokračováním American’s McGee Alice a mísí opět dětskou fantazii s noční můrou. Kromě surrealistického prostředí slibuje osvěžující poměr akce, logických hádanek a hopsání.

Alice: Madness Returns

Děj se odehrává jedenáct let po první hře, ve které se holčička po tragické smrti své rodiny ocitla v ústavu pro duševně choré. V druhém dílu je Alice opět ve spárech své nemoci a pomoci se jí snaží londýnský psychiatr. Říše divů se kvůli Alenčině pohnuté mysli mění z útočiště na místo pekelných výjevů, může však nabídnout odpovědi na záhadnou smrt její rodiny.

Tajná část úrovní

V ukázkové verzi jsme vyzkoušeli úroveň z úvodní části hry. Alenka nejprve musí za pomoci pohyblivých ploch překonat hlubokou propast, aby pak čelila první vlně nepřátel. Plochy je však možné vidět jen při využití speciální dovednosti, která postavu zmenší, a ukazuje jinak neviditelné prvky úrovně či zpřístupňuje některá místa. Po deaktivaci dovednosti je ještě na moment vidět obrysy pohyblivých ploch, které se postupně rozplývají. Jako by byly z páry.

Plošin bylo celkem pět a při pádu bylo třeba opakovat celou sekci znovu. Prostředí testované úrovně je plné světla a nebýt děsivých příšer, noční můru bychom v tom viděli jen těžko. Vývojáři však tvrdí, že prostředí odráží Alenčino mentální rozpoložení a s postupující hrou se postava dostává do temnějších a děsivějších zákoutí svého já.

Alenka po překonání plošin čelí první skupině nepřátel, které může odstranit ze světa za pomoci pěti zbraní. Kuchyňský nůž je svižný a na malý počet slabých nepřátel i účinný. Alenka však bojovala s partou darebáků, a na ty se lépe osvědčilo kladivo ve tvaru šachového koně. Zdálo se, že zásahy palicí na moment omračují, její útoky však byly pomalé (ve srovnání s kuchyňským nožem).

Alice: Madness Returns

Pro boj na dálku jsou k dispozici dvě zbraně: kulomet zastupující pepřenka (pepper grinder) a čajová konvice s dynamikou granátometu. Obě měly časově omezené použití, které se však po chvíli doplňovalo. Pro boj bylo možné využít též bombu ve tvaru králíka, kterou Alenka mohla kdykoliv odpálit.

Akce nenudila

Boj samotný je svižný. Je třeba se vyhýbat nepřátelským útokům, k čemuž lze využít dvojitého skákání (druhý odraz proběhne ve vzduchu) či chvilkovou proměnu v hejno motýlů, která Alenku hbitě přesune o pár metrů dál.

Úvodní souboj zpestřoval obří černý blob, který na hlavní postavu metal ohnivé koule. Dokud se Alence nepodařilo obrátit letící projektil na nepřítele, nebylo možné ho běžnými útoky zranit. Takových triků by podle vývojářů měla být hra plná. V závislosti na typu nepřítele prý bude od hráčů vyžadovat rozličné taktiky boje.

Alice: Madness Returns

Po několika soubojích Alenka dorazila k zarostlé bráně, kterou za ní do úzké uličky přiskočilo obrovské monstrum s kosou. Nejlepší taktikou byl v daný moment útěk, který Alenku během krátké chvíle dovedl ke stolu s dortem. Dívka se s chutí zakousla do kulinářské pochoutky s nápisem "sněz mě" a několikanásobně se zvětšila. Monstrum pak jen s groteskním výrazem děsu stihlo upustit kosu, vzápětí ho totiž rozšlápla obrovská kozačka.

Slibné vyhlídky

Chvilka s druhým dílem Alenky zanechala pozitivní dojmy. Náplň hry byla pestrá a osobitá dávka absurdna i surrealismu hře svědčí. Úroveň grafiky není nijak nadstandardní, nezvyklé pojetí prostředí je však velikou devizou a nevídané scenérie zaujmou.

Z krátké ukázky můžeme jen těžko posoudit, jestli hra bude důstojným nástupcem prvního dílu. Má k tomu však skvěle nakročeno, a pokud se autoři vyhnou stereotypu, čeká hráče povedený titul.

Hra vyjde 14. června v Severní Americe a do evropských obchodů zavítá o dva dny později. K dispozici bude pro platformy PC, Xbox 360 a Playstation 3.

Autor:




Nejčtenější

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Xbox vs PS
Autoři playstationových exkluzivit provokují majitele Xboxu

Na oficiálním twitterovém kanálu hry Detroit, která vychází jen na PlayStation 4, se krátce objevil příspěvek, který provokuje majitele konkurenční konzole...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.