Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dojmy z nových Need for Speed: stará hra ve starém kabátě

  2:12aktualizováno  2:12
Jednotlivé díly ze série Need for Speed zpravidla spojuje jen velmi málo. A letošní titul s názvem The Run se rozhodl z prosmykovaných cestiček vybočit ještě víc. Přidává totiž pěší příběhové sekce. O to menší smysl však dávala ukázka na německém herním veletrhu Gamescom.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

Měli jsme možnost vyzkoušet jen průměrnou závodní pasáž. Titul tak zatím lze jen těžko odlišit od starších bratříčků.

Ačkoliv se má Need for Speed: The Run objevit v obchodech teprve koncem roku, vzhledem velmi připomíná loňský hit Hot Pursuit. Měl sice obstojnou grafickou stránku, žádné grafické orgie to ale nebyly. Jeho devizou byla zejména dobrá hratelnost, kterou světová média ocenila nadprůměrným hodnocením 88 %.

Prodejními taháky mají být v případě The Run vracení času, pasáže mimo automobil a ... a to je podle dostupných informací zřejmě vše. Lákadel je zatím velmi málo.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

Hráči na Gamescomu zkoušejí Need for Speed: The Run

Dobré, ale bez nápadů

Soupeření s ostatními jezdci je zábavné, jen těžko se však hledá nějaká zásadnější inovace a důvod pro listopadový nákup plné hry. Sekce mimo automobil jsme posoudit nemohli a přetáčení času pro změnu působilo podivně. Při jeho aktivaci se na černém pozadí vždy objevila animovaná ikonka, uživatel tak měl nad funkcí pramalou nebo žádnou kontrolu. Závodník se zřejmě vracel na fixní místo, či se čas v závodu přetáčel zpět o určitý počet vteřin. Nešlo o funkci, která by nám v dalším dílu Need for Speed chyběla.

Vlastní závody se nesou v tradičním duchu Need for Speed. Neklade se důraz na realistické chování vozidla, tratě zahrnují zkratky a hráč může k rapidní akceleraci využívat nitro. Automobil na vozovce opět sedí velmi precizně a do smyku jde jen zřídkakdy.

Need for Speed The Run

Auta je sice možné zlikvidovat, nejde však o důmyslný systém poškození. Drobné srážky se totiž na hráčově voze nijak neprojeví, prudký náraz do elektrického stožáru či jiného automobilu ale může skončit vyřazením ze závodu.

Ve hře je také možné sbírat zkušenostní body, které se hromadí například dlouhými smyky či bezchybným předjetím protivníka. Jejich využití však z ukázky nebylo patrné a lze si jen domýšlet, že poslouží například k odemykání nových vozů.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

První dojmy ze hry tedy máme smíšené. Ukázka sice nabídla zábavné závodění, to však působí spíše jako recyklace starých dílů než jako díl zcela nový. Need for Speed: The Run jako by chyběly nové zásadní prvky, které by hráče motivovaly k nákupu.

Slepá ulička žánru?

Pasáže, ve kterých se hráči budou pohybovat pěšky, jsou podle vývojářů asi desetinou hry. Není však jisté, že tyto sekce hře jakkoliv prospějí. Pravděpodobně získají velmi pasivní podobu, při které hráč čas od času zmáčkne určité tlačítko a po zbytek těchto sekvencí bude jen "sledovat film". Tyto neherní pasáže však nebývají kvalitativně srovnatelné s hollywoodskými snímky, a čistokrevné závodění tak může být pro příznivce žánru daleko hodnotnější náplní hry.

Need for Speed The Run

Vyrovnat se tedy laťce, kterou nasadil titul Hot Pursuit, nebude pro Need for Speed: The Run jednoduché. Hot Pursuit navíc vyvíjelo studio Criterion proslavené zejména závodní značkou Burnout. The Run oproti tomu mají v rukou hoši z Black Box, kteří do série přispěli díly Carbon a Underground. Nad výsledkem tak poletuje nepřehlédnutelný otazník.

Hra vizuálně velmi připomíná Hot Pursuit a její závodní část v zásadě nenabízí nic nového. Je proto lehce zaměnitelná hned s několika staršími díly Need for Speed a mizí z redakčního seznamu ostře sledovaných her. Jestli se tak stalo neprávem, zjistíme po 17. listopadu. The Run v tu dobu vychází v Evropě a to pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně
Autor:




Nejčtenější

S tímto trikem se na veřejnosti objevil jeden ze zaměstnanců společnosti Valve.
I kdyby Half-Life 3 vyšel, stejně by asi neměl konec, prozradil vývojář

Scénárista série Half-Life Marc Laidlaw prozradil, že slavná značka byla zamýšlena tak, aby se na ni vždy dalo navázat dalším dílem. Pokud se tedy někdy...  celý článek

Postava Oduly z Shadow of War
Co by na to řekl Tolkien? Shadow of War udělá z obludy sexy krásku

Postava pavoučí Oduly v chystané fantasy rubačce Shadow of War bude mít na rozdíl od knihy humanoidní postavu. Hodně sexy humanoidní postavu nutno říct.  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice
Pět nejočekávanějších srpnových her

Po slabém červenci přichází velmi slušný srpen. Vybrali jsme pět kousků, u kterých věříme, že budou stát za zahrání. V anketě pod článek ovšem můžete hlasovat...  celý článek

Fyzické odměny za 60 dolarů pro fanoušky hry Mighty No. 9
Špatný vtip, nebo podvod? Podívejte se, co dostali fanoušci za 60 dolarů

Po více než roce od vydání dostali kickstarteroví přispěvatelé „prokleté“ hry Mighty No. 9 slíbené odměny. Jejich provedení je ovšem otřesné a autoři jsou opět...  celý článek

Konspirace
Tajný vládní experiment maskovaný jako videohra? Příběh hry Polybius

Muži v černém hlídající před vchody do heren, umírající děti a zneužívání drog. Je videoherní automat Polybius jen městská legenda, nebo skutečný vládou...  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.