Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

První dojmy z nových Need for Speed: stará hra ve starém kabátě

  • 11
Jednotlivé díly ze série Need for Speed zpravidla spojuje jen velmi málo. A letošní titul s názvem The Run se rozhodl z prosmykovaných cestiček vybočit ještě víc. Přidává totiž pěší příběhové sekce. O to menší smysl však dávala ukázka na německém herním veletrhu Gamescom.

Měli jsme možnost vyzkoušet jen průměrnou závodní pasáž. Titul tak zatím lze jen těžko odlišit od starších bratříčků.

Ačkoliv se má Need for Speed: The Run objevit v obchodech teprve koncem roku, vzhledem velmi připomíná loňský hit Hot Pursuit. Měl sice obstojnou grafickou stránku, žádné grafické orgie to ale nebyly. Jeho devizou byla zejména dobrá hratelnost, kterou světová média ocenila nadprůměrným hodnocením 88 %.

Prodejními taháky mají být v případě The Run vracení času, pasáže mimo automobil a ... a to je podle dostupných informací zřejmě vše. Lákadel je zatím velmi málo.

Hráči na Gamescomu zkoušejí Need for Speed: The Run

Dobré, ale bez nápadů

Soupeření s ostatními jezdci je zábavné, jen těžko se však hledá nějaká zásadnější inovace a důvod pro listopadový nákup plné hry. Sekce mimo automobil jsme posoudit nemohli a přetáčení času pro změnu působilo podivně. Při jeho aktivaci se na černém pozadí vždy objevila animovaná ikonka, uživatel tak měl nad funkcí pramalou nebo žádnou kontrolu. Závodník se zřejmě vracel na fixní místo, či se čas v závodu přetáčel zpět o určitý počet vteřin. Nešlo o funkci, která by nám v dalším dílu Need for Speed chyběla.

Vlastní závody se nesou v tradičním duchu Need for Speed. Neklade se důraz na realistické chování vozidla, tratě zahrnují zkratky a hráč může k rapidní akceleraci využívat nitro. Automobil na vozovce opět sedí velmi precizně a do smyku jde jen zřídkakdy.

Need for Speed The Run

Auta je sice možné zlikvidovat, nejde však o důmyslný systém poškození. Drobné srážky se totiž na hráčově voze nijak neprojeví, prudký náraz do elektrického stožáru či jiného automobilu ale může skončit vyřazením ze závodu.

Ve hře je také možné sbírat zkušenostní body, které se hromadí například dlouhými smyky či bezchybným předjetím protivníka. Jejich využití však z ukázky nebylo patrné a lze si jen domýšlet, že poslouží například k odemykání nových vozů.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

První dojmy ze hry tedy máme smíšené. Ukázka sice nabídla zábavné závodění, to však působí spíše jako recyklace starých dílů než jako díl zcela nový. Need for Speed: The Run jako by chyběly nové zásadní prvky, které by hráče motivovaly k nákupu.

Slepá ulička žánru?

Pasáže, ve kterých se hráči budou pohybovat pěšky, jsou podle vývojářů asi desetinou hry. Není však jisté, že tyto sekce hře jakkoliv prospějí. Pravděpodobně získají velmi pasivní podobu, při které hráč čas od času zmáčkne určité tlačítko a po zbytek těchto sekvencí bude jen "sledovat film". Tyto neherní pasáže však nebývají kvalitativně srovnatelné s hollywoodskými snímky, a čistokrevné závodění tak může být pro příznivce žánru daleko hodnotnější náplní hry.

Need for Speed The Run

Vyrovnat se tedy laťce, kterou nasadil titul Hot Pursuit, nebude pro Need for Speed: The Run jednoduché. Hot Pursuit navíc vyvíjelo studio Criterion proslavené zejména závodní značkou Burnout. The Run oproti tomu mají v rukou hoši z Black Box, kteří do série přispěli díly Carbon a Underground. Nad výsledkem tak poletuje nepřehlédnutelný otazník.

Hra vizuálně velmi připomíná Hot Pursuit a její závodní část v zásadě nenabízí nic nového. Je proto lehce zaměnitelná hned s několika staršími díly Need for Speed a mizí z redakčního seznamu ostře sledovaných her. Jestli se tak stalo neprávem, zjistíme po 17. listopadu. The Run v tu dobu vychází v Evropě a to pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně