První pohled na Quake 3 - Arenu

  • 164
První pohled na Quake 3 - Arenu
Quake 3 - Arena

Již několik hodin hraji dlouho očekávaný Quake 3 - Arena a zatím jsem v něm neobjevil nic moc převratného. Sice má všechno naprosto fantastickou grafiku, modely vašich nepřátel jsou taktéž úžasné a o kvalitě textur taky nemusíte pochybovat, ale přesto tomu cosi chybí. Myslím, že Carmack sáhl trošičku vedle - opět upřednostnil technologii před hratelností. Dvakrát mu to sice prošlo a napotřetí mu to asi taky projde, ale jedno už je jisté - Quake 3, a je mi to velmi líto, nebude králem multiplayerových 3D stříleček, protože tam se usadil Unreal Tournament a ten svůj trůn jen tak neopustí.

A proč mám takový rozpačitý dojem z Quake 3? Protože za ty dvě hodiny jsem prošel asi na půl tuctu map, hraji teď samozřejmě sám - režim pro jednoho hráče, a náplň každé mapy byl deathmatch. Ne, že by to bylo špatně jen tak vraždit, ale teď když jsem dohrál Unreal Tournament, tak mi to přijde zatraceně málo. A navíc, bude to asi jen můj subjektivní pocit, ale nelíbí se mi design úrovní. Ne, že by byly všechny špatné, i když ani v Unreal Tournamentu nebyly všechny mapy zas tak dokonalé, ale prostě u Quake 3 jsou horší.

A zjistil jsem ještě jednu velmi nepříjemnou věc - od dob testovacích dem nějak Quake přibral na hardwarových požadavcích. Aby se vám Quake 3 hýbalo naprosto plynule se vším všudy na maximum v rozlišení 1024x768x32, tak musíte počítat nejspíš s GeForce 256, protože na mé TNT2 Ultra se všechno pohybuje jako snímkovaný film. Škoda, každopádně uvidíte sami, však si počkejte na recenzi.