Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První pohled na skvělé NHL 2001

  12:00aktualizováno  11:03
Už je to tak, hokejová mánie způsobená dalším pokračováním série NHL od EA Sports se pomalu ale jistě vkrádá i mezi českou hráčskou veřejnost. Desítky screenshotů a včera vydané hratelné demo totiž nemohou nechat chladnými nikoho z nás, a proto jsme neodolali a rozhodli se s vámi podělit o naše první dojmy z NHL 2001.
Před zápasem se rozcvičující Martin Brodeur

Včera nad ránem vyšlo stovkami tisíc lidí na celém světě toužebně očekávané demo na další pokračování série NHL od EA Sports. Kromě toho, že jsme pro vás jako první v České republice připravili český mirror, přinášíme také první dojmy z tohoto dema a zároveň důležité informace o NHL 2001 samotné. Usaďte se tedy pohodlně do svých vypolstrovaných křesel u kybernetických miláčků, našponujte svá kukadla a nechte se vnést do světa tvrdých borců z NHL, kteří neznají odpočinek a okamžik ve chvíli, kdy střelí opravdu krásný gól, je pro ně vším.

První, čeho si po startu všimnete, je nové logo a menu, avšak to už je nedílnou součástí změn přicházejících s každým novým dílem. To nové z NHL 2001 jste již měli možnost si prohlédnout jak na našich screenshotech, tak i na stránkách JRC Interactive, přičemž zde byly obrázky z české verze. Letos designéři v EA Sports použili poněkud tmavší modrou než v případě minulého dílu, opět ji kombinovali pouze s bílou a všechny ikonky a in-menu obrazovky sladili tak trošičku dokulata. Hráči se stavějí na první bully utkání Nutno říct, že špatně to rozhodně nevypadá. Ovšem kdyby se celý tento článek točil kolem menu, asi by vás moc nenadchl, a proto se pomaličku ale jistě přesuneme přímo do zápasu. Ještě předtím však podotknu, že se v Bohemia Interactive opět rozhodli počeštit všechna menu a nadabovat vše, co půjde, a jak se dozvíte níže v tomto preview, bude toho více než v předchozím díle...

Kamera slídilka se točí v šatně a zabírá poslední borce New Jersey Devils, kterak si berou hokejky ze stojanu... Střih... New Jersey Devils vstupují na led. Ochozy jásají, kužely modrého světla obíhají stadionem sem a tam, režie si vybírá ty nejlepší záběry a komentátoři hlásí sestavy a aktuální statistiky týmu. Mezitím již na lavičce postávají hvězdy z Dallasu. Jejich zelené dresy sice působí před tribunami možná trošičku nevýrazně, avšak na ledě bude jistě vše zcela jinak a Dallas Stars to na ledě roztočí dle svého nejlepšího svědomí. Oba týmy zaujímají postoj u středového kruhu, centrové se staví na bully a rozhodčí zahajuje zápas...

Mike Modano si najíždí mezi pruhy, střílí a... góóól

Ano, tak nějak vypadá začátek exhibičního zápasu nabízeného v demu, kterému předchází řada pěkných in-game animací, s nimiž si pánové v EA Sports pěkně vyhráli a za které je musíme pochválit. Ostatně sami uvádějí, že animovaných sekvencí bude ve hře něco kolem stopětadvaceti, což už je docela úctyhodné číslo a když jsem viděl všechny ty animace radujících se hráčů, zklamaných brankářů, trenérů na lavičce či potrestaných hokejistů, neměl jsem důvod o tomto tvrzení pochybovat Opravdu si totiž občas připadáte jako před televizní obrazovkou u nějakého skvěle nasnímaného, zrežírovaného a okomentovaného přímého přenosu hokejového utkání. Grafika, ač 640x480, je detailní a pěkně prokreslená a za komentář by se také nemusel stydět ani Robert Záruba či Petr Vichnar. Ostatně druhý jmenovaný také v plné hře namlouval české texty před začátkem utkání a pak na začátku a konci každé třetiny, samotný komentář v průběhu zápasu pak budou mít na starosti Američané.

Martin Brodeaur hledá puk v lapačce... marně

PR manažeři od EA Sports drželi až do května, kdy se v Los Angeles konal každoroční největší mezinárodní veletrh počítačových her E3, všechny informace pečlivě pod pokličkou a ani poté jsme se mnoha screenshotů či informací o NHL 2001 nedočkali. Jediné, čím jsme si mohli být jisti, byly obrázky a informace točící se kolem motion capturingu, díky němuž jsou pohyby hráčů ještě dokonalejší a více realističtější než v předchozím díle. Bruslící hokejista vypadá jako bruslící hokejista, vstřelí-li gól, drží hokejku jako hokejku a ne jako prase kost, jak to bylo občas k vidění při radování se v předcházejícím díle. Také jízda na trestnou lavici je realistická, stejně jako usedání na ni - to byla jedna z nejviditelnějších nepovedených animací NHL 2000.

Nyní bych se ještě trošičku vrátil ke grafice samotné. V demu jsem hru hrál pouze v rozlišení 640x480, v plné verzi hry si pak budeme zahrát klidně i v 1024x768 či 1280x1024. Ačkoliv grafici dokázali i v archaickém a nízkém rozlišení téměř nemožné, odlesky hráčů, hokejek a puku na ledě jsou velice realistické, stejně jako dresy a vůbec všechno, Slibně vypadající útok snímaný kamerou za brankou co ke hře patří, těch bylo na vzhledu citelně znát, zvláště ve chvíli, kdy se hráči pohybovali dále od vás - to se potom docela nepříjemně rozpixelovatí a jednak to vypadá nepěkně a jednak to kazí dojem ze hry. Vy pak máte dvě možnosti - buď se s tímto pohledem smířit nebo si vybrat jinou kameru, která nebude od hráče odjíždět tak daleko a k podobnému efektu nebude docházet, nebo přepnout rozlišení na vyšší. V případě detailního pohledu pak zase riskujete podivně zubatou hokejku, každopádně v herním zápalu, kdy je v krvi maximální množství adrenalinu burcujícího ve vás bojovnou náladu, si toho příliš všímat nebudete. Nicméně o to víc se můžeme těšit na vizuální dojem ze hry ve vyšším rozlišení.

Řadu z vás pak jistě bude zajímat inteligence protivníků. Nutno říct, že kdo si brousí zuby na "tutovky" aneb gólové situace, z nichž nemůžete nedat gól, může zapomenout na téměř všechny finty, které používal v předchozím díle. Objížďka branky a překvapení brankáře po výjezdu zpoza jeho svatyně ke vzdálenější tyči zde funguje jen asi ve patnácti, dvaceti procentech podobných, což by tak odpovídalo reálu. Mike Modano se raduje ze vsítěné branky Gól z nájezdu po straně a nečekané střele z úhlu se vám již nepodaří vsítit skoro vůbec, naopak při nájezdech či pěkných a rychlých brejkových akcích zakončených krásnou kombinací se procento vstřelení branky zvyšuje úměrně rychlosti přechodu z vlastního obranného do útočného pásma a kombinacím mezi najíždějícími útočníky. V lapačkách pak vždy nekončí dobře mířené rány od modré čáry ani kombinace při hře "do plných", přičemž nahrávka ze strany na volného hráče mezi kruhy s přesnou muškou střílejícího "z první" má téměř stoprocentní šanci na úspěch, ostatně jako v reálu. Můžete si však být jisti, že do podobných šancí, nehrajete-li na nejnižší obtížnost se silným týmem proti slabému, se jen tak snadno (a tím pádem i často) nedostanete. Čili AI je v NHL 2001 oproti prvnímu dílu také citelně vylepšena. O to větší radost pak máte ze vstřeleného gólu.

Jak už jsem naznačil v tomto článku, skloubením pěkné a detailně prokreslené grafiky, vynikajících animací, strhující akce, Hráči Jersey se vrhají do střely, tu však kryje Brodeur vysoké inteligence počítačem ovládaných hráčů a adrenalin burcujících diváků dostáváme hokej s opravdu vysokou hratelností. Ostatně když už jsem u těch diváků, nutno podotknout, že tribuny nejsou odfláknuté jednou jedinou rozmazanou texturou, v níž byste mohli ve světlých flecích odhadovat zápasu přihlížející diváky, tito jsou totiž v některých případech dokonce i promodelovaní, nezávisle na ostatních vstávají, tleskají, prostě radost pohledět.

Je mi jasné, že jsem v tomto preview nezmínil všechno, ostatně k detailnímu popisu ani preview neslouží, od čeho by pak byla recenze, že? Myslím si však, že jsem v článku zodpověděl základní otázky (pokud ne, rád je zodpovím v diskusi) a natěšil vás na finální verzi. NHL 2001 je totiž hrou, po jejímž vydání v České republice se jistě prodejny s počítačovými hrami na krátkou dobu zaplní koupěchtivými hráči, neboť lepší hokej prostě v herním světě nenajdete, ani kdybyste se na hlavu postavili a i skrblíci domnívající se, že předchozí díl jim jistě stačí ke štěstí, poznali, že tomu tak není. Ostatně již brzy (česká verze hry by měla podle Bohemia Interactive vyjít koncem prvního či Brankář Dallasu se raduje ze zaslouženého vítězství počátkem druhého týdne v říjnu - věřme, že v USA nebudou s lisováním žádné problémy a hra dorazí na náš trh co nejdříve) se o tom budete moci přesvědčit sami a pokud zatím nejste ani po přečtení tohoto článku rozhodnuti, počkejte si na recenzi, s níž se na vás na našich stránkách bude těšit načtenou Béla Nemeshegyi alias Pepa Pařbychtivý. A pokud máte ke hře či k demu, které si můžete stáhnout odsud (49,5 MB) nějaké dotazy, neváhejte je směřovat do diskusního fóra pod tímto článkem.

PS: Pokud vám nestačí várka screenshotů nabízená v tomto článku, pak vězte, že v rubrice screenshoty dnes vyšla série třiceti obrázků z NHL 2001. Do oněch míst se dostanete kliknutím na tento odkaz.

Autor:


Témata: Změna loga, Zuby


Nejčtenější

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.