EVE: Valkyrie

EVE: Valkyrie | foto: CCP Games

Prvních pět let virtuální reality bude šílenství, tvrdí ředitel studia

  • 3
Studio CCP Games uspělo i na poli, kde většina tvůrců selhala. Tím jsou on-line hry se stálým světem, kde jejich projekt EVE Online úspěšně existuje již třináct let. Firma přitom prozkoumává i virtuální realitu, pro kterou vytvořila jeden z úvodních titulů Eve: Valkyrie.

Šéf společnosti Hilmar Pétursson však tvrdí, že je k virtuální realitě třeba přistupovat s respektem a ještě pár let potrvá, než se dostaví její masové rozšíření. Podle Péturssona je výdělečný vývoj pro platformu spíše maratonem než sprintem.

„Máme plán na deset let,“ řekl Pétursson pro server Polygon. „Věříme, že prvních pět let bude utahaných, velmi chaotických, spousta věcí se bude měnit a řada projektů selže. Ale v dalších pěti letech uvidíme rapidní expanzi, jakou svět ještě neviděl. Od roku 2016 však potrvá pět let, než se věci usadí.“

Pétursson také věří, že zákazníci momentálně mají neúměrná očekávání. Předpokládají například, že se na trhu okamžitě objeví řada odlišných přileb pro virtuální realitu. Ve skutečnosti jich však vzniká jen několik.

„My si myslíme, že prvních pět let bude šílenství a připravujeme firmu na to, abychom v tom blázinci dokázali uspět,“ vysvětluje ředitel studia.

Letošní rok tak pro CCP Games probíhá podle očekávání. Pro platformu je to rok pomalého růstu a postupného získávání respektu.