Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

EyeToy: Antigrav

  12:00
Harmonix hráčům připravili zajímavý korpus ze SSX a WipeOutu, zaprášili jej hustou muzikou, rozšlapali jim ovladače a místo nich jim dali EyeToy. A jak to nakonec celé dopadlo, si můžete přečíst v dnešní recenzi.

EyeToy: Antigrav Hlásí se vám opět expert přes EyeToy, aby se pochlubil, copak že se mu to tentokrát dostalo do spárů. Poněkud bizarně znějí slova vývojářů, kteří časem chtějí úplně nahradit ovladače kamerami a umožnit tak hráčům zážitek, na jaký nezapomenou. Vzhledem k tomu, že si častěji hrajeme kvůli odreagování než kvůli huntování těla, nebyl by to zrovna dobrý nápad. Nicméně pár her ovládaných vlastním tělem neškodí a Sony je také náležitě podporuje. Stejně jako to udělala v případě společnosti Harmonix Music System Inc., na jejímž kontě se blýskají neobvyklá dílka jako Frequency, Amplitude nebo Karaoke Revolution. Přestože se jednalo o hry, kde muzika hraje první housle, jejich základní plus bylo v originálním nápadu. Nedávno si Harmonix připsali na konto další neobvyklou záležitost, kde sice zní pěkná muzika také, nicméně dojde i k výše zmíněnému huntování těla. EyeToy: Antigrav je totiž právě jeden z případů, kdy se autoři rozhodli rozšlapat nám ovladače a místo nich nám dát kameru.

Nedokážeme si představit situaci, kdyby se měli dva hráči vtěsnat před obrazovkou a ještě přitom mávat rukama.

EyeToy: Antigrav EyeToy: Antigrav je veskrze klasickou závodní hrou pro jednoho nebo více hráčů, která vzhledem připomíná WipeOut. Vlastním tělem ovládáme postavičku na jakémsi hoverboardu, cestou sbíráme různé bonusy, najíždíme na rampy (odtud podobnost s SSX) a zběsilým máváním rukou se ve vzduchu snažíme vykouzlit nějaké ty triky. Aspoň tak vypadaly naše první pokusy. Pak jsme to vzdali a seznámili se s tutorialem, kde jsme se sice také nenaučili všechno, co bychom potřebovali, nicméně na základní ovládání postavičky tak, aby to za něco stálo, to stačilo.

Zajímavostí ovšem je, že se na rozdíl od předchozích her pro EyeToy na obrazovce nevidíte. Jediná spojitost vás s obrazovkou je znázorněna formou ukazatele v pravém dolním rohu, kde vidíte polohu hlavy a rukou, což jsou základní (a vlastně i jediné) části těla, které budete používat. Na obrazovce pak ovládáte závodníka na prkně, které natáčíte úklonem hlavy, ale časem zjistíte, že když přitom kýváte celým tělem do stran tak, jak to my sportovci děláme na snowboardu, funguje to také. V úvodním menu si lze nastavit styl jízdy. Nehledejte žádný story mód, Antigrav je jen nadprůměrnou společenskou zábavou, takže tu máme jízdu rychlostní, kdy jde o to být první ze čtyř závodníků v cíli, nebo jízdu stylovou, kde jde naopak o to co nejvíc zamachrovat EyeToy: Antigrav různými otočkami a piruetkami ve vzduchu, za které dostáváte body. Pokud budete dostatečně úspěšní, odemknou se vám klasicky další prostředí, lepší hoverboardy atd.

Rozhodně se jedná o nejlepší vizuální zpracování ze všech her pro EyeToy.

Samotné závodění nám připadalo napoprvé trochu těžkopádné vzhledem k tomu, že ovládání přes EyeToy je přece jen v plenkách, i když se celkem úspěšně rozvíjí. Při správné kalibraci polohy hlavy, dobrém osvětlení a správném umístění kamery se vám ale za chvíli dostane ovládání do krve a budete jezdit jako profík.

Jak to všechno vlastně vypadá? Můžeme říci, že grafika je velmi podobná již zmíněnému WipeOutu, což v žádném případě není myšleno jako nedostatek. Je plně dostačující a rozhodně se jedná o nejlepší vizuální zpracování ze všech her pro EyeToy. Na trati můžete narazit na plno bonusů, které sbíráte natahováním rukou na všechny strany, lze grindovat po trubkách, na kterých postavička drží balanc automaticky, takže si můžete vychutnávat sbírání bonusů nebo podjíždění a přeskakování překážek. Místy narazíte na levitátory, které vás vymrští do vzduchu a nějakou dobu drží, což lze využít k prolétávání skrz obruče (podobné těm EyeToy: AntigravJaka) a lze se tak dostat i na místa normálně nepřístupná. Cestou lze nalézt spoustu tajných odboček a tunelů, které lze odemknout sesbíráním určité série přepínačů.

Důležitým faktorem stylové jízdy je i vytváření triků máváním ruky nebo rukou dle určitých pravidel. Poprvé bude vaše snažení připomínat amatérské pokusy slepice vzlétnout, ale až strávíte pár dní v posilovně a nacvičíte si správné pohyby, budete schopni vytvářet i tzv. supercomba, čehož lze docílit postupným sestavením triků v určité posloupnosti, která se vám při výskoku zobrazí na spodní straně obrazovky. Sbíráním bonusů při grindování si lze také naplnit turbo, které aktivujete přidřepnutím před kamerou a po následném nájezdu na rampu můžete vytvořit i zajímavé veletoče, které samozřejmě budou i adekvátně bodově ohodnoceny.

Jak by vypadaly hry bez ovladačů?

Pokud by byly stavěny na bázi EyeToy, rozhodně by už hraní her nebylo relaxační záležitostí. Pokud by se autorům podařilo vybrousit snímaní kamery tak, aby reagovala jak by měla, pořád by tu byl blok pro méně fyzicky nadané hráče. Důsledkem toho by obézní hráči hráli buď méně často (což by ocenili zvláště jejich rodiče) nebo vůbec (což by jistě neocenili výrobci her). Dokud někdo nepřijde s něčím, co nepotřebuje tolik přesné ovládání, zůstaneme nejspíš u klasických rozvrzaných DualShocků. Tak mě napadá, co takhle snímání polohy hlavy nasazením sluchátek s přesýpacím se pískem na každém uchu? Ok, necháme to povolanějším.

EyeToy: Antigrav Přestože se nejedná o nějak časově náročnou hru a v důsledku jde jen o jízdu na prkně, systém ovládání, pěkná grafika a různé tajné tunely a bonusy dělají z Antigravu velmi zajímavou a nestandardní závodní hru. Bohužel se nám nepovedlo objevit hru dvou hráčů jinak, než na střídačku. Na druhou stranu si nedokážeme představit to rodeo, kdyby se měli dva hráči vtěsnat před obrazovkou a ještě přitom mávat rukama. Aspoň možnost propojení dvou konzolí datovým kabelem by tu mohla být. I přes občasné nepřesné ovládání, které je však způsobeno nedokonalým snímáním hráče, se jedná o zábavnou závodní hru, jejíž ovládání přes EyeToy z ní dělá dělá originální přírůstek do rodiny EyeToy her.

EyeToy: Antigrav
Výrobce/Vydavatel Harmonix/Sony
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ne
Paměťová karta: 85 kB
Verdikt: Originální závodní hra, která se trochu vymyká dnes již klasickým minihrám pro EyeToy.
Hodnocení: 70% (info)

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....