V poslední době si až nepříjemně často klademe jednu otázku: co je na remakování starých pecek tak skvělého, že se do něj vývojáři tak často pouštějí? Jistě, nejedna z nich si jistě najde své místo na slunci, ovšem většina z nich se jakž takž nějaké pozornosti dočká víceméně jen proto, že se vždy najde řádka nostalgiků, kteří si chtějí oživit své vzpomínky na videoherní mládí. Případ Outrun je však někde uprostřed. Na jednu stranu již nemá šanci téměř v žádném směru soupeřit s předními arkádovými tituly současnosti, ovšem na stranu druhou představuje stále i dnes velmi slušnou akční zábavu. A to rozhodně není ani dnes zas až tak málo.
Zatímco Outrun 2 na Xboxu je krásně nablýskaný a barevný, na PS2 nám již přijde poněkud fádní.
Případ Coast 2 Coast má ovšem jednu nevýhodu. Jedné reinkarnace legendárního Outrunu jsme se na konzolích současné generace již dočkali. Outrun 2 sice vyšel pouze pro Xbox, a tak se nyní majitelé ostatních platforem zcela jistě radují, ovšem pro ty, kteří již onu xboxovou hru měli možnost vyzkoušet, nepřináší Coast 2 Coast po hratelnostní stránce zhola nic nového. Nabídka režimů, vozů i tratí je zde sice sice samozřejmě podstatně rozšířena, ale hraní této hry vaše obzory nerozšíří vůbec nijak. Pokud v to tedy nepočítáme skutečnost, že na rozdíl od od xboxového Outrunu 2, jenž byl konverzí stejnojmenné hry z automatů, zde na nás čeká i konverze novější automatové verze Outrun 2 SP.Pokud jste o Outrunu z jakéhokoliv důvodu neslyšeli pak v kostce vězte toto: jedná se o velmi akční závody, kdy ovšem nezávodíte ani tak s nějakými soupeři jako zejména s časem. Na začátku si vyberete nějaké nabouchané Ferrari, na místo spolujezdce nabalíte fešnou roštěnku a pak již jen plnou silou dupnete na plyn a ženete to na plný kotel mezi dalšími auty a náklaďáky vstříc nejbližšímu checkpointu, kde se vám navýší časový limit pro další úsek a tak to jde několikrát po sobě, dokud nedojedete do některé z cílových lokací nebo dokud vám samozřejmě nevyprší časový limit. Před každým checkpointem se cesta dělí na dva směry, přičemž platí že směr vlevo je varianta méně náročná, zatímco směrem vpravo obtížnost stoupá.
Původní automatový Outrun vyšel již před dávnými lety, přičemž do dnešních dní se toho mnoho nezměnilo.
A to je v podstatě všechno. Naštěstí je zde ale i řádka dalších modifikovaných režimů, v nichž jde sice opět víceméně o to samé, ale i tak představují poměrně vítané zpestření. Nejvíce asi zaujmou módy, v nichž vedle co nejrychlejší jízdy musíte i plnit úkoly, které vám průběžně zadává roštěnka na vedlejším sedadle. Aby vám ovšem po dojetí do cíle neutekla, ale naopak k vám zahořela nehynoucí láskou, je samozřejmě potřeba zadané úkoly plnit co nejlépe. Paleta různých zadání je poměrně pestrá, a tak vás tento režim jen tak neomrzí. Začíná to poměrně klasicky a jednoduše, zpočátku je potřeba třeba jen plynule předjíždět zdejší civilní vozy, předvést nějaký tem pořádně machrovský smyk nebo zkrátka jen do ničeho nenabourat nebo naopak bourat co nejvíce. Postupně jsou ale úkoly samozřejmě čím dál složitější, takže budete muset jet vyznačenými zónami, projíždět záludně rozestavenými brankami, sbírat kvanta mincí nebo třeba před sebou driblovat s obřím míčem. Otázkou ovšem zůstává, jak dlouho vás toto všechno bude bavit. Faktem zůstává, že abyste splnili vše na sto procent, bude to chtít vcelku slušnou dávku tréninku a závodů, ale na druhou stranu se nedokážeme zbavit pocitu, že poté, co již máme za sebou Outrun 2 na Xboxu, nás již Coast 2 Coast již nedokáže udržet tak, jak jsme na to u arkád od Segy zvyklí.
|
Původní automatový Outrun vyšel již před dávnými lety, přičemž do dnešních dní se toho kromě grafického zpracování mnoho nezměnilo. Hra rozhodně nechce zapírat svůj arkádový původ, a tak rozhodně není na místě očekávat jakýkoliv náznak
|
Outrun 2006: Coast 2 Coast | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|