Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Půlmiliardový Gameekonom

  12:00aktualizováno  1:10
Český trh plný pirátů přináší prodejcům půl miliardy korun *** Sony ztrácí důvěru bank *** Infogrames/Atari se zbavilo Civilizace ve snaze vyrovnat ztrátu *** Eidos stále hledá nevěstu či ženicha *** Nintendo DS je na trhu, chystá se online budoucnost

Český trh plný pirátů přináší prodejcům půl miliardy korun
Poměrně překvapivá čísla o objemu trhu s počítačovými hrami v České republice zveřejnila Cenega Czech. Podle Jaroslava Zapletala z někdejšího "dominátora" českého herního trhu čeští hráči a hlavně jejich rodiče utratí za hry přibližně 500 až 600 milionů korun. K této částce je potřeba přičíst ještě stovky tisíc, které utrácejí hráči online her, kteří platí měsíční poplatky a navíc si často i singleplayer hry nechávají posílat z obchodů jako je cdromshop.com. Čísla jsou pouze orientační, český herní trh nemá žádný centrální orgán, který by zastřešoval všechny distributory i vývojáře her, sami distributoři spolu ani nemají nejlepší vztahy.

Stejně jako všude na světě se nejvíce her prodá kolem vánoc, nákupní horečka začíná stále dříve tak, jak distributoři uvolňují nejočekávanější tituly na předvánoční trh. Ve srovnání se zbytkem roku jsou dva měsíce před vánoci ve znamení mnohanásobného zvýšení prodejů. Pro rodiče je hra jednoduše dostupný dárek, u kterého je téměř jisté, že potomkovi udělá radost. Obvyklá je i společná návštěva herního obchodu, stačí se podívat třeba do prodejen JRC, ale i do softwarových koutků super a hypermarketů, které se na celkových prodejích her podílejí stále větší měrou. Podle Cenegy se cestou obchodních řetězců prodá až 40 % her, podíl prodejů přes internet je stále nízký, přestože internetové obchody nabízejí nižší ceny a často také zákazníkům nabízejí nejrůznější dárky.

Netřeba dodávat, že uváděné číslo by mohlo být několikanásobně vyšší. Mohlo by, kdyby všichni hráči za hry platili a nekradli je. Podíl pirátství v oblasti počítačových her je odhadován na 70 %, což rozhodně není málo. Kvůli obtížnějšímu kopírování se u nás ani tolik neprosazují konzoly (jistě, modčipy existují, ale zkuste upravenou PS přinést do servisu), které jinak vládnou hernímu světu a odsouvají PC zpět do role kancelářských strojů a internetových terminálů.
Zdroj: ČTK

Sony ztrácí důvěru bank
Zábavní gigant Sony se dočkal smutného, ba trapného okamžiku, když mu agentura Standard & Poor snížila hodnocení důvěry ve finanční sílu firmy z výborného A+ na o něco horší A. Proč je vůbec změna finančního hodnocení Sony o jeden stupínek hodna dvou odstavců v GameEkonomu? Jde o první snížení tohoto ukazatele Sony za posledních deset let!
Důvodem je zhoršení finančních výsledků firmy, restrukturalizace, kterou prochází a horšící se pozicí Sony na trhu se spotřební elektronickou. Sony se negativně dotklo kromě jiného podcenění formátu MP3. Analytici přikládají značný podíl na novém ratingu Sony také kapesnímu přístroji Playstation Portable, který byl na trh uveden za neočekávaně nízkou cenu odpovídající 4,5 tisíci korun. To znamená, že Sony prodává nový přístroj s obrovskou ztrátou a bude potřebovat velký počet prodaných her a služeb na jedno PSP, aby se vrátily náklady na výrobu a hlavně vývoj celé herní platformy. "Optimistické" odhady hovoří o ztrátě několika desítek milionů dolarů jen na výrobních nákladech na PSP.
Sony nepomáhá ani aktuální nedostatek konzol Playstation 2 v Británii, který dostoupil vrcholu o tomto víkendu, kdy se skladové zásoby dostaly na nulu, což negativně ovlivní tržby společnosti v klíčovém předvánočním období. Podle nejnovějších informací se proto Sony rozhodla převést část kapacit původně vyčleněných na výrobu PSP na rentabilní a v tuto chvíli nedostatkové Playstation 2.
Zdroj: Gamasutra

Infogrames/Atari se zbavilo Civilizace ve snaze vyrovnat ztrátu
Společnost Infogrames, které patří značka Atari, zveřejnila finanční výsledky za první pololetí svého účetního roku. Ani tentokrát se kdysi slavné společnosti nepodařilo vymanit z červených čísel, ztráta firmy dosáhla smutných 42,2 milionu Euro při obratu 285,5 milionu, což je o necelých třicet "mega" méně než ve stejném období loňského roku. Infogrames zároveň oznámil prodej práv k sérii Civilization Sida Meiera, která Infogrames získala při převzetí společnosti Microprose. Nový majitel těchto práv není znám, oznámena byla pouze cena – 15,5 milionu Euro.
Společnost ale stále ještě neskládá zbraně, hra RollerCoaster Tycoon 3 dosáhla ve Spojených státech na první příčku prodejnosti her pro PC, zisk si Infogrames slibuje od vydání herní retrokonzoly Atari Flashback, do obchodů dodala půl milionu těchto zařízení, o které je podle všeho velký zájem. Za celý účetní rok 2005 počítá francouzský herní distributor se ziskem ve výši 20 až 30 milionů dolarů.
Zdroj: Games Industry

Eidos stále hledá nevěstu či ženicha
Představitelé britského vydavatele Eidos vydali prohlášení, podle kterého dále jednají s potenciálními kupci. Součástí prohlášení je také informace o odložení vydání hry Championship Manager 5 na začátek příštího roku. Důvodem k tomuto rozhodnutí je podle všeho konkurence ze strany Football Manageru od Segy, který hrozí, že Championship Managera sesadí z trůnu nejoblíbenější a nejprodávanější hry na britských ostrovech. Zároveň ale Eidos nemá žádný silný titul, který by vrhnul na vánoční trh. Jediným slušným úspěchem tak je Nam 67 Shellshock, který se prodal v přibližně osmi stech tisících kopiích.
Zdroj: EuroGamer

Nintendo DS je na trhu, chystá se online budoucnost
Minulý týden Nintendo uvedlo na trh kapesní zařízení Nintendo DS, které je vybaveno dvěma displeji, jedním s dotykovou obrazovkou, a řadou pokročilých funkcí včetně kvalitní 3D grafiky a podpory bezdrátových sítí. Přístroje určené pro úvodní dny prodeje byly většinou rozebrány už v předprodejích. Nintendo díky úspěšnému vstupu na trh zvýšilo odhady zisku pro aktuální účetní rok.
Podle rozhovoru, který pro japonský tisk poskytl Shigeru Miyamoto z Nintenda, lze během tří až čtyř let očekávat průnik Nintenda do oblasti online her a služeb, který by měl jako první podporovat právě kapesní přístroj Nintendo DS. Na vývoji online herního systému pro Nintendo DS pracuje podle stejného zdroje společnost Square Enix, která se podílela i na vývoji online herního systémů PlayOnline pro Sony Playstation 2.
Zdroj: IGN

Autor:


Témata: Sony, Zisk


Nejčtenější

Dark Souls 3
Klávesnice a myš jsou pro děcka. Bloodborne jedině na taneční podložce

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Další z rubriky

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.