Puzzle Quest (PC)

Puzzle Quest (PC)

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords - zavaří se vám mozek

• 26
Jedna z nejlepších logických her posledních let zamířila i na PC a neztratila nic ze své návykovosti!

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

Puzzle Quest (PC)V herními trháky nabité zimě, kdy jsme stěží stíhali otestovat všechny ty netrpělivě očekávané pecky se objevila nenápadná a na první pohled nezajímavá hra. Bližší pohled navíc prozradil, že jde jen o primitivní logickou hříčku se spojováním barevných kuliček do trojic a navíc konverzi z handheldů PSP a NDS, takže CDčko putovalo bez zájmu do šuplíku, kde se na něj až doteď prášilo. Jenže herní sucho je pomalu tady, a tak Puzzle Quest dostal ještě jednu šanci. A já si teď sypu popel na hlavu, protože takovouhle bombu jsme tu již dlouho neměli! Omluvte tedy, že recenzi přinášíme až nyní, ale lepší pozdě než nikdy a nepředstavit tuto hru by byl smrtelný hřích. Jestli jste poněkud zmateni z extatického úvodu a při pohledu na okolní obrázky si ťukáte na čelo a přemýšlíte, jak se v době Crysis a Call of Duty 4 může někdo bavit u hry, která si z HDD ukousne pouhopouhých 80 MB, čtěte pořádně dál...

"Puzzle Quest kombinuje dva zdánlivě nespojitelné žánry: RPG a logický rychlík."

Puzzle Quest (PC)

Puzzle Quest kombinuje dva zdánlivě nespojitelné žánry: RPG a logický rychlík. Něco tak šíleného mohli samozřejmě vymyslet jenom Japonci. Jenže mezi šílenstvím a genialitou je jen úzká hranice a tento nápad bez debat geniální je! Hra se z počátku tváří jako klasické RPG – začínáte tvorbou postavy, vybírat můžete z několika klasických povolání, obličejů a pohlaví, a poté se již můžete ponořit do příběhové kampaně. Nějakou propracovanou zápletku nečekejte, jedná se o tuctové fantasy, ale pro potřeby hry plní svůj účel na jedničku. Své putování začínáte v městě Bartonia, hlavním městě Selentinského císařství, které v poslední době trpí pod nájezdy orků a povstáním nemrtvých.

Po světě se pohybujete na velikánské mapě, kde se postupně otevírají nové lokace,Puzzle Quest (PC) a jinak děláte stejné věci jako v klasických RPG: Sbíráte zkušenosti, nacházíte lepší vybavení i nové parťáky, učíte se kouzla, navíc je zde možnost zvelebování vlastního hradu, dobývání cizích měst, péče o zvířátko... a samozřejmě boj, který je základním kamenem hry. A právě zde ke slovu přichází ona logická hra. Na ploše 8x8 je náhodně rozestaveno 7 druhů kamenů, se soupeřem se střídáte po kolech a výměnou dvou sousedních kamenů se snažíte tvořit trojice (případně čtveřice či pětice) stejného druhu. Vtip je v tom, že každý druh hracích kamenů má nějakou funkci – žluté, modré, zelené a červené představují manu, za kterou můžete následně sesílat kouzla, peníze a zkušenosti, asi vysvětlení nepotřebují a lebky zraňují soupeře. Cílem je samozřejmě srazit protivníkovy životy na nulu a ještě si přitom nahrabat co nejvíce zkušeností a peněz.

"Jednoduchá pravidla, která pochopíte během minuty, ale která neomrzí ani po desítkách hodin."

Jednoduchá pravidla, která pochopíte během minuty, ale která neomrzí ani po desítkách (!!!) hodin, které jsem u hry již strávil a rozhodně ještě strávit plánuji. Puzzle Quest (PC)Na výběr jsou desítky kouzel, podle kterých je totiž potřeba měnit taktiku a na různé druhy nepřátel je potřeba si připravit odlišné sady kouzel a případně i vybavení. Základem je bránit soupeři, aby si nasbíral hodně many, a naopak nashromáždit co nejvíce těch „svých“ barev. A pokud Vás boj přece jen na chvíli omrzí, není problém se na chvíli věnovat něčemu jinému – hra obsahuje i zábavné mezihry, jako je trénink zvířat nebo tvorba nového vybavení, kde si teprve procvičíte mozkové závity.

Přestože se jedná spíše o nenáročnou zábavu sloužící k odreagování, několikrát jsem u ní vytuhnul až do pozdních nočních hodin. Tempo hry je pohodové, až na několik soubojů, kde máte na jedno kolo časový limit, Vás nic nikam netlačí. Pokud prohrajete, nic se neděje, nečeká vás žádný postih, prostě to zkusíte znovu. Puzzle Quest (PC)A pokud je souboj momentálně nad vaše síly, vždy se na mapě nachází dostatek nepovinných úkolů a lokací, kde můžete nabrat nové zkušenosti. A věřte mi, že rozdíl dvou tří úrovní navíc, je poté opravdu vidět, a každé procento k rezistencím nebo bonus k životům oceníte. Třešničkou na dortu je potom multiplayer, který sice bohužel nejde hrát na jednom počítači, i tak je to ale královská zábava. Skvělé je, že vaše postava nabírá zkušenosti i během síťového klání.

"Zpracování rozhodně nikoho neoslní, ale nějaké pokročilé efekty by hru stejně jedině zdržovaly a aspoň ji rozběháte i na deset let starém počítači."

Není toho moc, co bych mohl hře tohoto zaměření vytknout. Ano, zpracování rozhodně nikoho neoslní, ale nějaké pokročilé efekty by hru stejně jedině zdržovaly a aspoň ji rozběháte i na deset let starém počítači. Puzzle Quest (PC)Zato zvukový doprovod je vyloženě příšerný a hudba připomíná ta nejhorší díla z éry osmibitů, takže jsem obé po několika málo minutách vypnul a poslouchal raději vlastní mp3. Občas se mi zdálo, že počítač trochu podvádí, protože mu chodí přesně ty barvy, které momentálně potřebuje, ale důkaz na to nemám.

Puzzle Quest na PC v podstatě nemá žádnou konkurenci. Narozdíl od podobně zaměřených casual hříček neomrzí po několika málo hodinách. Spíše naopak – čím jste dále a čím více máte různých kouzel, tím zábavnější se souboje stávají. Pokud tedy hledáte nějakou odpočinkovou hru na odreagování, která vám vydrží opravdu dlouho, není proč váhat. Jen se poté nedivte, že se budete odreagovávat několik hodin v kuse.

Témata: Call of Duty, Vtip