Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

id Software ujišťuje: Víme, co s Quake Champions děláme

  17:48aktualizováno  17:48
Nový díl střílečky Quake vyvolal rozporuplnější reakce, než by si vývojáři pravděpodobně přáli. Základním stavebním kamenem značky totiž vždy byla vyvážená síťová hra. A právě to může narušit koncept hrdinů se speciálními dovednostmi, který díl Quake Champions zavádí.

Quake Champions | foto: id Software

Tvůrci však během letošní akce Quakecon systém přiblížili a vyvrátili veškeré spekulace o podobnosti s týmovou akcí Overwatch. Všichni hrdinové totiž budou mít možnost sbírat všechny zbraně a nosit u sebe kompletně celý arzenál.

Koncept hrdinů ostatně pro server Polygon objasnil šéf id Software, kterým je Tim Willits. „Když jsme se o Champions ve firmě začali bavit a snažili se všechny naladit na stejnou vlnu, popisovali jsme hru jako křížení Street Fighteru s Quakem,“ vysvětluje Willits.

„Ve Street Fighteru všichni mohou kopat vysoko i nízko a mlátit pěstí. Ale každý má unikátní prvky, kterými se liší a ve finále pořád hrajete Street Fighter.“

Není se proto třeba obávat předem dané výbavy, kterou by hrdina měl fixně přidělenou. Postavy se však liší ve speciálních dovednostech i obratnosti. Willits navíc tvrdí, že hrdinové zásadním způsobem neproměňují způsob, jakým titul hrajete.

„V herním průmyslu existuje prostor pro frenetickou akci v klasickém arénovém stylu. Víme ale, že nemůžeme vydat další Quake 3 s lepší grafikou. A jak jsem řekl, věřím, že hrdinové hru modernizují a přidávají jí hloubku. Když v kanceláři hrajeme týmové režimy, zahrnuje to více strategie.“

Mezi jednotlivými postavami má existovat dynamika ve stylu kámen-nůžky-papír. Někteří hrdinové jsou proto ideální na likvidaci specifických nepřátel. Mezi schopnosti pak patří například možnost teleportovat se na krátkou vzdálenost či útočit na nepřítele s rozběhem.

Quake Champions

KOMENTÁŘ BONUSWEBU: Koncept se značně odchyluje od klasického pojetí série. Je však třeba mít na paměti, že studio id Software proslulo hrami, které se v rámci série zásadním způsobem odlišují. A právě to je často součástí jejich atraktivity.

Nezbývá proto než doufat, že využití hrdinů pro sérii nebude představovat zásadní přešlap. Například „příběhová“ kampaň v letošním DOOMu je naprosto excelentní (recenze titulu). Síťovou hru ale považujeme za bídnou.

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.