Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Quake mohl být v roce 1996 průkopníkem modelu ke hraní zdarma

  13:31aktualizováno  13:31
Upravená verze síťové hry pro Quake měla být v základu bezplatná. Původní plány programátora Johna Carmacka totiž mohly být prvními krůčky směrem k modelu free2play, neboli ke hraní zdarma.

Claustrophobopolis pro Quake 1

Carmack například v původních plánech sliboval: „Všechna zabití (nepřítele) na internetu budeme evidovat.“ Hra měla obsahovat detailní statistiky a žebříčky nejlepších hráčů. Ty měly obsahovat například informace o hráčích s nevyšším počtem zabití za vteřinu, či nejdelším hraní bez přestání.

Carmack v souvislosti s tím navrhoval: „Můj nedokončený koncept obchodního modelu je o tom, že necháme kohokoliv hrát jako anonymního nováčka. Uvidí tak, jestli se mu to líbí. Ale aby si své jméno zaregistroval a dostal se do žebříčků, zaplatil by zhruba deset dolarů. Systém by nováčky vyhazoval ze serverů v případě, že by se chtěl připojit platící hráč. Zní to přijatelně?“

Retro recenze Quake 1

V roce 2012 jsme recenzovali první díl střílečky Quake z dnešního pohledu. Jak hra uspěla, se dozvíte ve výsledném textu (číst recenzi).

Programátorovo pojetí by nevylepšovalo hráčské statistiky, ani neurychlovalo postup hrou. Jednoduše by lidi zbavilo identity.

Carmack tehdy napsal: „Pokud to bude rozumné, rád bych pro nás internetové hraní viděl jako ospravedlnitelné směřování. Je to rozhodně skvělé, ale není jasné, jestli na tom lidé mohou vydělávat.“ Jeho společnost id Software pak o tři roky později vydala čistě síťovou akci Quake 3: Arena.

V době konceptů pro klient Quake World však Carmack ještě v internetové hraní nevěřil. Quake World tak navrhovaný systém nevyužil a stal se z něj bezplatný klient, dostupný všem majitelům původní hry. Titul v úvodu zahrnoval základní statistiky, ty však zůstaly v provozu pouze několik měsíců.

Autor:


Témata: Retro


Nejčtenější

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.