Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Quantum of Solace jako hra - až příliš akční bondovka

  0:03aktualizováno  0:03
Nová herní bondovka slibovala hodně, bohužel se však nedokázala vymanit ze sevření arkádové akce a není tak cool jako James Bond.
68

Quantum of Solace

Platforma: PC
Výrobce: Treyarch

  • svižná akce pobaví
  • mise se odehrávají na pěkných místech
  • chybí bondovský duch
  • příliš podobné Call of Duty

Tahle herní bondovka vypadala moc slibně, nakonec se z ní ale nestalo více než jen bondovské Call of Duty. Jde o přímočarou arkádovou akci, která pobaví, ale ducha Jamese Bonda rozhodně nenavodí.

Herní karta

James Bond PC

Quantum of Solace (PC)Příchod nové bondovky do kin zaregistroval snad každý. Od Quantum of Solace diváci i kritici čekají potvrzení pozitivního trendu stanoveného Casinem Royale a novým Jamesem Bondem představovaném Danielem Craigem. Podle všeho se ho nedočkají. Quantum of Solace je přinejlepším průměrnou bondovkou.

To nás ale v tuto chvíli zajímá o poznání méně, než to, jak dopadla jeho herní adaptace. Po delší době jde o platný pokus o plnohodnotnou herní bondovku. V podstatě od GoldenEye na Nintendo 64 se žádná pořádná, na kterou bychom rádi vzpomínali, neurodila. Studio Treyarch (dělá mimo jiné Call of Duty: World at War) slibovalo divy a my se těšili.

Ovšem už první mise napoví, o co tady jde. Autoři si vzali engine z Call of Duty 4, a tak nějak se nechali strhnout i duchem této válečné Quantum of Solace (PC)arkády. V Quantum of Solace tak zapomeňte na technologické vychytávky Bonda (hrají přinejlepším podružnou roli), nějaké cool kreace a naopak se připravte na solidní dávku střílení.

Kdyby se hra neskrývala za bondovskou licenci, byli bychom asi víceméně spokojeni, jenže když si člověk kupuje takto katalogizovanou hru, čeká, že od ní dostane více než jen přetexturované Call of Duty.

Příběh sleduje filmovou dějovou linku, avšak nikterak akurátně, takže ji brzy přestanete sledovat. Hra tak překvapivě nepůsobí soudržným dojmem, ale spíše jako poslepované mise, přičemž v každé je třeba zlikvidovat nějakého toho padoucha. Nic na tom nezmění ani flashbacky do děje Casina Royale, naopak – příběh ještě více rozkouskují, a přes jeho jednoduchost znepřehlední.

 PŘÍLOHA: Od Conneryho po Craiga aneb Bond. James Bond
James Bond příloha 
-> spustit přílohu <-


To by se však dalo odpustit –Quantum of Solace (PC) autoři se nezabývají příliš onou omáčkou kolem, protože nechtějí, aby ti co zahráli hru již neměli motivaci přijít do kina. Pokud tak chcete tušit o něco více, zaskočte si nejdříve na film a teprve poté odehrajte hru. Na druhou stranu – z toho kontrastu v podobě řešení jednotlivých akcí budete přinejmenším zaskočeni.

Úrovně se sice odehrávají v lokacích, které z filmu znáte, takže se podíváte třeba do Itálie, Rakouska a dále do světa, ovšem jejich průběh je omezen na přímočarou akci. Skutečně, pocitu, že hrajete převlečené Call of Duty, které je navíc upraveno pro ještě masovější trh (rychlejší pohyb, absence nutnosti kdovíjak přesně mířit).

Ač mohou na pohled mise vypadat jakkoliv atraktivně, ve výsledku nejde o nic jiného než běh jedním vyhrazeným koridorem, a je celkem jedno, zda ho zrovna provádíte na střechách domů či v kanále. OdbočeníQuantum of Solace (PC) z vymezené cesty je naprosto nemožné. Opravdu hodně to pocítíte tehdy, kdy můžete střechy přeskočit jen na vymezeném místě, a kdy nelze ani seskočit na zem.

Z toho vyplývá, že akce to není špatná, protože Call of Duty nabízelo slušnou porci střílení. Přesně tak to je, na druhou stranu však výpravu a velkolepou inscenaci takového Modern Warfare nečekejte.

Nepřátel je sice spousta, ale ne tolik jako ve válečném bratříčkovi a navíc je to celé tak nějak rychlejší a ještě arkádovitější. Zkrátka snaha zalíbit se každému, kdo si po zhlédnutí rozhodne koupit hru – a může to být klidně člověk, který v životě žádnou nehrál. Obtížnost je ostatně velmi škálovatelná, ovšem zjednodušený herní styl zůstává platný pro všechny.

Quantum of Solace (PC)Ale to nic nemění na tom, že si užijete pořádně svižnou akční jízdu, kterou by neměl pohrdnout žádný opravdový fanda drsného a arkádového střílení. Pravda, nebude možná odvázaný, ale neměl by být ani zklamaný. Kromě rychlého střílení si užijete také pronásledovacích pasáží, kdy se za neblahých okolností snažíte někoho dohonit.

Určitou variabilitu se autoři do hry snažili vměsnat také bitkami na blízko. Ovšem navzdory předpokladům je inscenovali jen v podobě interaktivních scén, odvíjejících se od vašeho postřehu. Právě v těchto oblastech bychom si od herní bondovky představovali přece jen více.

Autoři odkoukali moderní trend v podobě nejrůznějších překážek a krytí se za nimi. Fungovalo to v Gears of War a Quantum of Solace (PC)obstojně to funguje také tady. Až na to, že nejrůznější barikády a zídky jsou rozmístěny všude a místy opravdu nelogicky. Nad tím se ale v té rychlosti ani nestačíte zamyslet a už sedíte v zákrytu, střílíte buď na slepo, nebo s aktivovaným zaměřovačem po podobně zabarikádovaných protivnících.

Ti zpočátku působí poměrně inteligentně, jelikož ze svých krytů vybíhají a snaží se k vám dostat ze strany. Brzy ale zjistíte, že to není dílem jejich umělé inteligence, jako spíše skriptu. Podobně totiž probíhá většina přestřelek v krycím módu a občas si tak člověk připadá jako na střelnici. U podobného typu hry to ale v podstatě vůbec nevadí a tak nějak se to očekává.

Graficky se Quantum of Solace rozhodně nemůže rovnat moderním šlágrům typu Crysis či Far Cry 2. Ostatně běží na enginu z Call of Duty, který už je pěkných pár let starý a neustále pouze vylepšovaný. Úrovně jsou tak spíše menší, a přestože nevypadají špatně, při bližším prozkoumání zjistíte hojný výskyt nepříliš detailních textur.

Quantum of Solace (PC)Ani pohyby postav nehrají už první ligu. To ale neznamená, že by hra nevypadal kompaktně. Ve výsledku jí to docela sluší, i když některé úrovně jsou zkrátka povedenější než jiné. Zato se ale nemusíte strachovat přehnaných hardwarových požadavků. Ty se drží spíše při zemi.

Možná to tak z recenze vyznělo, ale Quantum of Solace rozhodně není špatnou hrou. Jde o nadprůměrnou střílečku, která ale v žánru ničím nevyčnívá, a to by se od adaptace bondovky přece jen čekalo. Kde jsou všechny ty vychytávky, odvázané scény apod.? Tady najdete v podstatě jen šesti až sedmihodinovou dávku střílení, které paradoxně působí místy zastarale, nikoliv moderně jako James Bond.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

68 %

Čtenáři

72 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 450 čtenářů



Nejčtenější

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Další z rubriky

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.