Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Quest For Glory V - Dragon Fire

  12:34aktualizováno  10. července 2001 10:54
Quest For Glory V - Dragon Fire
BonusWeb doporučuje

"Dobrý den. Já jsem drak. Vlastně my se už známe, vaše příbuzné jsem usmažil před čtyřmi lety na Zeměploše! Ale teď jsem tady, v Silmárii, tak přijměte mé pozvání na večeři. Jen doufám, že mi budete chutnat..."

Záznam telefonního rozhovoru - Zlín, Česká Republika, 20. prosince 1998
Nazdar Peťane, hele vole nebudeš mi věřit co jsem sehnal. No to jsem zvědavej co to zas bude za blbost. Hlavně o tom nemluv moc dlouho, zrovna pařím Grim Fandango. Hele, zapomeň na Shit Fandango! Mám něco naprosto božského. Jak zapomeň? Musím naň napsat recenzi. Navíc nic nemůže být lepšího než Grim Fandango. Ale tohle je. Je to nářez od Sierry... Tak to si strč do ass. Víš, že Sierrovky přímo nesnáším. To je detail, že je nesnášíš, já ze svého vysokého postu ti to můžu i vnutit, víš? (Hahaha... i ty velikáne - by Vreco) Hohoho, dovol abych se zasmál. A co to je vůbec za hru? King Quest VIII? Takže ad1: Tebe ten smích brzo přejde. A ad2: Je to taky Quest, ale QUEST FOR GLORY V. To je fuck super, ne? Fuck to je, ale žádný super. Ti říkám, že tam je fuck dost adventurování (lžu). A navíc ty jsi tady odborník na adventury, taky ti nenutím takové shity jako Half Life a tak. Tak jo, když jsou ty vánoce. Mám dvě kopie, tak bysme to mohli pařit zároveň. To by bylo fuck cool. Co ty na to? Ookey-dookey. Ale každej za jinou postavu, ať to nemáme zase tak stejný. Já pojedu za Thiefa, tam si asi zaadventuřím nejvíc. Navíc budu hrát i tak trochu sám sebe, znáš přece moji povahu. Si říkám, že se mi nějak podezřele ztrácejí CD-čka. No a ta volba postav, to mi vyhovuje, já jsem stejně chtěl hrát za Wizarda. Tak jsme domluveni. Dohoď mi ty CéDa domů a já se do toho pustím. Mimochodem, doufám, že to nevyžaduje 3DFX? Hehehe...

Virtuální svět Quest For Glory V - Silmaria, Marret Island, o 1000 let dříve...
Quest For Glory V - Dragon Fire V poklidném městě Silmaria ležícím na břehu nám neznámého moře, se objevil strašlivý drak, který udělal ze Silmárie jeden obrovský důkladně propečený toast. Ničil vše co mu padlo do oka (škoda jen, že mu nepadl do oka Leech - BIH PETER) (ale ty brzo padneš! -Leech), pustošil celou zemi a vraždil. Jeho plenění nemělo dlouhého trvání, jelikož lidé postavili po celém ostrově několik zvláštních staveb, kterým začali říkat Dračí pilíře. Díky těmto pilířům byl drak uspán a schován v jeskyni na ostrově Marret (něco podobného bych potřeboval i já - taky se někdy potřebují rychle zbavit draka -Big Peter). Lidé neponechali nic na náhodě, a proto mu vybudovali jeho nové doupě v nitru velké sopky, kde spal jak Šípková Růženka (dokud nepřišel Princ of Shapeir a nepolíbil draka na čumák).

Virtuální svět Quest For Glory V - Silmaria, Marret Island, současnost...
Po dlouhých staletích klidu a míru (Silmarii vzal pod ochranná křídla Sovětský Svaz) se začalo dít něco zvláštního. Zničením jednoho z Dračích pilířů se otevřely brány zkázy. Zem zachvátily hordy nepřátelských vojáku a jiných démonických stvoření. Vše bylo zakončeno vraždou krále Silmarie, o kterou se postaral neznámý nájemný vrah. Jediná možnost, jak zemi zachránit, byla přivolat nejstatečnější hrdiny ze širokého okolí (a samotný Sáhib pomohl nalézti Leeche a Big Petera, kteří se měli stát oněmi zachránci - by Vreco).

Díky mocnému kouzelníkovi Erasmusovi byl na záchranu království přivolán i bájný hrdina Prince of Shapeir. Kouzelník mu nabídl čtyři možnosti identity: Paladin, Bojovník, Kouzelník a Zloděj. Princ si vybral postavu kouzelníka #%^%&*($@#$%)(#Q% [space error number 429!! PLEASE RESET THE UNIVERSE]

Díky mocnému kouzelníkovi Erasmusovi byl na záchranu království přivolán i bájný hrdina Prince of Shapeir. Kouzelník mu nabídl čtyři možnosti identity: Paladin, Bojovník, Kouzelník a Zloděj. Princ si vybral postavu zloděje.

Virtuální svět Quest For Glory V - Úryvky ze zápisků krále Silmárie Prince Shapeirského, o deset let později
...Erasmus mě teleportoval přímo do zuřící bitvy, ale to mě vůbec nevadilo. Stačilo mi zakouzlit několik málo blesků a posbírat výstroj mých obětí...

...ten kretén Eresmus mě, vybaveného pouze malým zlodějským nožíkem, poslal přímo do louna po zuby ozbrojených nepřátel. Po shlédnutí jejich nabroušených čepelí jsem radši vzal nohy na ramena...

...po krátké době jsem přišel do Silmarie, kde jsem potkal spoustu starých známých, ale i nových tvářích. Přátelsky jsem si povykládal se svými dávnými přáteli v lékárně, kteří mi taky poradili, abych navštívil magický obchod. Cestou jsem obdaroval němou hudebnici několika Drachnami...

...do Silmarie jsem dorazil až na večer, zašel jsem tedy na sklenku do noční putyky Dead Parot. Po pár sklenkách piv jsem šel navštívit zlodějský guild. Přes den jsem pak zašel pozdravit pár starých známých (především Rakeeshe), ale hlavně jsem pečlivě trénoval své umění (převážně na kasičce němé hudební umělkyně)...

Quest For Glory V - Dragon Fire

...ve městě jsem se rychle zorientoval a zjistil jsem, že za 1000 Drachem, které jsem neměl, se můžu přihlásit do série questů Right of Rulership (RoR), což byla soutěž o budoucího krále Silmarie. Hned jsem se chtěl přihlásit, ale co ty peníze? Řešení bylo hned za branami města. Stačilo zabít několik nepřátelských monster a jejich výzbroj výhodně prodat u místního kováře....

...mým prvořadým úkolem bylo získat peníze na vstup do Right of Rulership. Během noci jsem si vyhlídl jeden opuštěný dům blízko bojové arény, který jsem následující noci kompletně vyraboval. Vstupní poplatek do RoR jsem pak zaplatil v bance a ještě mi nějaká ta Drachma zbyla. Banka se mi vůbec zdála jako velmi zajímavé místo, a tak jsem ji po několika dnech pilného tréninku vykradl hned třikrát za sebou...

...neuvěřitelné, do banky jsem si uložil veškeré peníze co jsem měl, to víte na cestách si člověk nemůže být jistý. Představte si, že nějaký dacan banku vybral i s mými úsporami. To mě strašně dožralo, a tak jsem se vydal na hledání toho lumpa. Po několika dnech jsem ho dopadl, ovšem peníze už jsem zpět nedostal... (tak co bys čekal od Big Petera, he? - by Vreco)

Ta nejzatuchlejší hospoda v nejširším okolí - Zlín, Česká Republika, 2. ledna 1999
Kde sakra jsi, Leechi? Už ti dávno spadla pěna (on kecá, každý, kdo mě zná, ví, že pivo nesnáším). Já jsem si jen tak odskočil, potkal jsem bandu cikánů a hned vedle bandu skinů, takže jsem byl happy.... jinak jsem ale už dobrý. Proč se vlastně ptáš? Byli jsme přece domluveni na 9 hodin a už je půl dvanáctý. Moc času na pokec už nemáme. To jsme klidní, kecat nepotřebujeme a navíc stejně moc se mi mluvit nechce. Ale nechejme planých keců a věnujme se tomu co nás zajímá. Správně, QFG5! Jo, je to boží. Já jsem ti říkal, že to nebude žádná sračka. Jo, to je fakt, ale víš, měl jsem z toho trochu bobky, protože jsem žádný z předchozích dílů nehrál. Navíc jsem měl obavy z těch akčních vložek (Always - vložky pro každou akci -Leech) (doufám chlapci, že jste měli ty s křidélky - to abyste nám samým blahem neuletěli - by Vreco) . Nakonec to ale bylo dobrý. Vzhledově to byla klasická adventura s viditelnou postavou hlavního hrdiny, jenom ty souboje - to bylo celý Diablo. A Diablo nesnáším! Nech geniální Diablo na pokoji.... nebo na tebe pošlu nejvyššího. Souboje byly udělané skvěle, jen se blbě trefovalo kouzly do mrch, které létaly. Takoví běžní pěšáci byli v klidu, stačilo je pokropit firebolama a bylo po starostech. Ale jo, vždyť mě taky stačilo dvakrát seknout mečem a bylo po starostech. Jenom si ale myslím, že to kvantum soubojů ubralo hře hodně adventurní krásy. Dívej se, OFG nebylo nikdy čisté adventurování. Jak by k tomu přišly ty davy fanoušku, kteří si přímo vydupali tento díl. Sierra udělala velmi dobrý kompromis mezi adventure a RPG složkou. Máš pravdu, ale já se na to dívám přece jen očima čistého adventuristy. Fakt je v tom, že všechny QFG byly tak trochu i RPG. Od prvního dílu z roku 1989 včetně předposlední čtyřky, která vyšla před čtyřmi lety. Stejně patři Lori Cole a Jay Usherovi (hlavní tvůrci série QFG) obrovský dík za to, že se do tohoto pátého dílu pustili. Je to celkem důstojné zakončení této série. Já nechápu politiku Sierry, která se věčně pouští do nových her, které jsou stejně většinou shity a své staré dobré koně prodává řezníkům na jatka, viz. nedávno znovu získaný Return to Krondor. Manželé Coleovi chtěli začít pracovat na pokračování QFG hned po vyjíti čtvrtého dílu, ale Sierra se zachovala zcela nepochopitelně a plán zatrhla. Až pod tunami prosebných dopisů od věrných pařanů dala k dispozici pár zelených chechtáčků. A k tomu zakončení série, já vím, psali to, ale co říkal Al Lowe o sérii Larryho? Pokud nebude Sierra tak tupá jako doposud, tak se jistě tak za 2 - 3 roky dočkáme dalšího putování po Silmarii. To by byla paráda, ale moc tomu nevěřím. Mimochodem, že odbočuji od téma, mám tady HD s těmi tvýma zálohovanýma datama. Jo díky mockrát. Doufám, že víc her co budou mít 400 MB instalaci (to asi nevíte, že Big

Peter má jen 850 MB HD, hahahaha - Leech) (no, nebudu se radši vyjadřovat, na čem dělám já, že - by Vreco) už nepotkám. Vždyť vlastně celé první CD-čko se hodilo na disk a hra se tahala jen z druhého CD. Aspoň to nebyla taková diskotéka (diskotéka = časté měnění CD-ček. Leech totiž skutečný význam slova diskotéka nezná - Big Peter) (to jsou lži, u nás se konají diskotéky každý týden. Vždycky tam hrávají na cimbál -Leech). Jó, zlaté staré disketové časy. Hele Leechi, popojedeme, pěna se už úplně ztratila....

...Jednou z nejlepších novinek v QFG5 je podle mě střídání dne a noci v reálném čase. Jako samotný přechod dne a noci je dělán na několik fází. Vůbec všechno zde běží nezávisle na tvých akcích. Například místní rybář odplouvá na lov vždy před polednem nebo hospoda se otevírá vždy v 6 hodin večer. Máš pravdu, celá hra je docela nelineární. Spousta questů se dá řešit různě, třeba jak jsme potřebovali dostat jistý předmět z bedny, ve které byla past. Bojovník ji násilím otevře a při výbuchu se léčí, kouzelník začaruje kouzlo na zničení pasti a zloděj past deaktivuje. Dobré je taky, že je ve hře spousta nepovinych questů, které jsou většinou jen pro pobavení a zvýšeni tvého honoru. Víš, když se tak nad tím zamyslím, bez těch bočních questů by ta hra nebyla až zas tak rozsáhlá. Navíc obtížnost byla občas docela nevyrovnaná, vždyť v některých z hlavních questů stačilo vymlátit jednu lokaci a sebrat jeden předmět. To je pravda, nebo pamatuješ ten jeden, kde stačilo použít minci na fontánu a quest byl splňen? Pravda, nicméně naproti tomu, některé byly naprosté tuhárny - třeba nad sestavováním balónu jsem strávil celý den. Celkem vzato, těch šest dnů co jsem u toho strávil bylo docela adekvátních. Já jsem to pařil celkem pohodově přes celé svátky a dobře jsem se bavil. Jen mě vadilo, že hra skoro každou chvíli padá. Dokonce když jsem chtěl jít do jedné nepovinné lokace, tak mi hra pokaždé spadla, což byl opruz. Hmm, tak to mě štvalo taky, ale naštěstí jsem často sejvoval, takže to nebylo tak hrozný. Navíc Sierra vydala už příslušný patch, který... Počkej chvilku... pane vrchní, dejte nám sem ještě dvě další! (pro Leeche colu, ten pivo nepije... - by Vreco)

Mimochodem, jak ti sedělo ovládání. Docela jo. Jsem rád, že Sierra odstoupila od svých příkazových ikonek a celého Questa ovládáš pouze jedním kurzorem. Líbí se mi i možnost ovládání postavy na klávesnici, což pomohlo hlavně při pohybu po rozsáhlejších lokacích. Ovládání na klávesnici mi dost připomínalo Grim Fandango. Perfektní bylo, že jsi mohl při smlouvání snížit cenu kupovaného zboží přímo vepsáním konkrétní částky. Hej! Proč jsem jak ta pi.. klikal 200 krát na ikonu snižování ceny při každém nákupu? Ježiš, ty jsi ale (censored)! Vždyť to bylo napsáno i v manuálu! Manuály nečtu! (hele, tak na co vlastně dostáváš originálky? - by Vreco) Tvoje chyba. Víš co mě ale štvalo? Ano. Jó, a co mě tedy podle tebe štvalo? Že se předměty nehlásily pod kurzorem, heč! Jak to sakra víš? Protože mě to štvalo taky! Tento nešvar mě vadil u všech minulých dílů a bohužel se objevil i zde. Ale co už, na všechno se dá zvyknout... Hele Petře, dívej se co máš v pivu.... (odraz Leechova obličeje - by by Vreco)

Quest For Glory V - Dragon Fire

Zajímavě je řešený formát inventoráře, a to hned ve dvou věcech. Jó? Jo. Koukni, jednak jeho kapacita není omezena počtem předmětů, ale celkovou vahou, kterou může hlavní hrdina unést. Ano, ano, ano. Pokud se maximální váha předmětů překročí, začnou rychle ubývat stamina pointy a po chvilce chůze padneš k zemi. To je ta první věc. Ta druhá novinka je, že inventorář je rozdělen na dvě části - jedna slouží jako hlavní úschovna předmětů, druhá se potom nachází v opasku hrdiny. Přesně. Je to zajímavé řešení - velmi podobné Diablu. Předměty, které chceš nějakým způsobem použít, musíš mít vložené v opasku. Kapacita předmětů v opasku je 9 a používají se buď klasicky myší, nebo stisknutím příslušných číslic na klávesnici.

Velmi mě potěšila přítomnost klasické RPG složky, kterou tady zastávájí jednak časté souboje, ale hlavně tvoje vlastnosti a dovednosti. Ty se během hry dost mění. Vlastnosti jako síla, inteligence, honor, nebo dovednosti v obraně a útoku jsou pro každou postavu specifické. To je fakt, navíc každá ze čtyř možných postav má své specifické vlastnosti a dovednosti, jako je třeba magie, plavání, vrh, šplh nebo kradení. Veškeré tyto položky se dají zvyšovat buď tvrdým tréninkem, nebo pomocí příslušných amuletů.

TECHNIKA
Mám takový pocit, že bysme už měli přejít k technickému zpracování hry. Tak teda jo. Celý technický systém hry je vynikající. Grafika je jakési pseudo 3D, veškeré lokace jsou jedním velkým otočným modelem, který vzdáleně připomíná trochu Atlantis. Kamera se ze své polohy občas mírně vychyluje a to většinou dopředu nebo dozadu, což budí velmi dobrý efekt. Lokace jsou udělány přímo geniálně, za tento výtvor by se nemusel stydět žádný profesionální malíř. Animace jsou taky skvělé a naprosto plynulé. Rozanimováno je vše, od postaviček přes jejich různé aktivity s různými předměty až po předměty samotné, které jsou uloženy v inventoráři. Jen mě mrzelo, že během hry nebyly vidět žádné FMV animace, pouze vynikající intro a rozporuplné outro (opravdu hodně rozporuplné).

Hudba patří k tomu nejlepšímu co jsem kdy slyšel. Perfektně ladí ke všem lokacím a mění se v závislosti na vaší činnosti. Místy je mírná a romantická, jindy zase prudká a drsná. Je daleko lepší než spousta filmové muziky, není proto divu, že je už nyní v prodeji její kompletní soundtrack (chtěl bych si ho koupit, stoji asi 8$).

Zvukové efekty jsou na velmi dobré úrovni, naprosto kvalitně zde zvučí téměř vše, jen mi chyběly šlápoty hlavního hrdiny.

Dabing je taktéž na té nejvyšší úrovni. Postavy mluví různými nářečími, velmi procítěně a jde jim skvěle rozumět. Nejlepší je asi hlas Wolfieho, u kterého jsem se vždycky popadal smíchy za břicho. Zamrzí ovšem to, že naprosto chybí texty a dabing hlavního hrdiny, což sice hru zbytečně nezdržuje, ale trochu to ubírá na atmosféře. Ale uvaž, to by hra byla nejmíň na 3 CD a tomu se zřejmě chtěli autoři vyhnout. Jinak vše je otitulkované, takže by zde s angličtinou neměl mít nikdo problémy.

QFG 5 je obklopen ještě několika zajímavostmi. Teď nevím co přesně máš na mysli? Myslím tím hlavně on-line hint systém na internetu www.qq5.com, kde můžeš napsat konkrétní otázku a nejpozději do hodiny ti na ni některý z ostatních hráčů odpoví. Využils toho někdy? Jo, asi dvakrát a vždycky mi přišlo hned několik odpovědí a rad. To je cool. Mimochodem, zajímalo by mě, jestli vůbec někdy bude ten slibovaný multiplayer, o kterém se kdysi tolik mluvilo. Prý jo, měl by se objevit ve formě patche na internetu někdy v polovině února. Hej, to bude úplný nářez! To určitě zasíťujeme. Dovedeš si představit multiplayer v ADVENTUŘE? Fakt že ne. Bůh ví, co z toho nakonec vyleze. O Sieře nepochybuj, ta vždycky moc dobře ví co dělá...

Co se mě týče, tak v žádném případě nelituji těch 40 hodin strávených nad QFG 5. Byla to velmi kvalitní RPG adventura jak po technické, tak po hratelností stránce. Já jsem byl taky nadmíru spokojený... už aby vyšla šestka. Nicméně neustále váhám nad hodnocením. Několik věcí mě na hře vadilo, a to někdy až přehnané akční vložky, nehlášení se předmětů pod kurzorem, občas nevyvážená obtížnost a ještě několik málo drobností. Tak počkej, té akce tam zas tak moc nebylo, ale jinak s tebou docela souhlasím. Já bych tomu dal čistou 9. A co když tomu JÁ budu chtít dát 8? Tak v tom případě se sklouzneš po struhadle do bazénku s jódem a budeš navždy odstrašující příklad pro zbytek zparchantělé redakce. Ty tyrane! Tak ať je po tvém, ale čistá devítka to není! Nicméně když přihlédnu k tomu, že je to pravděpodobně poslední díl a byl vytvořen na specielní přání fanoušků. OK. Takže 9/10. Ale už by jsme měli jít domů, začínáš se mi tu nějak motat... Pane vrchní, účet. Dneska platí Big Peter. Cožééééé?

Úryvek ze zpráv TV Nova - Česká Republika, 28. 9. 1999

...potom vyvraždil zbytek občanů USA. A nyní zprávy z domova. Na náměstí Míru ve Zlíně byly otevřeny dva nové a velmi netradiční obchody - Magický obchod a Zlodějský Guild.

Quest For Glory V - Dragon Fire
Výrobce: Sierra
Distributor: Sierra
Minimální konfigurace: Pentium 150, 16 MB RAM, 2xCD ROM, WIN 95
Doporučená konfigurace: Pentium 200, 32 MB RAM, 8xCD ROM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt by Leech: Po fantastickém Half Lifu další pecka od kdysi zatracované Sierry. A počkejte až vyjde Gabriel Knight 3 nebo Return to Krondor. To už si dovedu představit teď, jak nespím a jen pařím, aby si naši skvělí čtenáři mohli přečíst další hutné recenze.
Verdikt by Big Peter: Velmi vydařený mix adventury a RPG. Je sice plný bugů a možná až příliš moc akčně laděný, nicméně je to důstojné ukončení proslavené ságy.
Hodnocení 9/10
Žádný z nich však neměl dlouhého trvání. Magický obchod, který založil pan Pavel Pijavice (hehe, abyste tomu rozumněli, to je Leechův obchod a tohle příjmení mu fakt sluší - by Vreco), byl ihned uzavřen z důvodů ohrožování okolí, jelikož z něj neustále létaly kulové blesky a domy v okolí začaly levitovat. Zlodějský Guild, založený panem Petrem Velikým (tak tohle taky sedí, neboť Big Peter je mnohem vyšší než Malý - by Vreco) (neplést prosím s udatným ruským vojevůdcem), byl uzavřen ihned po svém oficiálním otevření, jelikož byl majitel zajištěn jednotkami STB a obviněn ze všech loupeží za posledních deset let. Zcela náhodou policie zajistila v blízkosti obchodu i Viktora Koženého, Jacka Rozparovače a několik dalších známých vyvrhelů. Další zprávy. Miroslav Sládek, předseda vlády a Republikánské strany, uzavřel koaliční smlouvu s komunisty a chystá se k vojenskému útoku na Spojené státy...

Autor:




Nejčtenější

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.