Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Race Driver GRID - hutné závody

aktualizováno 
Další závodní titul od Codemasters slibuje fantastický adrenalin při fiktivních závodech i čtyřiadvacítce v LeMans. Navíc půjde vracet čas!

Race Driver GRID (PC)

Race Driver GRID (PC)Že v Codemasters závodní hry opravdu umí, o tom se hráči mohou přesvědčovat snad každý rok. Zatímco loni jsme měli co do činění s Colin McRae DIRT, letos je zase rok TOCA. Ale počkat – jak to, že hra tuhle závodní sérii nemá v názvu? Inu, změna je život a po mnoha letech se autoři rozhodli udělat tlustou čáru za minulostí. Někoho potěší, jiného zase zarmoutí, že jde o jeden ze signálů přesunu k arkádovějšímu, o to však zábavnějšímu pojetí. Reálné série typu DTM v prodejní verzi nečekejte, půjde výhradně o fiktivní šampionáty. Ovšem vzhledem k tomu, že Codemasters stále vlastní na řadu závodních sérií licence, možná se jich přeci jen dočkáme – v lepším případě formou bezplatného přídavku, v horším datadisku za pár stovek.

Race Driver GRID (PC)Ale podívejme se na ony vymyšlená mistrovství. Ve hře si budete moct vybrat ze tří velkých regionů, ve kterých lze buď naráz, nebo separátně rozjet bohaté kariéry. Každá oblast před vás přitom postaví odlišný typ výzev. Zatímco v Evropě závodíte se závodními a cestovními vozy po klasických tratích typu Spa, Donington nebo Nürburgring, v USA vás posadí do silných Muscle Cars na uzavřených okruzích uvnitř měst, jako je Washington, Detrit či San Francisco. Úplně jiný zážitek pak nabídne Japonsko, kde narazíte především na soutěže v draftování, ať už to je v přístavní Jokohamě nebo na úpatí sopky Haruma.
 
Přestože většina obsahuje je vymyšlená, jednu reálnou licenci autoři do GRID přeci jen implementovali. Jedná se o slavný závod 24 hodin LeMans, a to i s parádními prototypy Audi, Porsche či Peugeotu. Standardně stlačí hra tentoRace Driver GRID (PC) vytrvalostní vrchol motosportu do čtyřiadvaceti minut, přičemž nepřijdete ani o střídání dne a noci. Kdo má ale přebytek času, může závod klidně absolvovat v jeho reálné délce, bohužel však bez střídání jezdců, tuningu a zastávek na opravy. Boxová ulička bude vůbec ve všech případech uzavřena. „Chceme, aby hráči vyhrávali závody na trati a ne v dílně. Proto pojedou všichni s optimálním nastavením,“ vysvětluje zjednodušení producent Clive Moody.
 
Opomenutí zastávek v boxech zní radikálně, ale v tom nadšení a tempu si na něj zprvu ani nevzpomenete. Tedy než vyrobíte první nehodu typu „napral jsem to s Dodge Viperem ve dvoustovce do svodidel“. Co se stane pak? Tak ze všeho nejdříve budete moct obdivovat dost možná nejlepší model poškození v závodních hráchRace Driver GRID (PC) vůbec. Auta jsou složena z obrovského množství na sobě nezávislých dílů a při srážkách dochází dokonce k akurátnímu mačkání plechů. Jakmile se vyhrabete z okouzlení, zjistíte, že Viper táhne doleva, motor zní velmi nezdravě a ručička na tachometru se nedostane přes třicítku. Co teď? Opět velká chvíle pro Clive Moodyho: „Přetočte přeci čas!“ Cože? Jsme snad v Prince of Persia, že můžeme vracet čas nazpět? Působí to hodně ustřeleně a Need for Speed se ve vašich očích jistě oproti této fantasmagorii stává vrcholem realističnosti, ale zkuste se nad tím zamyslet. Uděláte chybu, vrátíte čas o pár vteřin zpět a polepšíte se. Nemusíte frustrujícím způsobem restartovat závod. Kolikrát bude možné tuto featurku použít, zatím autoři neprozradili. Každopádně však půjde vypnout.
 
Race Driver GRID (PC)Rovněž v případě kariéry se autoři rozhodli výrazně vylepšovat. Poprvé si tak vyzkoušíme nejen závodnický, ale i manažerský talent. Nejprve se přihlásíte do jednoho z mistrovství v Evropě, USA či Japonsku. Nemusíte přitom kupovat začátečnické auto – na dobu určitou dostanete půjčený opravdový bourák. Tím autoři efektně obchází počáteční a většinou nudnou fázi závodních titulů, kdy musíte závodit v rozhrkaném Golfu. Takhle se dostanete okamžitě do bouráků jako Aston Martin DBR9 nebo Boss 302 Mustang. Sice je fakticky nevlastníte, ale co na tom.
 
K vlastním vozidlům se dostanete teprve tehdy, kdy si vyděláte dostatek drobných, abyste si mohli založit vlastní stáj. Tím sešlápnete dynamiku kariéry až k podlaze. Závodními úspěchy vyděláváte nejen další peníze, ale zároveň i vylepšujete svou pověst. Race Driver GRID (PC)Tím si otevíráte nové šampionáte a vzbuzujete zájem sponzorů. Ti váží své odměny na nejrůznější cíle, jako například dojezd na určitém místě či poražení soupeřova týmu. Je jasné, že v takové konkurenci budete potřebovat každou pomoc, a tak najmete další jezdce. Z nich si vždy vyberete jednoho, který vám bude krýt záda v dalším závodě. Nepočítejte s taktickými pokyny, na druhé straně má být ve hře na tři stovky jezdců, každý se svým vlastním jezdeckým stylem.
 
Zkušenosti šťastlivců s drifty jsou výhradně pozitivní. Smykování je mnohem realističtější než třeba v Need for Speed a Juiced 2. Dokonce ho můžete sledovat i z výborně provedené perspektivy kokpitu, kdy vám malý LCD monitor ukazuje dokonce úhel driftu. Autoři chystají i nové módy, například „Drift Battle“, kdy se na start postaví dvanáct aut. Čím lepší pozice, tím více bodů zaRace Driver GRID (PC) povedený drift. Vyplatí se tak uvažovat: pokusím se nejdřív dostat na první místo a pak v poslední zatáčce udělám hodně tučný drift, nebo pojedu uprostřed pole a budu sbírat bodíky opatrněji, ale s jistotou? Zajímavě vypadá i „Downhill Drifting“. Úzké serpentiny vyžadují, abychom za soupeřem byli přilepeni co nejvíc na těsno – pak dostaneme slušné body.
 
Jedno, zda pojedete v LeMans, San Franciscu nebo Jokohamě. Tratě v Race Driver GRID jsou provedeny přímo fantasticky. Kolem nich se pohybuje na 40.000 diváků, v San Franciscu se blyští fasády akurátně postavených domů a noční zápolení v Jokohamě dokáže nadchnout skvělou atmosférou města. Možná se teď třesete, jaké že to celé bude mít hardwarové požadavky. Nemusíte se bát, podle Clive Moodyho nebudou vyšší než v případě Colin McRae DIRT.
 
Co může na první pohled vypadat jako nemístně oškubaný simulátor, který se stále více kloní k arkádě, je ve výsledku skutečně především zábavnou a adrenalinovou projížďkou, která má ale tak fantastickou prezentaci a nabízí toho tolik, že ji nějaké ty nelogické a nefyzikální prvky odpustíte.
Autor:




Nejčtenější

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.