Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rallisport Challenge - závody jak mají být

  12:00aktualizováno  17. března 2003 1:35
Špičková auta, špičková grafika a špičková hratelnost - to je pověst provázející automobilový simulátor Rallisport Challenge pro Xbox. Nyní tato hra míří i na PC. Ve velice zajímavých vozech si v ní užijeme nejen klasické rallye, ale též závody do vrchu, ledové okruhy a rallycros. Vypadá to, že tu máme Need for Speed prašných cest.

Rallisport Challenge

Zdá se, že fanouškům automobilových her se blýská na lepší časy. Řítí se k nám totiž hned několik vysokooktanových závodních titulů. Záhy by měl vyjít šestý díl legendární série Need for Speed, nazvaný Hot Pursuit 2, v těsném závěsu k nám po prašných cestách jede skvěle vypadající simulátor Colin McRae Rally 3 a mezi ně se derou neméně zajímavé nadupané stroje ze hry Rallisport Challenge. Tento titul, patřící do stáje Microsoftu, již dosáhl obrovských úspěchů na konzoli Xbox a nyní hodlá totéž zopakovat na písíčku. Je třeba uznat, že k tomu má všechny předpoklady - dokonalé zpracování, špičkovou grafiku a hlavně strhující hratelnost.

Vždyť už jen čtyři rozdílné typy závodů by mohly nalákat nejednoho příznivce rychlých kol. V Rallisport Challenge na nás totiž kromě klasické rallye, kdy se s navigátorem po boku řítíte z erzety do erzety, čekají ještě závody do vrchu po prašných a pořádně klikatých cestách ve stylu slavné americké Pikes Peak, dramatické soutěže blatník na blatník na ledových okruzích, v nichž není o smyky a nehody nouze a rallycros, tedy "rallye v malém", jež se též pořádá na okruzích, ovšem pokrytých rozdílnými "rallyovými" povrchy, jichž Rallisport Challengemá být celkem šest typů. Pokud vezmeme v úvahu, že ve hře bude 48 tratí, čeká nás opravdu pořádná dávka kroucení volantem. Zajezdíme si po celém světě, od pouští severní Afriky po norské ledové pláně. V xboxové verzi je tucet různých prostředí, v písíčkové jich bude minimálně stejně, ale vzhledem k tomu, že počet tratí je o čtyři kousky vyšší, možná se dočkáme i nových typů krajiny.

Oproti konzlolistům najdou majitelé počítačů ve virtuálních garážích také více aut. Na Xboxu je jich 25, na PC jich bude 29 a prý ještě nějaká bonusová. Stejně jako výběr závodů, je pestrá i nabídka licencovaných aut. Jsou mezi nimi skutečné unikáty, stroje z osmdesátých let Metro 6R4 či Ford RS200, brutální speciály s obrovskými motory určené pro jízdu do vrchu Toyota Tacoma Truck nebo Suzuki Grand Vitara, ale i "obyčejné" sporťáky kategorie WRC od všech známých výrobců, vzpomeňme "wéercéčka" vyrobená firmami Mitsubishi, Subaru, Peugeotem a Fordem. Ovšem ani nejmenší vozidla pro rallycross a ledové okruhy nejsou žádná ořezávátka, zařádíme si zde s našlápnutým New Beetlem, malými Peugeoty, Opely ale i se Saabem 4x4.

Rallisport Challenge

Jízdní vlastnosti všech aut by se měly diametrálně lišit, jak podle druhu pohonu náprav, tak podle modelu, uvidíme však, jak moc se budou blížit realitě. Konzolová verze hry je spíše arkádovým poježděním, zaměřeným na maximální hratelnost. I tak je ale potřeba ke zvládnutí všech záludností tratí prokázat alespoň průměrné řidičské schopnosti. Písíčkové modifikace automobilových titulů však bývají, především díky většímu rozšíření volantů, často daleko realističtější, ale i kdyby Rallisport zůstal spíše jednodušším titulem, takovými Need for Speed na polních cestách, určitě si jej většina příznivců virtuálních tratí ráda zahraje. V každém případě nezůstane opomenuto diametrálně odlišné chování aut na různých površích, takže si užijeme dramatické skluzy na písku i tvrdou jízdu po asfaltu.

Abyste ale získali všechny zmiňované stroje, budete se muset pořádně snažit. K novým vozidlům a tratím vede cesta jen přes úspěchy v režimu kariéry. Začnete jako řidič "slabých" vozů kategorie Pro, načež se vrhnete na sérii šampionátů, v nichž postupně odemykáte výkonnější a lepší vozy od třídy Expert, přes Classic po stroje s minimálními omezeními kategorie Ulimited. Cenné body nedostanete Rallisport Challengejen za to, že se na jednom z míst na "bedně" polijete s dalšími úspěšnými závodníky šampaňským, ale též za minimální poškození auta během závodu. Bohužel je to na Xboxu také jediné zvýhodnění, jaké vám opatrnější jízda přináší. Na jízdních vlastnostech či výkonu vozu se pěkně zpracované poškození nijak nepodepisuje, uvidíme zda to bude na PC jiné. Abyste ale měli dokonalejší pocit skutečných soutěží, půjde auto před každým závodem mírně poštelovat. Sice jen ve čtyřech položkách (citlivost řízení, "délka" rychlostních stupňů, tuhost tlumičů a rozložení brzdné síly), ale tyto úpravy mají (na Xboxu) poměrně velký dopad na chování auta. Klasikou je výběr správného typu pneumatik podle typu trati a počasí, jež svými změnami prý dokáže pilotům pořádně zkomplikovat život.

Navíc ztvárnění atmosférických jevů by mělo stát za vidění. Autoři se holedbají neuvěřitelnými efekty, ale zdá se, že v tomto případě zřejmě Rallisport kvalit Colin McRae Rally 3 nedosáhne. To ale v žádném případě neznamená, že se grafika hry nezařadí mezi špičku. Auta i okolí tratí budou maximálně detailně zpracovány. Podle toho co jsme mohli vidět, lze říci, ze vše má logiku a co se může hýbat, se alespoň trošku hýbe, Rallisport Challengedokonce i keře a stromy, snad jen velice pěkná tráva je statická. Okolo cesty stojí jásající diváci a někdy i zvědavě koukající zvířata. Auta zanechávají stopy ve sněhu, bláto stříká tak jak má, vozy se krásně špiní, led se efektně leskne, karoserie, dokud jsou ještě čisté, též - prostě radost pohledět (podívejte se na první PC screenshoty a trailer). Stejně kvalitní bude (na Xboxu je) i ozvučení. Každý vůz má specifický "hlas" a pocit z řízení maximálně výkonných strojů je tím umocněn. Trošku opomenuti zůstanou příznivci multiplayeru, jelikož si jej budou moci zahrát maximálně čtyři hráči. Je to však možná dáno tím, že závodů na okruzích se mají účastnit vždy čtyři vozy, což ale také trošku málo. Ovšem Xboxová verze sbírá po celém světě vysoká ohodnocení, takže se můžeme jen těšit na prosinec a doufat, že hra dopadne stejně dobře i na domácích počítačích.

Autor:




Nejčtenější

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Další z rubriky

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.