Randy Pitchford, šéf společnosti Gearbox | foto: Gearbox

Hry kritizují méně sofistikované mozky, tvrdí šéf přední společnosti

  • 4
Někteří lidé prostě chtějí nesnášet a navádí k tomu další lidí. V to věří šéf společnosti Gearbox Randy Pitchford.

Pitchford o svém postoji pohovořil na brightonské akci Develop Conference. Ředitele Gearboxu následně citoval deník The Guardian, podle kterého řekl: „Když vytváříte zábavu ve velkém, oslovujete miliony (lidí) a budou mezi nimi desítky tisíc, které nás naprosto nesnášejí. A část z nich nám bude chtít sdělit, jak situaci vnímají.“

Podle Pitchforda to značí, že se vývojářům lidi podařilo emocionálně oslovit. „I člověk, který tak nesnáší, je ovlivněný. Proto bojujeme, vytváříme pocity a zážitky a někteří lidé se z toho těší, jiní jsou sadisti.“

Jako příklad Pitchford uvádí přístup odlišných lidí k hradům z písku. Někteří je vždy mají potřebu rozšlapovat. „To je jejich způsob, jak se s tím spojit. Jsou to zpravidla méně sofistikované mozky. Každý z nás má tu temnou stranu, které se zamlouvá nápad rozšlápnout hrad z písku. Většina z nich ale výtvor respektuje a nechá ho být.“

Borderlands 2
Aliens: Colonial Marines
Duke Nukem Forever bez loga

Borderlands, Aliens Colonial Marines i Duke Nukem Forever. To jsou tituly, na kterých se Gearbox podílel.

Pitchford také věří, že snaha zavděčit se ostatním lidem je zajímavou výzvou. „Dát si za cíl zabavit celý svět je dobré, protože ho nelze splnit. Když riskujete, některým lidem se to bude líbit a některým se to líbit rozhodně nebude.“

V Gearbox vznikly například série Borderlands a Brothers in Arms. Ve spolupráci s TimeGate Studios společnost vytvořila hru Alien: Colonial Marines.