"Budoucnosti se neobávám. Přemýšlím nad ní s očekáváním i nadšením a na určité úrovni se mi představa menšího počtu větších rizik líbí. Jsem totiž zvědavý na možnosti titulů, do kterých má smysl investovat ještě více," řekl Pitchford v rozhovoru pro server GamesIndustry.
"Představa dvojnásobného nebo trojnásobného rozpočtu mě jako tvůrce vzrušuje. Dokážete si představit, co s tím můžeme dělat?" táže se Pitchford.
Šéf Gearboxu totiž odmítá domněnku, že by herní průmysl čelil úpadku. "Meziroční prodeje jsou letos nižší než loni a to o 20 až 25 procent. Ale podívejte se na prodeje vybraných titulů. Ty stouply o 20 až 25 procent," vysvětluje Pitchford.
Jako vývojář tento trend soudit nechce. Netuší prý, jestli to znamená pozitivní či negativní vývoj. Přesto však tvrdí: "Preferuji menší počet titulů, které jsou úžasnější. Stejně nemůžu hrát vše, co vychází. Víte co mám na mysli? Vychází toho tolik, že s tím nestíhám držet krok a to jsem sakra hardcore hráč."
A o pestrost herní nabídky se s ohledem na stoupající rozpočty nebojí. Situaci prý budou vyvažovat nezávislá studia s menšími projekty.
Autoři hitů i propadáků
Studio Gearbox se proslavilo zejména sériemi Borderlands a Brothers in Arms. Prvního jmenovaného se prodalo přes šest milionů kopií. Vývojáři se také podepsali pod letošní katastrofu známou jako Aliens: Colonial Marines. Míra jejich podílu na vývoji však není zřejmá (čtěte více).
Komiksově laděná střílečka Borderlands 2 od Bonuswebu získala hodnocení 88 %. Akci Aliens: Colonial Marines příběhově navazující na film Vetřelci jsme hodnotili 65 % (čtěte recenzi).