Rayman 2 – návod #1

  • 84
Trampoty legendárního frajera Raymana stále neztrácejí nic ze svého lesku, a tak se společně s námi pojďte zapojit do již starého, leč vynikajícího dobrodružství ""The Great Escape"", které se na počítačích objevilo zhruba před třemi lety. První část třídílného návodu je tady a s ní počátečních sedm úrovní hry.

Rayman 2: The Great EscapeRayman 2: The Great Escape je skvělá 3D hopsačka s vynikající grafikou, podmanivým doprovodem a výbornými filmovými sekvencemi. Rozhodně pobaví a potěší všechny hráče a to jak děti, tak i dospělé. Nové Raymanovo dobrodružství se skládá z jedenadvaceti levelů. Nelítostní barbaři vtrhli do Snové mýtiny, aby zajali a zotročili Raymanovi přátele. Jestli se jim to povede nebo ne, záleží nyní pouze na vašem umění a schopnostech. Během své pouti sbírejte lumy. Žluté jsou soutěžním úkolem, zdrojem informací a umožňují vám přechod do dalších levelů. Červené lumy doplňují vaši energii, zelené vás při úmrtí vrací zpět na místo, kde jste je našli atd. Nezapomeňte také rozbíjet klece a osvobozovat zajatce. Tak neotálejte a vzhůru do boje! :-)


1. The woods of light
Po úvodní animaci se ocitnete na zelené louce se dvěma vodopády a můstkem. Stiskněte klávesu J, vlevo nahoře je ukazatel Raymanovy energie, vpravo nahoře úkoly, které máte splnit, a jejich počet. Dejte se potůčkem vlevo a hned na konci doprava. Rozstřelte první klec - osvobodili jste prvního zajatce. Vyskočte a máte první žlutou lumu. Sjeďte po vodopádu dolů a utíkejte na druhou stranu, přeskočte si jako helikoptéra naproti, je tam druhá luma. Cestou pobíjejte komáry. Vyhoupněte se přes dvě zelené terasy pro třetí lumu. Dále na druhou stranu přes další terasu, vpravo uvidíte Globoxovy potomky. Nejdříve však seskočte dolů pro čtvrtou lumu - je pod vodopádem. Vraťte se potokem zpět a u kamenné desky si vyskočte doprava. Jako vrtulník přeleťte ke Globoxovým dětem. Animace. Pokračujte chodbou dále kolem fialových a žlutých hub až ke dvěma vysokým kamenným sloupům. Postavte se před rozsedlinu mezi nimi, je tam pátý lum. Seberte ho. Šplhejte rozsedlinou (klikejte na klávesu A), nahoře přeskočte na palouk. Rozstřelte další klec. Všechny úkoly jste splnili. Pokud tak neučiníte, hra vás nepustí dále a musíte jít zpět splnit chybějící úkol. V dalších levelech už tato zásada neplatí, ale chcete-li si přehrát bonusový level, musíte mít posbírány všechny žluté lumy a rozbité všechny klece. Do každého odehraného levelu se můžete vrátit a předměty dohledat. Animace, konec levelu.
Save.

2. The fairy glade
Rayman 2: The Great EscapeSkočte do žluté spirály. Nacházíte se na jiné louce. Jděte přes most a ze zelené plošinky seskočte doprava do podvodního tunelu. Cestou sbírejte modré lumy, doplňujete si tak vzduch pro vaše dýchání. V horní části obrazovky se objeví ukazatel množství vzduchu ve vašich plicích. Doplavte až na konec, tam rozstřelte klec. Plavte zpět. Přeskočte si na druhou plošinku a utíkejte nahoru za Globoxovými dětmi. Je jim moc smutno po tatínkovi a mohutně vás povzbuzují do další cesty. Vyhovte jim tedy. Skočte na fialovou houbu, vymrští vás nahoru, kde se zachytněte stropu a přeručkujte po něm do chodby před vámi. Pokračujte chodbou a přeskočte si na první zelený list. Z něho sestřelte létající rybu. Sbírejte lumy. Přeskákejte po listech až na plošinku, z té přeleťte přes stupínky až do chodby. Dostanete se k červenému přepínači. Střelte do něj, vlevo se zvednou mříže. Nejdříve se však dejte doleva a rovně, opatrnou chůzí (Shift + kurzorová šipka) jděte až nahoru, přeleťte přes vodopád a rozstřelte klec. Vraťte se zpět a vleťte do vchodu, u kterého se zvedla mříž. Směr letu si připravte pomocí kláves Q - W. Vlevo seberte červenou lumu, pokračujte dále opět mocně povzbuzováni dětmi Globuxe. Oběhněte po chodníčku dokola, u východu se dejte vlevo a běžte až k drátěnému mostu, po něm nahoru a doprava až na konec. Přeleťte na zelenou plošinku pod vámi a skočte na hnědou plošinu před vámi. Povozí vás po vodě, při plavbě musíte posbírat všechny lumy. Plošina se s vámi zastaví u skalnaté cestičky, přeleťte si na ni a jděte zpět k drátěnému mostu. Na něm si však teď přeleťte vlevo na drátěnou lávku, z ní pak přeskočte ke zvedákům. Z nižšího přeskočte na vyšší, z něj do chodby před vámi. Po animaci jděte dopředu a doleva k vysokému stromu. Vlevo je červený lum, střílejte na černá strašidla, oběhněte skalisko, po pletencích ručkujte až nahoru. Z poslední větve jděte k potoku. Plavte a sbírejte červené lumy. Pokračujte dále, seberte zelený a červený lum. Před vámi vyskakuje z vody dravá ryba, pozor na ni, nejde zastřelit. Vlevo je v jakési chatrči klec. Vpravo si vyskočte na pletivo a ručkujte doleva až k červenému lumu, vraťte se a v půli cesty si vyskočte na pletivo nad vámi, z něj vlevo, pozor na dravou rybu, ručkujte doleva přes vodopád, seberte červený lum. Dále po pletivu, seberte žlutý lum a seskočte si. Jděte dopředu a po animaci se objevíte na zeleném prostranství. Robot (nejde zabít) po vás hází ohnivé koule, vyhýbejte se jim. Nejdříve jděte do chodby vlevo před vámi, vylezte po dvou žebřících nahoru a vlevo po lávce. Sestřelte klec. Na terase nad vámi je druhá, k té se dostanete za chvíli. Vraťte se k robotovi, pod ním je šedá plošina. Stoupněte si na ní a nyní se nechte robotem zasáhnout. Propadnete se do podzemí. Přeleťte všechny stupínky a přeskočte vlevo pod pavučinu. Vyšplhejte po ní nahoru, potom doprava. Rayman 2: The Great EscapeTeď musíte dál nahoru. Shora však na vás střídavě z levé a pravé střílny padají kameny, kterým musíte do stran uhýbat. Nahoře si přeskočte vlevo. Rozstřelte zabedněný vchod a vstupte. Po animaci se dejte vlevo a hned vpravo. Projděte zeleným lumem a zabijte robota. Nejlépe se ho zbavíte tak, že podržíte Ctrl, budete střílet a jeho střelám uhýbat kurzorovými šipkami vlevo a vpravo. Vstupte do vchodu vpravo, spí tam další robot, zbavte se ho stejným způsobem. Vlevo na sloup spadne drátěné pletivo. Uchopte soudek a vraťte se o obraz zpět, jsou tam zabarikádované dveře, hoďte soudek na ně, uvnitř rozstřelte klec (je to ta, o které jsem se před chvílí zmínila) a vraťte se. Potom vystoupejte po pletivu až ke stropu, přeručkujte po něm až ke vchodu vlevo, skočte na parapet. Slétněte dolů, při sestupování střelte na přepínač před vámi. Nad vámi se otevře vchod. Po dopadu se odrazte, výboj vás vynese až nahoru, zapněte si vrtulku a vleťte do tohoto vchodu. Dejte se doprava, proskočte mezi trubkami s elektrickým výbojem a pokračujte dále. Zabijte spícího robota a střelte do přepínače. Otočte se, přeskočte zábradlí a plachtěte dolů. Vstupte do nově otevřených dveří. Seběhněte po schodech dolů a proskákejte mezi trubicemi s elektrickým výbojem. Po schodech znovu dolů až na konec zbortěného mostu a odsud opět plachtěním dolů. Je tam uvězněná víla Ly. Musíte ji osvobodit, vejděte tedy do chodby za vámi, vpravo je na zemi sud. Zvedněte ho a postupujte s ním dopředu. Jak se před vámi objeví létající bomba, vyhoďte sud do vrchu, sestřelte ji, sud vám spadne zpět do náručí. Takto postupujte až na konec. Sud potom hoďte na prostřední zátaras. Vraťte se zpět pro sud a stejným způsobem odstraňte i dva zbylé zátarasy. Tak zničíte stroj a Ly je osvobozena. Vyšplhejte po zdi zpět ke zborcenému mostu, před vámi uvidíte zavěšený nachový lum, který tam dala Ly za svoje osvobození. Střelte do něj. Až se zavěsíte, budete se houpat a v nejvyšším bodě na druhé straně se pusťte a plachtěte na druhou stranu. Seberte žlutý lum, stoupněte si před mezeru mezi oběma sloupy před vámi a stejným způsobem, jak jste to udělali v předcházejícím levelu, se dostanete až nahoru. Animace. Běžte po rouře až nakonec, plachtěte dolů a v letu sbírejte žluté lumy. Musíte vždy spadnout na nejbližší rouru pod vámi, je tam i klec. Na poslední rouře zabijte robota a rozstřelte další klec. Nyní na lávku až dolů, po ní do jeskyně se stoupajícími víry. Vstupte do nejnižšího, zapněte si vrtulku a budete se vznášet nahoru. Cestou sbírejte všechny žluté lumy a přecházejte do dalších vírů až nahoru. Zde opět střelte do nachového lumu a zhoupněte se na druhou stranu. Vlevo je klec, sestřelte ji. Zjeví se Teensian, který zmizí v kouzelných dveřích. Vstupte za ním. Konec levelu.
Save.

Rayman 2: The Great Escape

3. The marshes of awakening
Zde skočte na první zelený list. Z něj doleva na skalní výběžek, zabíjejte masožravé ryby, je tam žlutý lum a rozstřelte dva přízraky. Na konci jsou tři vznášející se oči, sestřelte je. Strážce jeskyně vás však nepustí dál, proto se vraťte. Zpět na první list, po dalších až k pletivu. Přeleťte si na něj, přeručkujte až doleva a přelétněte z něj až před modrou nestvůrku. Jmenuje se Sssssam, je to hadí převozník. Střelte po něm a teď se připravte! V následující akci nelze moc pomoci ani poraditi, to si musíte zkusit sami a určitě mnohokrát, abyste to úspěšně zvládli. Modrý had vás totiž pekelnou rychlostí potáhne po vodě a vy musíte uhýbat všem nástrahám, masožravým rybám, zombiím, bombám a jiným překážkám a při tom ještě sbírat lumy. Upozorním jen na jedno. Jakmile přeskočíte ostré houpající se kyvadlo, musíte vpravo na zdi výskokem přepnout vypínač. Po zdolání všech nástrah pak skončíte ve výklenku, kdy ještě ke konci této zběsilé jízdy musíte rozbít čtyři klece. Ve výklenku rozbijte poslední klec, objeví se Teensian a proskočí kouzelnými dveřmi. Skočte za ním, konec levelu.
Save.

4. The bayou
Ocitnete se v jeskyni, skočte na plošinku před sebou, popluje s vámi dopředu. Cestou sestřelte dvě létající bomby a vyskočte si na ostrůvek vpravo k zelené lumě. Otočte se a přeskočte si na ostrůvek naproti, rozstřelte klec. Vypadnou z ní dvě žluté lumy. Obraťte se a skočte na plošinku vlevo. Dopraví vás na druhou stranu, cestou sestřelte dvě létající bomby. Vystupte na pevnou zem, jsou tam další dvě žluté lumy. Po provazovém žebříku vyšplhejte nahoru. Vpravo rozstřelte přepínač. Sklopí se před vás nová lávka. Seberte další žluté lumy a skočte na lávku před vámi. Nyní musíte rychle přeběhnout po lávkách doleva, doprava a zase doprava (lávky se za vámi bortí), na konci přeleťte na další a doleva k provazovému žebříku (tato lávka také spadne). Vylezte po něm nahoru, dejte se doprava, zabijte robota a sestřelte klec. Vlevo před sebou střelte do nachového lumu, zhoupněte se na něm a seskočte na plošinku. Cestou sbírejte lumy a střílejte zombie, na konci přeskočte k lumám. Vpravo pod vámi sestřelte klec a sleťte dolů na lávku. Utíkejte po ní rychle dopředu, neboť se za vámi také ihned bortí. Doprava a vlevo, střelte na nachový lum. Zhoupněte se, před vámi rozstřelte další klec. Rayman 2: The Great EscapeOtočte se a přeleťte na pevnou lávku. Přeběhněte po padající lávce a hned přes druhou padající lávku na pevnou lávku, z ní na pevnou zem. Ze země rozstřelte klec před vámi. Pokračujte dále do chodby. Animace. Sestřelte masožravou rybu a z kmene přelétněte na další spadlý kmen. Seberte žluté lumy, vpravo je jeden skrytý. Vraťte se, přeskákejte po plošinkách, napravo je robot, skolte ho. U stromu rozstřelte přepínač, před vámi vyjede lávka. Na konci lávky se odrazte a přelétněte na druhou stranu. Zprava padají sudy, proběhněte pod nimi. Dalším padajícím sudům se vyhněte, přeleťte přes průrvu a válející se sudy musíte přeskákat a přeletět na pevnou zem. Přeskákejte přes průrvy na pevnou zem až k zelenému lumu. Nyní přeleťte čtyři plošinky, na které zleva dopadají sudy. Vlevo je skrytá páka, rozstřelte ji a dejte se přes lávku, která se tak vysunula. Střelte na nachový lum, zavěste se a z něj skočte na pevnou zem. Přeskočte přes robota (nejde zabít), na konci chodby rozstřelte červené tlačítko, vypne se tak elektrický zátaras vpravo od vás, ale jen na chvíli, tak si pospěšte. Vyhněte se třem ostrým kyvadlům, na konci se dejte doleva a utíkejte dopředu, vyskakujte při tom do výšky, aby vás nezabily za vámi se valící sudy. Zahněte doleva a plachtěte o patro níž. Při pádu hledejte žlutý lum, dole rozstřelte klec. Nahoru po provazovém žebříku, spatříte dvě trampolíny. Nejprve si vyskočte na pravou, ve výskocích rozstřelte klec. Potom si vyskočte na levou, ve výskoku se přibližte k další trampolíně a přelétněte si na ni. Trampolína vás vyhodí výše, další ještě výše, až konečně přistanete na mřížích. Před vámi je Teensian, přibližte se k němu, provede vás kouzelnými dveřmi. Konec levelu.
Save.

5. The walk of life
V tomto levelu je vašim úkolem následovat vílu Ly. Držte se jí tedy v patách a všechny úkony provádějte po ní. Problém je v tom, že tuto honičku máte časově limitovánu. Ani zde vám nemohu více poradit, snad jen to, abyste při následování Ly doskakovali na zlaté podložky, které vám prodlužují časový limit a tím vám umožňují doběhnout až na konec cesty. Animace.
Save.

6. The sanctuary of water and ice
V animaci se dostanete do říše Teensianů, kteří si s vámi promluví a pak vás nechají přejít do tohoto levelu. Po zemi leze krab, vyhýbejte se mu, nejde zabít, ale zraňuje. Rayman 2: The Great EscapeZapněte si numerickou nulu, prohledejte okolí za vámi. Uvidíte lávku, na jejím konci je klec. Rozstřelte ji. Vraťte se, jděte k první žluté lumě, objeví se robot, který přeskakuje na různá místa, toho už zabijte. Přeskákejte po skalinách až k vodě, potopte se a prozkoumejte až ty nejhlubší podvodní místnosti. Je tam další klec. Vylezte po provazovém žebříku nahoru a na druhém konci dolů. Dejte se doleva a po schůdcích dolů. Opět pozor na kraba. Zabijte robota. Jděte po schodech nahoru, přejděte terasu, je tam super žlutý lum a sud. Uchopte sud, vraťte se a hoďte ho na zabarikádované dveře. Vejděte dovnitř, je tam žlutá koule. Seberte ji a venku ji hoďte na žlutou pyramidku. Vraťte se pro sud a hoďte ho na druhé dveře. Uvnitř je modrá koule, kterou venku hoďte na modrou pyramidku. Otevřou se před vámi tajemné dveře, vejděte. Nejprve oběhněte celou místnost, je tam spousta žlutých lumů. Vejděte do černého otvoru. Animace. Jděte dopředu, čeká vás šílená jízda po dlouhé klouzačce. Ponechte Raymana svému osudu, poradí si při jízdě sám, dokonce i s přeskoky, jen sbírejte všechny lumy. Dostanete se až k ledovému Alexovi. Bude po vás házet ledové střechýly, musíte včas uhýbat. Střílejte do nachových lumů, zhoupněte se, včas se pusťte a v pádu střelte do dalšího lumu. Tak se dostanete až k Alexovi, zastřelte ho. Nyní už vás nikdo neohrožuje, pokračujte stejným způsobem po nachových lumech až k prameni vodopádu a tam si přeskočte ve vhodný okamžik do pramene. Obejděte nejdříve dokola, jsou tam žluté lumy. Pokračujte dál, uvidíte animaci, ve které předáte Polokusovi zelenou masku, kterou on zasadí do mohylky. Konec levelu.
Save.

7. The menhir hills
Nyní jste na velké travnaté louce s vysokými kamennými mohylami. Dejte se úplně doleva, za první mohylou rozstřelte přepínač, otevře se otvor do země mezi dvěma posledními mohylami. Skočte do něj, je tam klec. Vylezte po pavučině nahoru. Před vámi je bažina, přes kterou neprojdete. Za bažinou vidíte raketové kuře. Přibližte se k bažině, kuře vyběhne. Počkejte si, až se k vám přiblíží, utíkejte před ním dokola a ono se po chvilce obklopí oblakem. To je ta pravá chvíle k nasednutí. Zapněte vrtulku a dosedněte na něj. Rozběhněte se na něm přes bažinu a namiřte si to do dveří vpravo. Před dveřmi včas seskočte, kuře samo rozrazí dveře. Za nimi je klec. Nyní jděte po schodech nahoru, vlevo zastřelte dva rytíře. Běžte doleva a na levé straně je další klec. Rayman 2: The Great EscapeVraťte se a běžte doleva, skočte dolů. Vyskočte na fialovou houbu, z ní na druhou, ve výskoku střelte na nachový lum, na kterém se zhoupněte vlevo do boudy. Jděte po terase až na konec, vpravo je další klec. Plachtěte dolů a osedlejte si kuře. Utíkejte přes bažinu, vyhýbejte se všem překážkám a na konci z kuřete seskočte. Kuře narazí, vybuchne a tak se ho zbavíte. Uchopte sud a jděte do otvoru před vámi. Zapalte ho o louč a přeleťte na druhou stranu. Je tam klec. Seberte sud, opět ho zapalte o louč a přeleťte zpět. Vezměte si nový sud a vejděte po šikmé ploše ke dveřím. Hoďte ho na ně. Vejděte dovnitř, v animaci vám Clark rozrazí stěnu. Zde je přechod do dalšího levelu. Vejděte do vzniklého otvoru a po nachových lumech se přehoupněte až nahoru. Je tam klec. Slétněte dolů a znovu na nachové lumy. Tentokrát se z předposledního přehoupněte na terasu se zábradlím. Projděte malým otvorem a seskočte dolů. Clark rozrazí další stěnu, vejděte a ocitnete se na zelené ploše. Zastřelte kuře před vámi tak, abyste se dostali do otvoru za ním. Vyšplhejte po pletencích až nahoru, odtud slétněte na plochu pod vámi. Je tam klec. Vraťte se zpět a vylezte na velký pařez. Zavěste se na nachový lum a zhoupněte se na plošinu s klecí. Znovu osedlejte kuře, tryskem vás doveze až na konec levelu, jen se cestou nezapomeňte vyhýbat všem překážkám. Animace, konec levelu.
Save.


Sedmým levelem první část třídílného návodu na 3D hopsačku Rayman 2: The Great Escape končí, a tak se můžete těšit již na příští víkend, kdy budeme ve společném dobrodružství pokračovat. Připravte se na to, že obtížnost pochopitelně poroste, a proto se budete muset obrnět trpělivostí.


Témata: Robot