Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ready 2 Rumble Boxing – Round 2

  12:00aktualizováno  28. února 10:59
Box, některými proklínaný a zavrhovaný, si cestičku k počítačovým hráčům příliš často nenajde, proto každý pokus sledujeme dvakrát tak pozorněji. Rumble Boxing mimo jiné nabízí propracovaný systém tréninku, ale nás spíš zajímalo, jak se boxuje přímo v ringu. A výsledek je...

Ready2Rumble Boxing: Round 2

Kromě oblíbeného hokeje a fotbalu se jiné sporty neobjevují už v takové frekvenci, proto je nasnadě, že mě zpracování boxu, navíc na GBA, velice zajímalo. Upřímně, myslíte si, že má v herním ztvárnění co nabídnout hra, ve které jde "pouze" o to rozbít několika soupeřům - pořádnými údery rukou – ústa? Rumble Boxing, prostý jakéhokoli úvodu, nám vlastně ani nic jiného nepředvádí, avšak jenom o tom mlácení do soupeřů to také není. Každý správný sportovec musí pořádně trénovat, pokud chce dosáhnout nějakého výsledku a nejinak by si měl počínat i hráč.

Rumble Boxing obsahuje tři základní režimy – arcade pro rychlou hru, kdy rovnou vlezeme do ringu a zkusíme své štěstí. Následuje režim přežití, který ocení zejména zkušenostmi ostřílení hráči, neboť se postupně utkávají s dalšími a dalšími soupeři, aniž by se jim léčila energie. Nicméně jako nejzajímavější možnost se mi jeví až volba šampionát, jež v sobě zahrnuje již zmíněný trénink a svého svěřence si vedete k vítězství takříkajíc od plenek. Vybranému charakteru sice nechybí bojový duch, ale to ostatní, třeba síla a rychlost, mu jaksi schází a proto před každým turnajem podstupuje některý z tréninkových programů dle vlastní volby. Těžko na cvičišti, lehko na bojišti – tak nějak zní chytrá poučka a v případě Rumble Boxing platí dvojnásob. Trénink totiž spočívá v posilování, kdy například zvedáte činky, či taktickém boxování na cíl; naopak cvičení o pozici dál si cení rychlosti. Zůstává čistě na vás, v jakém odvětví podniknete vyčerpávající cestu vedoucí k zlepšení v dané oblasti.

Ready2Rumble Boxing: Round 2

Trénování v sobě svým způsobem ukrývá druhou část hry a předesílám, že byste se měli rovnou pořádně připravit na rychlé mačkání všech tlačítek na GBA. Po předchozích zkušenostech se skutečně jedná asi o nejnáročnější hru, jejíž dlouhodobé hraní inklinuje k – jak to říci a neurazit – silnému opotřebení tlačítek. Dejme tomu vzpírání – v této disciplíně střídavě mačkáte A a B a délkou stisku vyjadřujete výkon, jež by měl být optimální. Tedy ani hodně, ani málo. Vaše snažení vám samozřejmě indikuje graf, čili vždy přesně víte, jak dobře (špatně) si stojíte. Po vypršení časového limitu přijde procentuální hodnocení s komentářem a následně to trochu důležitější – body zkušenosti přerozdělené do jednotlivých schopností (ty jsou tři). Ale nejenom vzpíráním se "udělá" nejlepší boxer a tak na řadu přicházejí disciplíny, v nichž musíte pružně a rychle reagovat na požadovanou událost. Například se vám ukáže symbol pravého háku a vy byste měli stisknout příslušná tlačítka. Když se vám nezadaří, ztratíte body, ale hra samozřejmě nebere žádné ohledy a pokračuje nezávisle na vašich reakcích dále. Některé z těchto tréninků vám přejdou rychle do krve, ale u hodně z nich se můžete trápit déle. Chvilku mě to bavilo, ale je jasné, že i přes jistou variabilitu cvičení mačkáte v podstatě jen co nejrychleji tlačítka, což se posléze odráží i na celkové zábavnosti. Upřímně – chyběla mi nějaká silnější motivace.

Slušelo by se podotknout, že Rumble Boxing nespadá do kategorie těch nějak extra vážně pojatých boxerských klání, protože ve výběru nalezneme i takové exoty jako robota a podobné "nepravděpodobné" rohovníky. Mé experimenty Ready2Rumble Boxing: Round 2 ukázaly, že v podstatě příliš nezáleží na počáteční volbě, protože charakter boxera se utváří až během hry. Nicméně je nasnadě, že těžký sumo obezita spoléhá na sílu úderu, zatímco šlachovitý človíček těží ze své rychlosti. I tak se mi ale osvědčil robot coby relativně vyvážený charakter. Mimochodem, jste-li žena, mám pro vás dobrou zprávu – nemusíte hrát za chlapa, protože výběr zahrnuje i závodnice "něžného" pohlaví. Ale jak říkám, na volbě nezáleží, protože buďto se vám ovládání dostalo do prstů a vyhráváte s jakýmkoli závodníkem turnaj za turnajem, nebo si s ovládáním nerozumíte a dostanete KO s robotem, ženskou, chlapem... s každým. A nenechte se mýlit, už první turnaje pečlivě prozkouší vaše kvality – ono to trvá docela dlouho, než někomu pořádně "naložíte". Já už skoro zuřil, než se mi podařilo skolit prvního týpka a vůbec nic nenasvědčovalo, že by se situace lepšila. Když už jsem vyhrál, zbývaly mi poslední milimetry energie, čili spíše než dobré boxerské schopnosti mi pomohla náhoda. Zato oponent – ten se v různých speciálech (speciální techniky) doslova vyžívá, zatímco já tápal nad tím, jak vykouzlit pravý hák.

Vlastní souboje mi přijdou poměrně matoucí. Probíhají 2D, ovšem ring se tváří všelijak, různě se posouvá a snaží se navodit 3D atmosféru. To by mi nevadilo, ba naopak, jenže arény, ve kterých se vše odestává, občas až přespříliš hýří barvami, že se v nich závodníci lehce ztrácejí. Problémová mi také přijde situace "tělo na tělo", protože postavy boxerů zmateně splývají – navíc se soupeř snaží jít za každou cenu proti vám, proto ani na taktiku moc prostoru nezbývá. V Ready2Rumble Boxing: Round 2 těchto situacích mi přijde logický spodní úder na bradu, ale ejhle, ten největší problém je právě v úderech. Připadá mi, že ovládání mi vůbec nerozumí a přestože mačkám adekvátní tlačítko, panák se na můj příkaz vykašle. Raději inkasuje ránu. Různé vzdálenosti zřejmě korigují použitelnost některých úderů, ale jak již padla zmínka, počítač si vede zatraceně dobře při bližším kontaktu. Trochu divně působí i krytí dvou pásem, čili kryjete-li si střed, počítač stejně většinou zaútočí na hlavu. Naopak útočíte-li vy, oponent většinou kryt vychytá správně a následným protiúderem kontroluje situaci.

No, jak vidno, Rumble Boxing rozhodně nepíše historii převratných her na GBA. Za zmínku stojí i "ruční" systém ukládání pozice přes vypisování dlouhých kódových sekvencí. Osobně bych nic nenamítal proti klasickému save, ale budiž. Ani v oblasti multimediálního zpracování nemá hra prakticky co nabídnout. Na to, že se téměř vše odehrává v ringu a několika tréninkových místnostech je hra graficky taková malá, průměrná chudinka, nemluvě o zvucích a hudbě. Předpokládám, že s boxem se asi zase dlouho nesetkáme, ale ani to mě nepřinutí, abych nad touto skutečností přivíral oči. Nepochybuji, že někteří hráči najdou harmonii v systému ovládání, která mě přijde silně nestandardní. Stejně jako absence multiplayeru, což je tedy doslova ostudné!

Ready 2 Rumble Boxing – Round 2
Výrobce/Distributor Crawfish Interactive / Midway
Platforma GameBoy Advance
Vibrace: ne
Ukládání pozic: passwordy
Multiplayer: ne
Verdikt: Průměrná záležitost, která při absenci multiplayeru ztrácí po čase své kouzlo - tedy v případě, že do tajů zdejšího boxování vůbec proniknete.
Hodnocení: 50%

Autor:


Témata: Posilování, Robot


Nejčtenější

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

The Surge
RECENZE: Ve sci-fi The Surge budete umírat na každém kroku. Stojí to za to

S tím, jak se v posledních let řada vývojářů vydala cestou zjednodušování a větší přístupnosti pro širší publikum, nastoupil i opačný trend. Nejznámějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.