"Změnili jsme vývojářské procesy, časové rozvrhy, testování i betu. Vše kvůli tomu, aby tyto problémy již znova nenastaly," prohlásil pro server Eurogamer šéf Electronic Arts Andrew Wilson.
V rozhovoru přiznává, že titul vyšel příliš brzo. Ale problém spočíval údajně i v tom, že se vývojáři pokoušeli inovovat a vinu na tom mají nést i společnosti Microsoft a Sony.
"Když vytváříte hru pro nehotovou platformu s nehotovým softwarem, jsou věci které můžete udělat až na poslední chvíli. Platforma na to totiž předtím není připravená," tvrdí Wilson.
"S Battlefieldem 4 se stalo to, že jsme se pokoušeli o veškerou inovaci a zůstalo toho hodně, co jsme nemohli testovat do pokročilých fází vývoje. Řekl bych, že tím to bylo výjimečné."
Podobně situaci vnímá i studio DICE, které hru vytvořilo. Tvůrci prý věřili, že je hra na vydání připravená. "Lidé ve studiu si to vzali velmi osobně," řekl šéf DICE v reakci na komplikace hry. Do budoucna tak připadají v úvahu delší vývojářské cykly, více testování a dřívější spuštění veřejného betatestu.
"Vedlo to k velmi obtížným diskusím o tom, co děláme. Už se neohlížíme zpět a hledíme teď do budoucna."