Real War: Rogue States - realistická válka

  • 2
V nejpříhodnější dobu, těsně po jedenáctém září minulého roku, vyšla realtimová strategie, která si zakládala na realistickém zobrazení válečného konfliktu mezi USA a teroristy z organizace ILA. Vydání druhé dílu s podtitulkem Rogue States se blíží mílovými kroky, a tak nastal ten správný čas, podívat se mu trochu na zoubek.
Real War: Rogue States První díl realtimové strategie Real War, která si zakládala na co nejreálnějším zobrazení současné války (jak už název napovídá), vyšel (cynicky řečeno) v ten nejlepší čas, jaký si autoři mohli přát - pár dní po událostech jedenáctého září. Konflikt USA s teroristickou organizací ILA (Independent Liberation Army) tak nabral nový rozměr - a není divu, že se Reálná válka velmi dobře prodávala. V týmu Rival Interactive už se pilně pracuje na pokračování, jehož dokončení se blíží mílovými kroky, a to je ten nejlepší čas si o něm říci něco více.

Real War: Rogue States kráčí ve stopách svého předchůdce. Příběh není bůhvíjak nápaditý a v podstatě říká jediné - teroristé z dobře známé skupiny ILA jako Fénixové vstali z mrtvých a snaží se získat přístup k novým zbraním a využít jich k dobytí světa. A kdo jiný by se mohl postavit ambiciózním fanatikům, než americká armáda...

Hrát budete moci jak za US Army, tak i za ILA. Za každou stranu konfliktu budete muset projít 7 obtížných misí, autoři navíc přidají i 20 map určených pro skirmish mód a multiplayer. Oběma stranám také přibydou Real War: Rogue States nové jednotky. Konkrétně u ILA se objeví silná Rail Gun, protiletecká Fixed Anti Air Gun, artilerie Long Range Cannon či vzdušná síla v podobě Advanced Fighter Aircraft. Američané pak získají například bombardér B2, AC-130 Gunship a především pěchotě smrtelně nebezpečné Snipery. Obě strany budou také moci využívat služeb mediků a obojživelných tanků.

Velkých zlepšení by měla doznat umělá inteligence jednotek, pathfinding je dle slov autorů "o dvě, možná i tři třídy lepší", jednotky by dokonce měly být schopné plnit i složitější rozkazy jako "zničte všechny protiletecké zbraně" nebo "vyhoďte do povětří elektrárnu". Skladba těchto příkazů je poměrně široká a zahrnuje i možnost zadat příkazy jednotkám, které jsou právě ve výrobě, čímž zabráníte tomu, aby tupě čekaly vedle továrny, než si jich případně všimnete.

Největších změn se ovšem dočkala multiplayerová část. Už jsme mluvili o dvaceti nových mapách (zahrát si ale podle všeho budeme moci i ty z jedničky), dále tu vedle klasického deathmatch módu nalezneme několik zajímavých nových možností hry: Real War: Rogue States

  • Army Alliances - týmový deathmatch minimálně ve čtyřech hráčích.
  • Component Commanders - hráči hrají ve dvoučlenných týmech, přičemž jeden z nich se vždy stará o pozemní a druhý o vzdušné síly, což je lepší z hlediska taktiky a koordinace propracovanějších útoků.
  • Capture the Flag - klasika: Někde na mapě je náhodně umístěna vlajka, o kterou hráči bojují.

    Ačkoli hra běží pod stejným enginem jako jednička (což znamená, že se Rogue States nestanou přeběhlíkem ke 3D), dočká se Real War: Rogue States i vylepšení po grafické stránce. Textury jednotek a budov byly překresleny a nabraly na detailech, navíc byly zvětšeny, aby mohly změny k lepšímu pěkně vyniknout. Nového designu se také dočkaly menu a interface.

    Pokud vás informace o připravovaném titulu Rival Interactive zaujaly, pak vězte, že hra je již ve stadiu betaverze a dočkat bychom se jí měli v průběhu letošního sprna.